We weten van Nora Roberts dat ze zich altijd in heel erge mate verdiept in het onderwerp waar ze over schrijft. Het is vaak ook leuk om veel gedetailleerde informatie te krijgen over het beroep van de hoofdpersoon. Je komt op die manier best heel veel bijzondere dingen te weten.
Chasing Fire gaat over Smoke Jumpers. Brandweermannen/vrouwen die gedropt worden boven afgelegen gebieden waar brand is. Het is een gevaarlijk en zwaar beroep. Na het lezen van Chasing Fire weet je echt heel veel over Smoke Jumpers.
Wat mij betreft meer dan me lief is. Als ik echt alles wil weten over een beroep dan kan ik dat zelf wel bij elkaar googelen. Het lijkt wel een handboek voor iemand die overweegt om zelf Smoke Jumper te worden. Heel veel vaktermen en inside informatie.
Het verhaal tussen de hoofdpersonen lijkt wel bijzaak. Bovendien vond ik de vrouwelijke hoofdpersoon ook al geen fijn tiepje. Heel mooie vrouw maar zo stoer en stoerder dan stoer dat je je afvraagt wat een man er in ziet.
Voor het eerst heb ik in een boek van Nora Roberts pagina’s overgeslagen. Ik wacht met smart op een nieuwe serie van drie of vier boeken van Nora. Zoals ze er al veel geschreven heeft. Daar ligt haar kracht en dat is waar je als fan op zit te wachten.
Boeken zoals Chasing Fire zijn zonde van de tijd. Van haar tijd en die van mij. Maar er zijn lezeressen die daar heel anders over denken. Genoeg recensies op internet die zeggen dat dit echt een goed boek is. Misschien moet ik het later nog eens een keer lezen.
[bol_product_links limit=”undefined” block_id=”bol_5066e86d29fea_product-link” products=”1001004011469379″ name=”roberts” sub_id=”” background_color=”FFFFFF” text_color=”CB0100″ link_color=”0000FF” border_color=”D2D2D2″ width=”250″ cols=”1″ show_bol_logo=”undefined” show_price=”1″ show_rating=”1″ link_target=”1″ image_size=”1″]
Deze klinkt niet goed.:-(
Persoonlijk vind ik haar “hele” romantische boeken zoals bijvoorbeeld bruidskwartet beter dan de tussenvariant zoals bijvoorbeeld the search of chasing fire…
groetjes
Evelyne