ChasingDreams Beoordelingen Forum

Boekbeoordelingen van leden van het Forum ChasingDreams
Het is nu 27 apr 2024 16:29




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: De laatste roos
BerichtGeplaatst: 29 nov 2008 22:55 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 15 nov 2008 15:59
Berichten: 853
In mijn herinnering was dit echt een topboek, maar nu ik ze alle drie op rij heb gelezen... was het nog steeds een leuk boek, maar niet zo goed als ik hem de eerste keer vond.
In deel 1 spreekt Cole me het meeste aan. Voornamelijk vanwege zijn norse en soms onbehouwen gedrag. Jammer genoeg vertoont hij maar een greintje van dit gedrag in deze laatste roos. Hij is nog steeds leuk, maar een stuk meegaander dan we vanwege deel 1 mochten verwachten.
Het verhaal vond ik leuk, de verdere introductie van Daniel Ryan ook top.
De relaties met de dames vond ik niet echt spetteren en knallen. Voor Cole had ik toch een pittiger tiepje in gedachten.
Kortom, een leuk boek, maar toch niet echt wat ik ervan verwachtte.

Mijn cijfer: 7

Petra d.d. 06-08-2004

--------------------------------------------------------------------------------

Aan dit boek ben ik vol goede moed begonnen, omdat ik JG als HR schrijfster hoog heb zitten.
Een week heb ik over de eerste 30 bladzijden gedaan. Dat is voor mij geen goed teken.
Tot bladzijde 200 heb ik mij als iemand met een machete in het dichtbegroeide regenwoud gevoeld, ploegend en zwoegend om datgene te vinden waar je naar op zoek bent.
Deze eerste 200 bladzijden van het 285 bladzijden tellende verhaal is JG het spoor volkomen bijster, hoe kan het ook niet anders want het kompas heeft zij in het verhaal al vergeven.
Ik bedacht mij steeds wat wil ze nu eigenlijk, een spaghetti western compleet met muziek van Ennio Morricone of Alias Smith and Jones of toch Bonny and Clyde?
Voor ze hier het antwoord op had gevonden, begon ze aan Prenatal’s “geleuter over een kleuter” om te eindigen met “kots over een rots”.
Met de tot vervelens toe besproken gevoelens van en voor de in loszittende luiers getooide kleuter, waren ook bij mij ook de braakneigingen niet van de baan.
Het had tot dan helaas niets weg, van een HR en zeker niet zoals ik die ken van JG.
Toegegeven, Daniel en vooral Cole zijn super.
De dames in het van humor gespeende verhaal zijn matig tot zeer matig, maar naar het schijnt mooi van uiterlijk.
Als er al sprake was, in dit saai geschreven boek, van een leuke dialoog kwam die van Cole en Daniel samen.
Überhaupt zijn de karakters in dit boek zeer rommelig neergezet, te veel hoofdfiguren en een compleet uitzendbureau aan figuranten die de revue passeren.
Het boek heeft zeggen en schrijven 50 bladzijden die de moeite van het lezen enigszins waard zijn.
Een schrale troost van de laatste roos.

Mijn cijfer: 4

Priscilla d.d. 04-02-2005

--------------------------------------------------------------------------------

Nou, ik vond hem niet verkeerd. Het is misschien niet een van haar beste boeken, maar desondanks toch leuk om te lezen. Je moet hem wel een paar keer overlezen om al die personages goed te begrijpen maar ja, dat moet dan maar.
Hij is natuurlijk niet zo goed als De gloed van de roos, maar hij is voor mij wel meer waard dan een 4.

Mijn cijfer: 6+

Hanane d.d. 06-02-2005

--------------------------------------------------------------------------------

Ik ben het niet helemaal met jullie eens. Oké, het is niet haar betere werk, maar ik vond het toch een heerlijk boek om te lezen.

Mijn cijfer: 7

Mascha d.d. 09-02-2005

--------------------------------------------------------------------------------

Ik vond en vind De laatste roos super fantastisch.
Ik heb hem heerlijk weggelezen toen (het is al een tijdje terug, maar ik weet het nog goed!!!).

Hannie d.d. 10-02-2005

--------------------------------------------------------------------------------

Ik heb dit boek met veel plezier gelezen.

Mijn cijfer: 8

Judith d.d. 10-02-2005

--------------------------------------------------------------------------------

De laatste roos was het eerste boek dat ik las van JG en ik vond 'm echt SUPER!!!
Nu ik de andere delen gelezen heb vind ik die beter dan De laatste roos, maar ik vind het nog steeds een super leuk boek.

Mijn cijfer: 8

Annabel d.d. 10-02-2005

--------------------------------------------------------------------------------


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  




Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling