ChasingDreams Beoordelingen Forum

Boekbeoordelingen van leden van het Forum ChasingDreams
Het is nu 27 apr 2024 16:09




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 20 nov 2008 01:11 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 15 nov 2008 15:59
Berichten: 853
Eigenlijk klopt de achterkant van dit boekje niet helemaal met de inhoud. Dus ik zal het een beetje herschrijven:

Het jaar 1813. Dat de vrouw van wie hij hield hem aan de Fransen heeft verraden, heeft spion James Meyer verbijsterd. James Meyer is zo verbittert en teneergeslagen dat hij instemt met een verstandshuwelijk met Eloise Bernal. Als haar grootmoeder ernstig ziek wordt, heeft zij dringend bescherming nodig om naar Parijs te reizen om zo afscheid te kunnen nemen van haar grootmoeder. Hoewel er nog steeds een prijs op zijn hoofd staat, besluit James het risico te nemen en haar te begeleiden. In Parijs hoopt hij namelijk de mooie Oostenrijkse gravin terug te vinden die zijn hart heeft gebroken. Dit brengt echter een nog groter risico met zich mee dan verwacht...
Kortom hij trouwt niet met haar, zodat ze die reis kan maken. Maar hij trouwt met haar omdat het hem allemaal niets meer kan schelen (overigens loopt dat grootmoeder gedoe, goed af).

De held en heldin zijn erg jong. In het begin trekt hij zich weinig van haar aan en hij denkt zelfs dat ze zwanger is van een ander. Waarom anders trouwt zij (afkomstig uit een adelijke familie) met de joodse held? In die tijd was dat hoogst ongebruikelijk. Daarom neemt hij dat eigenlijk gewoon aan. Het is helemaal niet waar, maar het duurt heel erg lang voordat zij hem de waarheid vertelt. Eigenlijk duurt dat te lang. Het is een beetje onbegrijpelijk. Ook gelooft hij te lang (naar mijn mening) in de onschuld van zijn 1e geliefde (de oostenrijkse gravin) en blijft hij te lang onder haar invloed. Het is een beetje naief van hem, maar hij is voor een HR dan ook erg jong. Wanneer hij er achter komt dat hij van zijn echtgenote houdt, is het bijna te laat. Maar natuurlijk net niet helemaal...
Er komt weinig erotiek in dit boekje voor en de erotiek die er in voorkomt is niet zo interessant. Eigenlijk blijft het heel lang een avonturenroman in plaats van een romantische HR. Ik vond Eloise niet interessant. Te netjes en te lang te weinig pit. Dit wordt pas aan het eind van het boekje anders. Het is een gewoon boekje. Niet bijzonder leuk, maar ook niet ontzettend stom.
Het eerste deel van deze serie cl 415 was veel beter. Trouwens, er is wel lang gewacht met het vervolgdeel zeg!

Mijn cijfer: 6,5

Maaike d.d. 11-04-2006

--------------------------------------------------------------------------------

Ik heb van Nita Abrams ook de andere delen gelezen en ze zijn allemaal aan elkaar gelinkt. Dat zijn dus de nummers 415, 422, 587 en 614. Het zijn niet direct vervolgdelen, maar de link tussen alle boeken is de spionagedienst in Londen. De naam Meyer komt in alle boeken voor, er is een vader en een zoon. In 415 is de Rachel ook een joodse.

In nummer 415, Een kwesie van eer gaat het over Richard Drayton en Rachel Maitland Ross. In dat boek komt een vriend van hun door spionage in de problemen en wordt verbannen naar Wenen. Richard is lid van de spionagedienst en verdenkt Rachel van spionage. Meyer komt ook voor in dit boek.

In nummer 422, Gevaarlijk bedrog gaat het over deze vriend Sommers. Hij komt in Wenen een vrouw tegenn, Elizabeth de Quincy. Richard komt in dit boek weer op bezoek bij zijn vriend.

In nummer 587 gaat het over Serena Allen en Julien Clermont. Julien is een spion en Meyer doet in dit boek onderzoek naar hem.

In nummer 614 speelt Meyer dan de hoofdrol. Ben het met Maaike eens dat het veel spanning is en weinig roman. Het draait meer om de hele intrige en het avonturenverhaal dan om de liefde tussen de twee hoofdpersonen.
Nu moet ik zeggen dat ik dat van de vorige 3 delen ook vond. Ik denk dus gewoon haar schrijfstijl. Niet helemaal mijn smaak.

Mijn cijfer: 7

Saskia d.d. 04-06-2006

--------------------------------------------------------------------------------

James Meyer alias Nathanson, zit in de put nadat zijn been ernstig gewond is geraakt tijdens een spionagemissie, maar vooral ook omdat de vrouw op wie hij verliefd was hem verraden heeft. In zijn depressieve toestand laat hij zich overhalen om met Eloise te trouwen.

Als ze naar Parijs gaan om Eloises zieke grootmoeder te bezoeken, wil hij van de gelegenheid gebruik maken om met zijn verleden af te rekenen. Eloise is een lieve en volgzame vrouw, maar als James gevangengenomen wordt bedenkt ze een plan, waardoor al snel duidelijk wordt dat ze een waardige spionnenechtgenote is.

Dit derde deel in de reeks over de Koeriers is een spannend verhaal met goede dialogen. Slechts enkele regeltjes erotiek.

Cijfer: 7.

Martine d.d. 29-02-2008

--------------------------------------------------------------------------------


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  




Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling