ChasingDreams Beoordelingen Forum

Boekbeoordelingen van leden van het Forum ChasingDreams
Het is nu 29 maart 2024 01:16




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Verover mijn hart
BerichtGeplaatst: 26 nov 2008 19:14 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 15 nov 2008 15:59
Berichten: 853
Ik heb om dit boek voor de tweede keer te lezen heel veel tijd nodig gehad. En dat lag bepaald niet aan het boek, dat is juist ontzettend goed. Het is overgoten met een laagje humor en onderlinge steekspelletjes. Vooral de goed en kwaadaardige kapriolen die het personeel van de held uithalen zijn soms hilarisch te noemen. Caroline en North zijn een pittig stel. En toch, ik zou ik niet zijn, als er niet een kritische noot gekraakt werd door mij. Enwel hierom, de duim waarop Coulter zuigde, was net iets te sappig toen zij een wel heel vergezocht en voor dit verhaal onzinnig Arthur/Excalibur einde creerde. Verder kan ik niet anders zeggen dan dat het een waar genoegen was om dit boek weer te lezen.

Mijn cijfer: 8,5

Priscilla d.d. 21-02-2004

--------------------------------------------------------------------------------

Het is niet zo gek lang geleden dat ik deze heb gelezen, slechts een paar maanden, maar dat was voor het bestaan van deze rubriek.
In mijn database staat mijn commentaar op dit boek als volgt:
"Dit boek is een vervolg op 'Op gouden vleugels'. Goed boek, maar op het eind wordt het wat zwakker. Zij is hartstikke leuk: ondernemend, slim, grappig, doortastend. Hij is aardig, grappig, een echte vent en gewoon leuk. Ze gaan heel leuk met elkaar om, op voet van gelijkheid. De mannelijke bedienden zijn soms erg irritant (die hadden gelijk ontslagen moeten worden)."

Ik heb me blijkbaar meer aan het personeel geërgerd dan jij, haha. Dat vind ik juist weer leuk, dat de een iets leuk vindt terwijl een ander zich er juist aan ergert. Ach, ik neem het dan waarschijnlijk weer allemaal te serieus.
Aangezien het boek niet helemaal 'vers' in mijn geheugen ligt, zal ik het niet wagen er een keihard cijfer aan toe te kennen. Ik vond het goed, dus het zal wel rond een 7 zijn.

Petra d.d. 21-02-2004

--------------------------------------------------------------------------------

Ik heb me er echt toe moeten zetten om het boek tot het eind te lezen. Hoewel de opzet van het verhaal heel aardig is en de karakters meer dan pittig te noemen zijn, kan het boek in mijn ogen niet tippen aan een Garwood, Lindsey of Deveraux.
Het boek op zich is heel humoristisch opgebouwd, maar af en toe kan ik me niet aan de indruk ontrekken dat Coulter iets TE veel haar best heeft gedaan een humoristische toon te scheppen. Vooral waar het, in mijn ogen, het zeeeer irritante mannelijke personeel betreft.
Het boek leest de eerste 200 pagina's lekker weg wanneer North en Caroline elkaar ontmoeten en wel heel stoutmoedig met elkaar omgaan. Erg leuk!! Maar hierna begint het verhaal zich af te zwakken en vervalt in een ietswat afgezaagd en vrij voorspelbaar geheel dat ik op een gegeven moment dacht: waar blijft 't einde!!
Pluspunten waren echter de karakters die duidelijk uitgesproken meningen hebben en heel erg aan elkaar gewaagd zijn. Ook op het gebied van de passie zit het meer dan goed. Hiervoor moet ik Coulter toch een aantal bonuspunten verlenen.

Mijn cijfer: 7 (inclusief bonustoeslag i.v.m. hoog passiegehalte)

Cleopatra d.d. 30-05-2004

--------------------------------------------------------------------------------

Bij het lezen de hele tijd een glimlach op mijn gezicht gehad. Wat een streken haalt het personeel uit. Persoonlijk had ik ze er direct uit gegooid ;-).

Mijn cijfer: 8+

Heleen d.d. 27-09-2004

--------------------------------------------------------------------------------

Wederom een super boek van Catherine Coulter! Mooie liefdesroman met een hoop humor tot en met.
De mooie en slimme Caroline doet er alles aan om te ontsnappen aan haar voogd, die koste wat het kost haar tot een huwelijk wil dwingen om zo haar erfenis in bezit te nemen. Tijdens haar vlucht ontmoet ze de knappe North die haar diverse malen te hulp komt schieten. De twee besluiten te trouwen opdat Caroline veilig gesteld word, maar dan begint het mysterie pas echt. In het kasteel Mount Hawke zijn er alleen mannelijke bedienden die niet blij zijn met de komst van hun vrouwe.
Een verborgen schat, een huishouden zonder vrouwen en een pitigge jonge deerne die de onschuld zelve is. Moorden en mysterie's die vragen om opgelost te worden. Een leuk boek.

Mijn cijfer: een dikke 9

Charivy d.d. 10-03-2005

--------------------------------------------------------------------------------

Ik heb dit boek net uit en ik vond het erg leuk. Vooral North was echt een schatje. In het begin was hij een beetje een duister en somber type, maar later kwam hij wel los. De schrijfstijl in dit boek vond ik wel wat weg hebben van Susan Carroll. Misschien komt dat omdat er wat magie in voorkomt.

Jilly d.d. 13-03-2005

--------------------------------------------------------------------------------

Ik vond het een goed boek, maar vond dat er gelijk iets ontbrak. Ik weet niet wat, want het was spannend genoeg, maar ik denk dat de aantrekkingskracht tussen Caroline en North niet genoeg beschreven werd. In sommige boeken voel je vonken eraf spatten, maar hier vond ik het nogal magertjes.

Het is het eerste boek van Catherine Coulter dat ik lees en ik vond haar schrijfstijl ook anders dan de meeste anderen. Ze gebruikt nogal hele lange en beschrijvende zinnen (en als je moe begint te worden, weet je soms niet meer wat er in het begin van de zin stond, en moet je ze nog een 2de of 3de keer lezen...). Ze leest ook iets moeilijker vind ik dan de andere schrijfsters, of was dat omdat ik moe begon te worden??

Er komen genoeg erotische scenes in, die wel geen pagina's innemen, maar dat stoort niet, enkel de vonken ontbraken.
Ook de verschillende nevenpersonen die in het boek voorkomen zijn heel leuk, zoals het uitsluitend mannelijk personeel op Mount Hawke, dat alles probeert om de vrouwen weg te jagen... Er is redelijk veel humor te bespeuren in het boek en de dialogen zijn ook heel goed.

Al bij al, is het nog steeds een aanrader!

Mijn cijfer 8/10 (want het is een detective waardig, al wist ik al wie de moorden gepleegd had en waarom (ik ben dan ook een hardcore detective-fan)

Ladybug d.d. 07-09-2008

--------------------------------------------------------------------------------

Ik heb een beetje een dubbel gevoel bij dit boek. Het begint heel goed, maar gaandeweg begon ik mij aan het mannelijk personeel van North te ergeren. Eerst was het allemaal nog redelijk grappig, maar ze blijven zich maar onredelijk gedragen tegenover vrouwen en vooral tegenover Caroline, zodat het echt op mijn zenuwen begon te werken.

Ook het verhaal over Koning Mark, dat de voorouders van North verzonnen hebben, duurde veel te lang. Ik vind dat het een te groot deel inneemt van het boek.

Maar er zijn natuurlijk ook positieve elementen in het boek. Zo vind ik Caroline en North een heel leuk koppel en de meeste nevenpersonages zijn ook wel leuk (behalve dan de drie bedienden). Er zat genoeg humor in, hoewel het soms een beetje te geforceerd was en er zat ook genoeg romantiek in.

Het verhaal over de vermoorde vrouwen is een beetje voorspelbaar, hoewel ik op het einde toch ook een beetje verrast was over wie het nog op Caroline gemunt had.

Al met al is het geen slecht boek; best leuk om eens een keer te lezen, maar er zijn er betere.

Fienemien d.d. 26-09-2009

--------------------------------------------------------------------------------

Ik had ook dat dubbele gevoel...
Ik had het gevoel dat er iets ontbrak, zeker de vonken tussen beide hoofdpersonages!
Het was niet slecht, maar ik ben zeker geen fan van coulter! Ik was blij toen ik door haar boeken was!

Ladybug d.d. 27-09-2009

--------------------------------------------------------------------------------


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
cron




Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling