ChasingDreams Beoordelingen Forum

Boekbeoordelingen van leden van het Forum ChasingDreams
Het is nu 29 apr 2024 00:33




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Koester mijn hart
BerichtGeplaatst: 26 nov 2008 19:10 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 15 nov 2008 15:59
Berichten: 853
Ik heb dit boek voor de 2e keer gelezen en ik vond het weer een mooi boek.
Maar het is niet helemaal zoals de boeken waar wij aan gewend zijn. Het speelt zich af over een tijd van 3 jaar en ze krijgt 2 mannen en het speelt zich af aan het eind van de 19e eeuw.

Annabel d.d. 21-02-2005

--------------------------------------------------------------------------------

Koester mijn hart vond ik een geweldig boek.

Sara d.d. 21-02-2005

--------------------------------------------------------------------------------

Ik heb het boek gisteren uit mijn kast getrokken omdat het mij zo smekend aankeek. Had er dan ook totaal geen vertrouwen in, ga maar na, er komt geen Graaf, Hertog of zelfs een Hooglander in voor...
Maar ik ben begonnen met lezen en ik kon echt niet ophouden. Nou wordt dat wel vaker gezegd over een boek, maar aangezien ik dat maar zelden heb...
Het is geen boek zoals ik gewend ben qua HR.
Het speelt zich af in 1894 tot 1897. Het gaat over een van de eerste vrouwelijke advocaten Honor Elliott, een geweldig mens met doorzettingsvermogen, passie voor waar ze in geloofd, onafhankelijk, snel denkvermogen en absoluut niet snel onder de indruk van mannen.
De tegenwerking die ze in het begin krijgt van haar mannelijke medestudenten en later in de rechtzaal, hebben bij mij tot menig niet voor herhalingsvatbare uitspraken gelokt.
Tel er dan nog eens een eikelbijter van een eerste man bij op, dan gaan je nekharen spontaan recht overeind staan.
De tweede man in haar leven Nevada, is een geweldige vent, staat voor haar klaar, verdedigd haar en wordt verliefd op haar.
Het is in het begin onbegonnen werk voor hem omdat ze getrouwd is, maar naarmate je het verhaal leest komt de romance van de grond. De erotiek die er maar mondjesmaat in voorkomt heb ik totaal niet gemist.
De bijfiguren zoals tante Theo en de vrienden van Nevada worden ook uitvoerig beschreven op zo'n manier dat ik het jammer vindt dat ik ze nooit zal leren kennen.
De hoofdlijn van het verhaal is echter wel de weg van haar naar advocate toe en de rechtzaken die ze behandeld (ik wou echt dat ik aanwezig was in die rechtzaal). En daartussen in heb je de romance van Honor en Nevada. Heel rustig en mooi beschreven.
Al met al een indrukwekkend boek.

Mijn cijfer: 9

Daylinn d.d. 01-06-2005

--------------------------------------------------------------------------------


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
cron




Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling