ChasingDreams Beoordelingen Forum

Boekbeoordelingen van leden van het Forum ChasingDreams
Het is nu 28 maart 2024 21:00




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Een maagd in Parijs
BerichtGeplaatst: 26 nov 2008 19:08 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 15 nov 2008 15:59
Berichten: 853
Toen ik de achterflap van dit boekje las, dacht ik bij mezelf: Nou, dat kan nog wel eens leuk worden....
Het gaat over Gardenia (wat een naam) en zij is net wees geworden. Omdat ze op straat wordt gezet verlaat ze Engeland en gaat naar haar tante Lily in Parijs. Op de avond dat ze aankomt bij haar tante (ze heeft geen geld om een brief te sturen dus staat ze onaangekondigd op de stoep) blijkt er een "feest" te zijn.... Laten we zeggen dat het niet het soort feest is waar een maagdelijk meisje van amper 20 thuis hoort.
De dubbelzinnige dialogen die volgen zijn zo humoristisch. Wat een lol!! Zij heeft totaal niet in de gaten wat er nu allemaal om haar heen gebeurd, terwijl dat voor de lezers meteen duidelijk is!
Haar tante probeert haar onwetend te houden en ziet een huwelijk met de Engelse ambassadeur Lord Hartencourt (Vane van z'n voornaam) voor haar nichtje wel zitten.
Helaas denkt iedereen (ook de held) dat een meisje dat bij Lily woont, wel van dezelfde "spelletjes" houdt. Vane biedt Gardenia dan ook aan om zijn maîtresse te worden. Duidelijk is de reactie van Gardenia. Ze laat hem in de steek, you go girl!
Nu komt er ook nog een stukje geschiedenis bij kijken. Het verhaal speelt zicht namelijk begin 1900 af (er zijn al auto's ) en de betrekking tussen Frankrijk, Engeland en Duitsland lopen erg stroef en daar haakt de romance op in.

Echt een heel leuk verhaal, ook al komt er weinig erotiek in voor, met de romantiek zit het wel goed (al vind ik op het laatst de scene dat Vane de zoom van de jurk van Gardenia kust en zegt dat ie dat eigenlijk niet waard is, errug overdreven).

Dat het boekje al 30 jaar oud is, merk je haast niet, het is heel humoristisch geschreven en leest lekker vlot weg. De transformatie van Gardenia van onwetend meisje naar volwassen vrouw is ook leuk om te lezen.

Mijn cijfer: 8

Nol d.d. 29-11-2004

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
cron




Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling