ChasingDreams Beoordelingen Forum

Boekbeoordelingen van leden van het Forum ChasingDreams
Het is nu 28 maart 2024 21:20




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 11 feb 2009 23:56 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 15 nov 2008 15:59
Berichten: 853
Ik heb zelf diverse romannetjes van haar, ongeveer 30. Ik wil toch enige aandacht aan haar geven.

Ooit heb ik op tv gezien, dat zij er 1 per dag dicteerde (ze schreef niet zelf, dat deed haar secretaresse). De hoeveelheid zal de oorzaak zijn van haar wisselende kwaliteit.

Ze zijn makkelijk om te lezen. De mannelijke held is meestal arrogant, zelfverzekerd, verveeld, donker en zeer rijk.
De vrouwelijke held, is meestal klein, lief, naief, enigszins proberend mondig te zijn en schattig. Kortom erg ouderwets allemaal.

Sommige verhalen zijn echter verrassend sterk en grappig om te lezen. Erotiek komt er niet in voor, meestal een kus op de mond en daar valt de vrouwelijke hoofdpersoon bijna van flauw.

Maar het heeft allemaal wel wat. Soms wordt ik wel eens moe van al die krachtige vrouwelijke hoofdpersonen in de cl's en kan echt genieten van een beetje ouderwets geneuzel. Vooral op de dagen dat je griep hebt of erg moe bent, zijn ze prettig, door hun simpelheid en de makkelijk schrijfstijl.

Maaike d.d. 07-06-2005

------------------------------------------------------------------------------------------------

Ze is voor mij toch wel de koningin van de HR... zoveel als ze er heeft geschreven! Ik heb er nu een stuk of 5 gelezen,(en een paar DVD's gezien) en alhoewel ze een beetje ouderwets zijn, zijn ze zeker niet saai!

Zo af en toe voor de afwisseling een BC'tje doet ook meteen de schrijfstijl van nu waarderen.

Nol d.d. 07-06-2005

------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik vind Barbara Cartland een geweldige schrijfster. ik heb zelf haar omnibussen en nog twee hardcovers. ik vind de boeken van BC leuk om te lezen. ik moet alleen wel in een bepaalde stemming zijn om ze te lezen. Ze zijn heel braaf geschreven.

Jilly d.d. 07-06-2005

------------------------------------------------------------------------------------------------

Mmm, Barbara Cartland, ik vind het varieren. Soms tref ik een prachtboek, een die mij geheel aanspreekt. En soms vind ik de boekjes zo doodsaai en niet boeiend.

Barbara Cartland is de moeder van wijlen prinses Diana's stiefmoeder. Dus als het ware Diana's stiefoma. Als we de verhalen moeten geloven (maar BC zei dit zelf ook) verslond Diana als tiener de boeken van BC. Bij visite bij BC dook Diana in een hoekje met een van de nieuwste BC boekjes.

Ooit een boekje gekocht in een uitverkoop, Een nimf van overzee. Vond en vind het een geweldig boekje. Een arm, gedwee verweesd meisje Theola dat met haar brute oom en tante, en knappe (maar verwende) nicht naar een klein landje reist. Aldaar zal de nicht de bruid worden van de Oostenrijkse koning/prins die daar aan de macht is gekomen. Theola heeft medeleven met de bevolking, leert de taal ed. Vlak voor de bruiloft breek een revolutie uit onder de verzetsleider, (een prins?) een lid van de vroegere koninklijke familie. Men vertrekt abrupt en laat Theola achter...
Ondanks het tamme en gedwee karakter van Theola vond ik het een leuk en mooi boekje Vandaar dat ik het ook bewaard heb.

Verder ligt in de kast nog Een kus voor de koning. En daar speelt wel een vrij doortastende vrouw in. Zij trouwt als arm lid van de Engelse koninklijke familie met een warmbloedige koning. Als nieuwbakken koningin hoort ze over een plan om de koning omver te werpen. Ze overtuigt de koning om te vluchten en terug te vechten (laat zien wie de echte vijanden zijn). Ondertussen wordt ze voor een deel van de bevolking bijna een heilige door haar manier van doen.

Sonja d.d. 31-07-2006

------------------------------------------------------------------------------------------------

BC valt voor mij onder de categorie schattig en lekker ouderwets. Haar boekjes zijn voor mij de start geweest van lezen van HR's/bouquetjes. Nu zou ik niet snel een BC meer aanschaffen, het is voor mij iets te tam.
Het was wel een zeer aparte vrouw.

Soomi d.d. 31-07-2006

------------------------------------------------------------------------------------------------

Door Petra heb ik mij eerste Cartland gelezen. En ik moet zeggen dat ik deze echt mag.

Geen spetterende erotische scene's maar ze schrijft steengoed. Ik heb natuurlijk gelijk een paar van haar boeken aangeschaft.

Ik vind het leuk dat je deze dame onder de aandacht brengt, Maaike. Want juist omdat ze tot te oudjes behoort zullen de jongeren (ahum) onder ons haar oubollig vinden of niet de moeite waard vinden om te lezen. Dat is tenminste wat ik dacht. Maar ik heb mijn mening moeten herzien en ik hoop nog vele Cartlands te mogen lezen!

Charivy d.d. 31-07-2006

------------------------------------------------------------------------------------------------


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
cron




Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling