ChasingDreams Beoordelingen Forum

Boekbeoordelingen van leden van het Forum ChasingDreams
Het is nu 27 apr 2024 08:19




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: CL 175 - Geliefde vijand
BerichtGeplaatst: 26 nov 2008 16:12 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 nov 2008 22:51
Berichten: 828
Woonplaats: Belgie
Tja, wat vond ik ervan? Het verhaal om de hoofdrolspelers heen was aardig, maar de magie tussen de hoofdrolspelers was er helemaal niet. Qua liefdesroman vond ik het daarom niet zo`n succes.

Het verhaal speelt zich af in 1340. Anne Faurer gaat werken als voedster voor het kind van Bayard Berkeley. Zijn vrouw is er vandoor gegaan direct nadat ze bevallen was. Anne is verkracht door een Engelse soldaat, maar haar kindje is dood geboren.

Bayard is meteen helemaal weg van Anne, maar zij haat alles wat Engels is. Hij ‘bespringt’ haar regelmatig op zo’n onromantische manier dat ik gewoon met gekrulde tenen zat te lezen. Erotiek wordt niet beschreven in het boek. Ja, ze gaven elkaar een kus en lagen vervolgens uit te rusten.
Bayard blijft het hele boek getrouwd en Anne kiest er dus voor om de rest van hun leven zijn minnares te zijn. Niet echt een happy end.

Er is geen humor in het boek, geen dialogen tussen de hoofdrolspelers. Het boek beslaat zo`n vijf jaar, waarvan ze elkaar minstens vier jaar niet zien. De vrouw van Bayard is nog een kwade genius die Bayard en Anne in de Tower gevangengezet weet te krijgen. De bijfiguren zijn erg oppervlakkig.

Beoordeling: slecht.

Saskia, d.d. 02-03-2007

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Schotland 1340. De 16-jarige Anne werd verkracht door een Engelse soldaat. Haar dochtertje wordt doodgeboren. Rond dezelfde tijd wordt het zoontje van Bayard Berkeley geboren. Onmiddellijk na de geboorte verlaat Philippa haar man en zoontje en gaat terug naar Londen. Alhoewel Anne alles en iedereen haat die Engels is, wordt ze de voedster van de kleine Jamie. Anne’s haat zorgt voor de nodige problemen en tijdens een reis naar Londen gebruikt ze Bay voor haar eigen doeleinden. Bay is inmiddels hopeloos verliefd op haar, maar zij houdt hem op een afstand.

Dit is een vrij moeilijk te beoordelen boek. Het verhaal zelf is niet echt slecht, de relatie tussen Bay en Anne kan me niet bekoren: hij is getrouwd, zij beschouwt hem als de vijand. Ook is er zeer weinig erotiek. Ook het einde is niet wat ik verwachtte en dit bedoel ik niet in de positieve zin.
Dit boek hoort niet thuis in de Candlelightreeks

Mijn beoordeling: 5.

Martine d.d. 18-09-2007

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
cron




Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling