ChasingDreams Beoordelingen Forum

Boekbeoordelingen van leden van het Forum ChasingDreams
Het is nu 29 maart 2024 10:16




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 26 nov 2008 16:10 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 nov 2008 22:51
Berichten: 828
Woonplaats: Belgie
Wat een heerlijk boek. Leuk, origineel verhaal. Zat goed in elkaar. Erg vasthoudende held (gelukkig). Weinig hartstocht, en om in Petra's term te blijven "weinig knetterende dialogen", maar dat is niet echt storend in het geheel. Ik vond het alleen een vreemd einde. Ik houd van duidelijkheid en een happy end. Was het dat in dit boekje?????? Geloof het wel, maar helemaal zeker ben ik er niet van..........

Hélène d.d. 23-01-2004

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Haha, leuk hoor, dat commentaar van jou. Ik moest echt om je laatste zinnen lachen. Ik kan me het boekje nog vrij helder voor de geest halen, maar het einde niet. Overigens vind ik de meeste eindes van onze boeken meestal wat moeilijk. Zelfs bij een topper moet en zal er naar een zoetsappig happy end toegewerkt worden. Natuurlijk wil ik ook een happy end (anders zou ik wel literatuur gaan lezen), maar het hoeft wat mij betreft niet altijd heel soft te zijn. Een stel dat het de hele tijd met elkaar oneens is, mag het tegen het eind ook nog best met elkaar oneens zijn. Jeetje, Karel en ik zijn het altijd oneens en zijn volgende maand toch al weer 22 jaar samen. Maar om weer even op het boekje terug te komen (ik heb de neiging af te dwalen), dit staat er in mijn database: "Een verhaal anders dan anderen, maar wel goed. Vanaf het eerste moment is hun liefde overduidelijk aanwezig en van pittige dialogen is amper sprake. Hij is wel leuk scherp soms, zij echter niet. Wel goed verhaal, zeker de moeite waard." Dus ben ik het helemaal met Hélène eens, alleen kan ik me het wazige einde niet herinneren.

Petra d.d. 24-01-2004

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Om je geheugen op te frissen, het eind kwam hierop neer: op het slagveld voelt de vriend van de held geen hartslag meer bij de held (Varek). Dus zou je denken hij is dood. Maar aan het kraambed van zijn vrouw (Christina) verschijnt hij ineens weer. Maar HOE hij daar gekomen is wordt niet vermeld. Heeft ie de veldslag toch overleefd of zijn ze alletwee dood en treffen ze elkaar ergens anders???? Heel frustrerend, alhoewel ik er inmiddels wel van overtuigd ben dat hij het toch overleefd heeft (of toch niet?). En ik ben het inderdaad met je eens, een happy end hoeft niet per se een soft einde te betekenen. Ik houd er alleen NIET van als één van de twee doodgaat. Dat vind ik echt een koude douche na een lekker warm bad (en daar houd ik in het "echte" leven ook niet van!).

Hélène d.d. 25-01-2004

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Verwarrend boekje, omdat ik niet weet wat ik ervan moet vinden... Ben er met heel veel zin aan begonnen, maar heb het uiteindelijk met veel tegenzin uitgelezen.
In het begin sprak het verhaal me erg aan, maar uiteindelijk moet ik zeggen dat de humor maar magertjes was, de erotiek maar magertjes was en de ellende er dik op lag. Bovendien vond ik de intrige echt erg flauw uitgewerkt. Kennelijk heeft Roget de hele tijd geïntrigeerd en dat wordt gewoon op het einde eventjes vermeld. Het boek had veel spannender gekund.
Verder: wat voor einde is dat nou?
Zijn ze dood/zijn ze niet dood?
Niet dat het veel uitmaakt, als ze dood zijn vind ik dat erg stom en als ze niet dood zijn vind ik dat ook erg stom!!!
Als ze niet dood zijn:
- hoe overleefde Varek?
- wat was er dan met het kind dat het niet schreeuwde?
- hoe zit het met Christina?
- en over Tina Marie wordt niks gezegd?
Wat een ***einde!!! Bah!

Mijn cijfer: 3

Frenia d.d. 01-06-2004

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik heb met tranen in mijn ogen het verhaal gelezen, soms moest ik het wegleggen, want dan ga ik echt huilen.
Zo erg dat twee mensen zoveel van elkaar houden en het lot anders beslist. Je leeft helemaal mee.
Vanaf het begin tot de laatste letter was ik zeer geboeid, GEWELDIG! Een echte aanrader.

Mijn cijfer: 9

Judith d.d. 18-01-2005

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Wat een prachtig verhaal, ik heb echt de hele tijd met een brok in mijn keel gelezen, wat een tragisch verhaal!

Nol d.d. 20-01-2005

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Geen standaard verhaal, twee mensen die zielsveel van elkaar houden kunnen niet bij elkaar zijn. Ik heb vaak met een brok in mijn keel zitten lezen. Niet veel dialogen en niet veel erotiek. Op het laatst dacht ik dat het nooit meer goed zou komen maar eind goed al goed. Zucht....uit.

Het einde is een een beetje verwarrend maar ik denk dat de keizer niet voor niets opeens op komt duiken en Varek heeft net daarvoor zijn geld op een buitenlandse rekening gestort. En als hun zoon geboren is en Sergei naar de baby kijkt en verschrik "nee" zegt komt dat omdat hij ziet dat het een zoon van Varek en Christina is. Voila...opgelost! (er staan bij beoordelingen op CD heel wat complottheorieën, vandaar).

Beoordeling: goed cijfer 8

Saskia d.d. 15-04-2007


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
cron




Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling