ChasingDreams Beoordelingen Forum

Boekbeoordelingen van leden van het Forum ChasingDreams
Het is nu 28 maart 2024 17:45




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: CL 381 - Een wilde nacht
BerichtGeplaatst: 26 nov 2008 16:02 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 nov 2008 22:51
Berichten: 828
Woonplaats: Belgie
Het verhaal gaat over Brandon, een oorlogsveteraan die na de dood van zijn vader een haast bankroet landgoed erft. De grootste schuldeiser komt met een voorstel. In ruil voor het kwijtschelden van alle schulden moet Brandon met zijn dochter, Olivia trouwen.
Dat ziet Brandon niet zitten, maar na een tijdje gaat ie toch overstag. Het blijkt wel te klikken, alleen heeft Brandon het idee gevat dat ie nooit voor zijn vrouw zal vallen en laat haar na een geweldige huwelijksnacht alleen en vertrekt naar Londen om daar de bloemetjes buiten te zetten. Gelukkig is Olivia ook niet gek en besluit het heft in iegen hand te nemen en gaat hem achterna om ook de bloemetjes buiten te zetten.
Dat gaat er bij Brandon niet in, ze is immers ZIJN vrouw. De oplossing van Olivia (hij een minnares, zij een minnaar) wordt heel humoristisch omschreven. Omdat zij weinig ervaring heeft moet hij het haar maar leren. Dit heeft als gevolg dat ze als een blok voor elkaar vallen.
Helaas komt al het goede (even) een eind als de "geheimen" uitkomen en de twee gaan uit elkaar.
Kijk, een goed einde is dan altijd wel in zicht, maar de manier waarop Olivia Brandon in de steek laat.... wat een trut!! Hij gooit zijn hele ziel bloot, en dan ook helemaal en zij wil daar niets van weten!! GRRRR.
Gelukkig loopt alles toch nog goed af.
Al met al weer goed boekje gelezen, met krachtige karakters, een redelijk plot, goeie humor en een goeie dosis romantiek.

Mijn cijfer: 8,5

Nol d.d. 19-11-2004

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik vond het ook een leuk boekje. Ik ben het met je eens dat Olivia een trut is als ze Brandon verlaat.

Mijn cijfer: 8

Mascha d.d. 19-11-2004

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Erg leuk boek. Lees als een trein. Beoordeling: 8,5

Erotiek: Veel erotiek maar terwijl de rest van het boek in "gewone" taal geschreven word vind ik de scènes wat wollig omschreven. Als in het epiloog hun kindje wordt geboren denk hij aan haar als: de vrouw die zijn zaad zo liefdevol had ontvangen.
Spanning: Olivia wordt gechanteerd i.v.m. een geheim uit haar verleden.
Dialogen: Af en toe hilarisch en steeds pittig. Olivia is goed van de tongriem gesneden en weet precies hoe ze Brandon om haar mooie vingertje moet winden.
Hij: Knap, eervol, maar staat niet open voor de liefde door een slechte jeugd en zijn oorlogservaringen.
Zij: Altijd onder de duim gehouden door haar vader, die absolute gehoorzaamheid eiste. Ze komt voor het eerst voor zichzelf op als ze besluit voor de liefde van Brandon te vechten.

Saskia d.d. 18-02-2007

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Goed boekje

Brandon: zwaarmoedige man die later ontdooit.
Olivia: eerst te meegaand, maar veranderd later in een pittige, zelfstandige dame.
Vader: egoïstische man, die alleen zijn eigen doelen nastreeft.
Tante Elizabeth: beetje dom gansje
Erotiek: heel goed

Cijfer: 9

El d.d. 25-10-2007

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Het was inderdaad een goed boekje.

Dit is een apart boekje waarin jaloezie, wantrouwen en bedrog hoogtij vieren, de sfeer is donker. Beide hoofdpersonages zijn wel erg dom en dwaas, ze zijn aan elkaar gewaagd, ze verdienen elkaar. Er is genoeg erotiek aanwezig, pittige dialogen en boeiende nevenpersonages. Ook is er een spannend moment.

Cijfer: 8

Martine d.d. 10-03-2008

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik dacht dat het wel een leuk verhaal zou zijn, maar 't viel toch wat tegen...
Brandon is nogal heel zwaarmoedig en doet niet anders dan drinken. Olivia, die in het begin beschreven wordt als nogal wild (??), is toch ook redelijk tam...
Het leukste stuk vond ik als ze ook in de balzaal in Londen opduikt, zonder zijn toestemming...
Alles komt natuurlijk goed, maar als de hoofdpersonen mij niet aanspreken, valt het boek ook niet mee.
Het was niet zo erg slecht, maar het krijgt een 7.

Ladybug d.d. 25-04-2009

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
cron




Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling