ChasingDreams Beoordelingen Forum

Boekbeoordelingen van leden van het Forum ChasingDreams
Het is nu 27 apr 2024 14:52




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 04 jun 2010 20:31 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 15 nov 2008 15:59
Berichten: 853
Ik had dit boek al in het Engels gelezen, na het lezen van At the bride hunt ball. Toen kon het boek me niet bekoren, waarschijnlijk omdat het toch niet kan tippen aan deel 1. Maar nu ik de vertaalde versie heb gelezen, vond ik het opeens een heel leuk boek. De vertaalster heeft goed werk afgeleverd!

Charlotte is een muurbloempje en is zich absoluut niet bewust van de aantrekkingskracht die ze op de Graaf van Rothbury uitoefent. Terwijl zij jarenlang dweept met zijn vriend, Lord Tristan, is hij al die jaren heimelijk verliefd op haar. Maar ja, een losbol met een vreselijke reputatie en een muurbloempje zijn natuurlijk geen match. Als hij haar weer een keer uit een penibele situatie redt, wil ze hém ook helpen om zijn ideale vrouw te vinden en biedt hem haar vriendschap aan. Rothbury grijpt dit met beide handen aan, hoewel een platonische relatie wel het laatste is waar hij aan denkt!

Leuke dialogen; een losbol die langzaam bekeerd wordt (zucht, vind ik altijd heerlijk om te lezen) en een vrouw die langzaam meer zelfvertrouwen krijgt.
De spanning tussen Rothbury en Charlotte wordt langzaam opgebouwd. Het verhaal draait echt om deze ontwikkelingen in hun relatie. De rol van de oma van Adam is erg grappig.

Beoordeling: 9

Saskia d.d. 19-05-2010

------------------------------------------------------

Ik ga volledig akkoord met wat Saskia schreef. Het is een prachtboek.
Ik verlang al naar het derde deel. Dat verhaal gaat over Rosalind.

Heidike d.d. 20-05-2010

------------------------------------------------------

Ik vond het echt een heel leuk boek. Charlotte die net doet alsof ze geen Frans verstaat en daardoor toch enkele belangrijke dingen hoort. Het trouwen, wat later niet helemaal klopt. Charlotte komt ook leuk uit de verf.

Dat met die minnares van Rotherbury vond ik iets minder, net of er nog iets spannends op het allerlaatste moest voorkomen (wat het overigens niet was, maar slechts 3 bladzijde 'spanning')

De allerlaatste zin van het boek is overigens fantastisch, chapeau!

Dikke 9!

Ariel d.d. 24-05-2010

------------------------------------------------------

Ja, nou soms heb je van die CL’s, die je pakken van begin tot eind. Dit is er zo eentje wat mij betreft. Het is echt geweldig leesvoer!

Dit verhaal is echt zo lief en romantisch. De hoofdpersonen zijn zulke leuke mensen. De held in dit verhaal is echt geweldig en ik begon zelfs een beetje verliefd op hem te worden. Wat een heerlijke man!
Hoewel ik wel hou van stoere heldinnen, is dit er niet een. Ze is eigenlijk heel erg 'girl next door' en een beetje verlegen. Dat maakt de combinatie juist wel weer heel speciaal en extra romantisch.

Dit verhaal is anders dan gemiddeld. De held is namelijk al jaren verliefd op de heldin, maar heeft dit nooit laten blijken. Maar opeens zijn de omstandigheden daar, dat het anders wordt. Ook zijn er niet echt intriges of andere afleidingen.
Dit hele verhaal wordt verteld vanuit de gedachten van haar of hem en draait volledig om de ontwikkeling van hun relatie. Je gaat er echt helemaal in mee en ik vond het echt zo jammer dat het verhaal uit was. Met een diepe zucht legde ik het boek weg en baalde daar echt van. Dit terwijl het toch al 1.30 uur in de nacht was…
Vandaag was ik nog helemaal in de ban en nog steeds een beetje verliefd, wat een held!

Als je moe bent en lekker wilt ontspannen met een makkelijk verhaal, dan is dit het perfecte boek!

Mijn cijfer is een 10- (de - omdat het eind nog beter had gekund, het eind was iets te makkelijk, naar mijn mening).

Maaike d.d. 28-05-2010

---------------------------------------------------------

Een luchtig verhaal, met de nodige humor.
Adam (Rothbury) is al jaren verliefd op Charlotte, met bril en zonder borsten!
En Charlotte ziet dat alle mannen vallen op 'mooie' vrouwen, daar hoort zij helaas niet bij (tenminste, dat denkt ze). Het duurt daarom nogal een tijdje voordat ze in de gaten hebben dat ze elkaar toch erg leuk vinden.
Ze vormen samen een leuk stel en houden wel van een beetje plagen.
Ik vond het stukje met de scones van grootmoeder erg grappig!
En het gedeelte waarin Charlotte via de boom bij Rothbury’s huis (slaapkamer) binnen klimt.
Het einde was verrassend, maar had nog iets spannender kunnen worden uitgewerkt.
Toch een boekje om van te genieten.

Beoordeling: 9,5

Mirjan d.d. 31-05-2010

------------------------------------------------------

De eerste helft van dit boekje vond ik ‘om-de-pot-draaierij’. Dat ging zo'n beetje alle kanten op en tegelijk ook nergens heen. Ik kwam niet zo gemakkelijk in het verhaal.
Charlotte wordt als verlegen omschreven, maar de definitie van verlegen wordt door de schrijfster anders ingevuld dan hoe ik erover denk.
Ze wordt ook 'grijze muis' genoemd en dat ligt al dichter bij de waarheid. Toch blijkt ze, ondanks het verlegen grijze ‘muisdom’, sinds haar debuut het hart gestolen te hebben van Rothbury (hij wordt alleen maar terloops Adam genoemd).
Rothbury is een rokkenjager eerste klas. Later in het verhaal wordt een en ander wel duidelijk gemaakt, maar dat had wat dieper mogen zijn.

De tweede helft van het boek beviel me meer. Er gebeurt meer, erotiek komt er dan ook in voor (Olivia weet wel hoe ze kussen moet beschrijven). De verrassende wendingen kon je wel al van tamelijk ver zien aankomen. De bij tijden seniele grootmoeder vond ik het leukste bijpersonage.

Misschien dat het verhaal me wel meer bevallen zou hebben, had ik hier vóór niet een Lorraine Heath gelezen, die haar karakters heel wat dieper uitwerkt. Al met al was De beruchte bruidegom niet zo slecht, maar het miste wat diepgang.

Marleen d.d. 09-02-2012

------------------------------------------------------

Ik vond dit boek inderdaad niet zo fantastisch als deel 1 (maar dat zou ook wel heel moeilijk zijn om te evenaren).
De personages konden me beiden niet echt boeien. Het was een typisch gevalletje van net-niet.

Alicia d.d. 09-02-2012

------------------------------------------------------

Het verhaal speelt zich af in Engeland, 1813-1814. De eerste helft is vrij slapjes, de tweede helft is iets beter. Met als hoogtepunt de superromantische kus in de regen.
Het hele verhaal door draaien Charlotte en Rothbury wat om elkaar heen. Hij denkt dat zij verliefd is op Tristan; zij denkt dat hij verliefd is op Rosalind. Dit houdt veel te lang aan. Het verhaal viel me wat tegen.

Cijfer: 7

Martine d.d. 30-10-2013

------------------------------------------------------


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
cron




Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling