ChasingDreams Beoordelingen Forum

Boekbeoordelingen van leden van het Forum ChasingDreams
Het is nu 27 apr 2024 16:36




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 09 feb 2009 02:25 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 15 nov 2008 15:59
Berichten: 853
Erg leuk boek, humoristisch en spannend. Het gaat over Hollie Finch die opruiende, politieke pamfletten verspreidt. Ze wordt opgepakt en naar de magistraat, Graaf Charles Stirling, gebracht. De graaf heeft niet in de gaten dat hij de dader voor zich heeft en denkt dat haar (niet bestaande) man de dader is. Hij besluit haar tijdelijk vast te houden als lokaas voor haar man. Maar hij vindt Hollie ook wel erg aantrekkelijk en haar vurige betogen zetten hem aan het denken.

Ik vond het boek in een hoog tempo geschreven. De relatie staat grotendeels centraal. De politieke verhalen waren nergens saai of aanmatigend. Hollie is heerlijk humoristisch en recht door zee. Hilarische scènes waar ze hem uitlegt hoe zijn buitenechtelijke zoontje verwekt is en hem iets over zijn edele delen uitlegt. Charles is direct tot over zijn oren verliefd en raakt langzaam meer in haar zaak geïnteresseerd.

Beoordeling: 9

Saskia d.d. 02-03-2009

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Erg leuk boek, met humor en ook ontroerende momenten.
Ik heb met veel plezier zitten lezen!

Romkje d.d. 03-05-2009

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Een verhaal dat begint met een leuk plot en veel verwachtingen, die er naar mijn gevoel niet uit komen. Ze blijven erg lang hangen bij bepaalde feiten ... Jammer.

Toch heeft het me weten te boeien tot het eind en is het beslist niet een slecht verhaal. Het had alleen nog beter kunnen zijn.

Boordeling 8

Nicole d.d. 03-06-2009

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Orgineel idee, een echtgenoot die niet bestaat en voor problemen zorgt.
Leuk boekje met leuke hoofdpersonen.
Saai vond ik het hele gedoe van het ministerie, gerecht, rapporten en het parlement.
Wel mooi de subtiele aantrekkingskracht en het verlangen naar elkaar. Deed mij een beetje denken aan de film Pride and prejudice met Collin Firth.
Ten slotte vond ik het jammer dat ze snel genoegen nemen met een kleine verbetering voor de arme mensen.

Cijfer: 7

Zeemeermin d.d. 11-08-2009

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Engeland 1819. Graaf Charles Stirling is analfabeet, hij is belast met het onderzoek naar een 'incident' met rebellen in Pereloo. Hollie Finch heeft een drukpers en drukt pamfletten om de regering en de onderzoekscomissie aan de kaak te stellen. Volgens haar willen ze immers de slachting bij Peterloo in de doofpot stoppen.
Het is een sterk politiek getint verhaal, de romance zit wat op de achtergrond. Erotiek is er pas op het allerlaatst. Het verhaal viel me wat tegen.

Cijfer: 6

Martine d.d. 07-10-2013

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  




Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling