ChasingDreams Beoordelingen Forum

Boekbeoordelingen van leden van het Forum ChasingDreams
Het is nu 28 apr 2024 23:06




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: CL 81 - Onvergetelijk
BerichtGeplaatst: 26 nov 2008 13:30 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 nov 2008 22:51
Berichten: 828
Woonplaats: Belgie
De titel van het verhaal is totaal ontoepasselijk, ik doe namelijk mijn best het zo snel mogelijk te vergeten.
Het speelt zich af in het Wilde Westen enkele jaren voor en na 1890. Ally Mills maakt heel wat mee, ze is een doorzetster en door omstandigheden gedwongen oneerlijke dingen te doen. Ook is ze te gedreven in haar verlangen zelfstandig te zijn en rijk te worden. Ze gebruikt Ethan om haar doel te bereiken.
Ethan Temple is een halfbloed indiaan en heeft een heel ander karakter. Hij houdt van Ally en doet alles voor haar. Toch is hij wat haar betreft niet altijd even eerzaam.
Hun relatie staat niet centraal, het duurt dan soms meer dan een jaar voor ze elkaar terug zien.
Er gebeurt heel veel in dit verhaal wat de spanning ten goede komt. Er is wat tegenvallende erotiek en van romantiek is al helemaal geen sprake

Cijfer: 3
Martine d.d. 11-12-2008

-------------------------------------------------------------------------------------------

Ik vond deze ook niet denderend. CL 81 en CL 109 zijn qua hoofdpersonen geen vervolg, maar betreft wel een vervolg in de geschiedenis van de indianen. Dezelfde indianengebeurtenissen worden beschreven in beide boeken.

Ally Mills, een roekeloos weeskind uit New York, was vastbesloten fortuin te maken in het Wilde Westen van Oklahoma. Niemand kon haar tegenhouden, ook niet de avontuurlijke Ethan Temple. De halfbloed Cheyenne raakte haar diepste gevoelens met zijn vurige omhelzingen. Was Ethan een man die ze kon vertrouwen, die haar zou koesteren zonder haar te willen temmen ...?

Het boek beslaat een periode van ongeveer 3 jaar. In het begin kan Ally nog niet haar vertrouwen aan Ethan schenken waardoor ze uitelkaar groeien. In zijn afwezigheid beseft ze hoeveel ze van hem houdt. Als ze elkaar dan weer tegenkomen proberen ze langzaam elkaar weer te vertrouwen.

Ik hou niet zo van indianenverhalen maar dit verhaal boeide me toch. In het begin wat minder door het wantrouwen maar de laatste helft heb ik in één ruk uitgelezen.

Erotiek: yes
Bijfiguren: slechte mannen
Beoordeling: redelijk/goed (cijfer 7,5)

Saskia d.d. 11-12-2008

-------------------------------------------------------------------------------------------


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
cron




Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling