ChasingDreams Beoordelingen Forum

Boekbeoordelingen van leden van het Forum ChasingDreams
Het is nu 28 maart 2024 23:20




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 11 feb 2009 22:43 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 15 nov 2008 15:59
Berichten: 853
Sinds ik dit Harlequin boekje in 1994 in de winkel heb gekocht heb ik het zojuist voor de derde keer gelezen.
Het is steeds weer verrukkelijk om te lezen.

Het verhaal speelt zich af in de Schotse hooglanden ten tijde van de strijd om Bonnie Prince Charles van het huis Stuart aan de macht te krijgen, ten koste van George ll.

In deze woelige tijd ontmoet Serena, een op en top Schotse schone die haar haat voor de Engelsen niet onder stoelen of banken steekt, de ietwat fatterig ogende Engelsman maar tevens boezemvriend van Serena’s broer Coll.

Dat Brigham, het Engelse varken zoals hij door Serena wordt genoemd, anders is dan ze verwacht had, wordt ook tijdens de knetterende dialogen, die een wak in een bevroren Loch zouden slaan, wel duidelijk.

Nora Roberts is er in geslaagd het romantische verhaal dat zij gesponnen heeft langs historische feiten van een behoorlijke dosis humor te voorzien.
De liefdesscènes zijn uiterst sensueel maar gemaskeerd omschreven.

De gevechten zijn, zonder langdradig te worden, beknopt realistisch verwoord. Zelfs de ultieme en smadelijke Schotse nederlaag bij Culloden.

Alle personages zijn zonder uitzondering zeer (doel)treffend, zo zie ik de figuur van Parkins, de Gentleman’s gentleman, helemaal voor mij als het veelzijdige type Passepartout uit Jule Verne’s Around the World in 80 Days.

In alles is dit verhaal een schoolvoorbeeld van en voor een HR.

Mijn cijfer: 9,8

Sammy d.d. 12-03-2005

--------------------------------------------------------------------------------------------------

Engelse titel: Rebellion. Genre: Hooglanden 1745.

Serena Macgregor haat Engelsen sinds die haar moeder hebben verkracht. Als 10 jaar na dit gebeuren haar broer Coll voor de deur staat met zijn Engelse vriend Brigham Langston, graaf Ashburn moet ze niets van hem weten. Serena is een roodharige helleveeg die hem beledigd, met hem vecht en zich verbaal goed kan uitdrukken. Brigham ergert zich kapot aan Serena maar elke keer als hij haar ziet is hij uit zijn evenwicht door haar schoonheid en haar passie.

Het is een verhaal met veel historische achtergrond over de Bonnie Prince en de slag bij Culloden. Daartussen is het verhaal geweven van een echte Schotse en een Engelsman die zich inzet voor de Schotse zaak en van twee mensen die zielsveel van elkaar gaan houden.

Veel humor, pittige dialogen, leuke bijfiguren, actie in de zin van veldslagen.

Beoordeling: Goed, cijfer 8,5

Saskia d.d. 17-10-2007

--------------------------------------------------------------------------------------------------


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
cron




Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling