ChasingDreams Beoordelingen Forum

Boekbeoordelingen van leden van het Forum ChasingDreams
Het is nu 27 apr 2024 20:35




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 04 dec 2008 10:53 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 15 nov 2008 15:59
Berichten: 853
Echt een heerlijk boekje dit! Ik kon er bijna niet vanaf blijven! Heb er echt van zitten genieten. Lekker romantisch verhaal, spanning en sensatie, een boze oom, boze stiefmoeder een wattip van een vader en een stoere, ex-kaper. Speelt zich deels af op een plantage met slaven en uiteindelijk is er een mooi eind goed al goed. Ik vond het echt een leuk verhaal! Leuke bijfiguren ook!

Mijn cijfer: 9+

Sharon d.d. 14-04-2005

--------------------------------------------------------------------------------

Ik had dit boekje heel snel uit. Ik vind hem niet supergoed, aardig is misschien het beste woord.
Ik vond er maar weinig romantiek in zitten, terwijl er toch aanleidingen genoeg waren, maar die heeft de schrijfster niet uitgebreid, helaas.
Wat ik wel een beetje langdradig vond was het op en neer varen tussen de verschillende eilanden op zoek naar...? (zeg ik niet). Dat vond ik toch wel iets te lang duren naar mijn smaak.
Ik heb er een leuke middag mee gehad, met dit toch wel aardige boekje.

Joly d.d. 21-04-2005

--------------------------------------------------------------------------------

Tja, helaas kom ik met aardig nog niet eens echt in de buurt. Ik vond er dus heus niets aan.
Het verhaal op zich is/was mogelijk wel apart, maar niet erg best uitgewerkt, de hoofdfiguren deden me werkelijk helemaal niets (zij was een tut en hij een sul en dat bleven ze ook), er was geen humor te bekennen, noch enige spanning, passie of romantiek.
Er was héél weinig interactie tussen de hoofdfiguren, in het hele boekje hebben ze misschien maar vijf gesprekken met elkaar en het gaat zelfs zo ver dat ze elkaar vanaf blz. 175 tot blz 304 niet eens zien (dat zijn wel even ruim 125 bladzijden waarin de hoofdfiguren dus helemaal géén contact hebben).

Mijn cijfer: 2 (voor Matu)

Petra d.d. 21-04-2005

--------------------------------------------------------------------------------

Ik moet het helaas met Petra eens zijn. Ik kom er zelf niet helemaal doorheen en net zoals Petra zegt, ik hou er echt totaal niet van als de hoofdrolspelers zolang en zoveel bladzijdes van elkaar gescheiden zijn!!!!

Karin d.d. 23-04-2005

--------------------------------------------------------------------------------

Na deel één gelezen te hebben had ik iets meer verwacht van dit boekje.
Hoe moet ik het beschrijven? Het verhaal op zich is goed, maar het wordt niet goed beschreven. Giles is een knappe ex-kaper die nu kapitein op zijn eigen schip is. Door een toeval tijdens een van zijn opdrachten komt hij in aanmerking de mooie Grace.
Ze merken dat hun gevoelens elkaar niet koud laten, maar er staat veel tussen hen in.

Er zijn twee dingen die me storen in dit boekje. Het eerste is toch wel dat ze het grootste gedeelte van het boekje elkaar helemaal niet zien. Het andere, en ergste vind ik, is de oom van Grace die liever iets met jongere meisjes heeft. Jakkes, als ik het nu schrijf, komen me de rillingen weer over de rug. Ik weet het, het komt wel vaker in deze boekjes voor, maar nu werd het eens duidelijk beschreven en dat gaat mij echt te ver ... gruwel!

Beoordeling: 4

Nicole d.d. 10-06-2008

--------------------------------------------------------------------------------

Giles Courtney is een eerlijke koopvaarder geworden. Bij een van zijn klanten, een plantagehouder met slaven, leert hij de dochter des huizes, Grace, kennen. Ondanks dat ze overduidelijk iets voor hem geheim houdt en ondanks haar eigenaardige ouders, trouwt hij al snel met haar. Als ze ontvoerd wordt en hij haar geheim te weten komt, begint hij zich pas echt te beseffen wat hij voor haar voelt.
Dit verhaal dat zich grotendeels afspeelt op Jamaica in 1674, is duidelijk het vervolg op de gebeurtenissen in CL 554 ‘In zijn armen’. Ik kan dus aanraden eerst het voorgaande deel te lezen. Er zit genoeg spanning in het verhaal, de situatie van de slaven wordt goed verwoord. Er is een aantal slechteriken dat het verhaal pit geeft. Helaas vond ik de relatie tussen Giles en Grace niet goed genoeg tot zijn recht komen, ze zijn dan ook een groot deel van het verhaal gescheiden.
Erotiek is er zo goed als niet. De hoofdpersonages uit het vorige deel komen ook regelmatig aan bod.

Cijfer: 5

Martine d.d. 14-07-2011

--------------------------------------------------------------------------------


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
cron




Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling