ChasingDreams Beoordelingen Forum

Boekbeoordelingen van leden van het Forum ChasingDreams
Het is nu 27 apr 2024 07:39




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: CL 191 - Witte heide
BerichtGeplaatst: 04 dec 2008 10:59 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 15 nov 2008 15:59
Berichten: 853
Een heel goed verhaal: ik heb het in twee zuchten uitgelezen!
Het verhaal begint feitelijk in 1815, aan de vooravond van het berekenende huwelijk van Robert. Hij is een verwoed verzamelaar van kunst. Op een avond brandt het huis af en verliest hij een groot deel van zijn familie, waaronder de erfgenaam, en een heel goede vriend. Hij wordt blind. Hierdoor wordt het huwelijk afgelast door de vader van de bruid. Na een aantal weken hoort hij dat zijn vader in het bezit was van Castle Rosmorigh in Schotland, en hij besluit naar Schotland te vertrekken om daar een nieuw leven te gaan leiden.
Daar ontmoet hij uiteindelijk Catriona (zij is gered door het dienstmeisje Mary, net na haar geboorte). Een vrouw om rekening mee te houden. Een vrouw die hem in zijn waarde laat, en dat is een openbaring voor Robert.
Gelukkig is de blindheid van Robert van tijdelijk aard.
Het verhaal wordt rustig opgebouwd, maar het is verre van saai! Er gebeurt veel, zowel met Robert en Catriona, als met de mensen om hen heen. Genoeg intriges!
Er zijn veel bijfiguren (pleegouders en zusje van Catriona, haar oude vriend de Kolonel, etc.). De leukste vond ik (waarschijnlijk omdat hij humor had, en humor komt niet echt aan de orde in dit boek), was Tolly (Bartholomew Archer), een zeer goede vriend van Robert. Jammer dat hij zo weinig 'meespeelt' in dit verhaal!
Dit boekje is het eerste uit een serie van drie. Ik vind het jammer dat Tolly niet een eigen verhaal is toebedacht!
Een heel goed opgezet boek en daardoor uitermate prettig om te lezen!

Hanny d.d. 24-01-2005

--------------------------------------------------------------------------------

Ik heb ook enorm genoten van deze CL. Een absoluut juweeltje!

Mijn cijfer: 9-

Sammy d.d. 24-02-2005

--------------------------------------------------------------------------------

Leuke hoofdpersonen die leuk met elkaar omgaan. Een spannend boek met intriges, moordaanslagen, smokkelaars. Wederom een echte gentleman die alles doet om haar te beschermen. Leuke bijfiguren.

Mijn beoordeling: goed

Saskia d.d. 23-04-2006

--------------------------------------------------------------------------------

Dit was echt zo’n boekje dat ik bijna niet weg kon leggen. Er gebeurt heel veel en het verhaal wordt goed opgebouwd.
Catriona wordt na haar geboorte gered door de vroedvrouw, die haar ook opvoedt. Robert heeft in een brand bijna zijn hele familie verloren, maar ook hij werd getroffen. Hij is blind geworden. Ze ontmoeten elkaar in de bibliotheek van het kasteel in Schotland dat Robert heeft geërfd.
Catriona is op zoek naar een schat.
Robert probeert er achter te komen wie zijn familie vermoord heeft.

Het is een leuk en spannend verhaal, waar veel in gebeurt wat niet vervelend is. De bijfiguren zijn erg leuk.

Mijn cijfer: 8,5

Mascha d.d. 25-01-2007

--------------------------------------------------------------------------------

Het is een spannend verhaal. Het leven van zowel Catriona als Robert blijkt in gevaar te zijn. Het verhaal sprak me erg aan. Het is interessant met goede dialogen en veel intrige. Ook zijn er genoeg interessante nevenpersonages. Een aanrader.

Cijfer: 8,5

Martine d.d. 14-03-2011

--------------------------------------------------------------------------------


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
cron




Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling