ChasingDreams Beoordelingen Forum

Boekbeoordelingen van leden van het Forum ChasingDreams
Het is nu 28 apr 2024 21:23




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 03 mei 2012 20:21 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 nov 2008 22:51
Berichten: 828
Woonplaats: Belgie
Dit is deel twee uit een trilogie, waarvan het derde nog door CL vertaald moet worden.
Na de dood van zijn vrouw is de wrede hertog van Herridge, die al in het eerste deel voorkwam, hertrouwd met Emma. Zij is door haar man tot op het bot vernederd en heeft zich staande weten te houden door zich als ijskoningin te gedragen. Als ze al enkele jaren weduwe is, ontmoet ze Ian McNair en ze vallen voor elkaar, maar ze geven er door de omstandigheden niet ten volle aan toe.
Dit verhaal sprak me meer aan dan het eerste uit deze reeks. Behalve het liefdesverhaal is er ook nog spanning, want het overlijden van de hertog in het begin van het boek blijkt verdacht te zijn.
Emma belandt na het overlijden van haar man een beetje van de regen in de drup, want haar oom heeft evenmin goede bedoelingen met haar, zij het minder extreem als haar man onzaliger nagedachtenis en van een andere orde.
Ian houdt zich bezig met wetenschappelijk onderzoek (bacteriën) en is bevriend met Douglas uit het eerste boek.
Ook in dit verhaal sluiten de gebeurtenissen goed op elkaar aan. Het is ook niet nodig het eerste verhaal te lezen om dit boek te kunnen volgen. Behalve de hertog komt er niemand in voor en de verhalen hebben nauwelijks raaklijnen.

Cijfers: Verhaal 8+, erotiek 7+

Marleen d.d. 09-03-2012

------------------------------------------------------------------------------------------

Ik vond dit een somber en donker boek. Dat kan ook niet anders, als je nagaat wat de heldin allemaal heeft moeten doorstaan.
Het gelukkige einde duurde veel te kort.

Toch is KR een uitstekend schrijfster. Zeker als ik bedenk dat ik het boek moeilijk weg kon leggen. Dus eigenlijk een tweeledig gevoel.

Enfin, de prachtige, feestelijke kaft alleen al is het aanschaffen waard.

Hanny d.d. 11-03-2012

------------------------------------------------------------------------------------------

Ik vind het inderdaad, zoals Hanny zegt, een beetje een somber boek hetgeen niet verwonderlijk is. Het is geen happy, feelgoodverhaal, maar het loopt natuurlijk wel goed af.
Ik vind Ian wel ontzettend lief en schattig en ontzettend intelligent. Kijk, dat mag ook wel eens. Een vent die wat met zijn hersens doet!
Ondanks dat het wat somber aan doet, bloeit er wel een prachtige (enigszins ongeloofwaardige (na drie dagen, een ontvoering, what the heck, why?!) relatie tussen de twee op. Als ze dan eindelijk samen komen is het toch nog genieten.

Wel goed geschreven, al is het verhaal niet helemaal mijn ding.

Cijfer: 8,3

Alicia d.d. 21-05-2012

------------------------------------------------------------------------------------------

Emma Herridge, de jonge weduwe van een wrede hertog (de vader van Sarah uit deel 1), moet van haar, eveneens wrede, oom hertrouwen. De Schotse graaf en laird Ian McNair leert haar kennen en wordt verliefd op haar. Emma word ook verliefd op hem. Helaas is Ian verloofd.
Het is een wat apart verhaal met verrassende wendingen en een sterk plot.
Ian is net iets te treuzelachtig. Emma te onderdanig. Immers, als ze opstandig is resulteerde dat altijd slecht voor haar, maar bij Ian durft ze weer opstandig en zichzelf te zijn.

Cijfer: 8

Martine d.d. 10-02-2015

------------------------------------------------------------------------------------------


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
cron




Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling