ChasingDreams Beoordelingen Forum

Boekbeoordelingen van leden van het Forum ChasingDreams
Het is nu 27 apr 2024 14:14




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: CL 635 - Dierbare vijand
BerichtGeplaatst: 04 dec 2008 13:55 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 15 nov 2008 15:59
Berichten: 853
Ik heb nog nooit zo'n goed boekje gelezen. Ik heb hem zelfs tweemaal achter elkaar gelezen, want ik vond het een zeer fantastisch boekje. Ik vind hem zelfs nog beter dan het verhaal hiervoor, cl 537, en daar was ik ook al enthousiast over. De held, Lachlan Maclean Aka Robert Howard, was echt fantastisch. Ik vond het zo goed hoe hij het boekje letterlijk in beslag nam. En de heldin, Kimbra Chralton, was ook fantastisch. Ik voelde helemaal met haar mee. Het verhaal was ook supergoed, de bijrollen waren fantastisch. Ik ben trouwens wel benieuwd naar de liefdesverhouding van Jamie Campbell en zijn vrouw, want als het goed is heb ik die niet gelezen.
Het verhaal was steengoed neergezet en ondanks dat ik wel wist wie de slechterik was was het einde toch heel erg onverwachts.

Erotiek: niet veel, maar had het ook niet nodig
Humor: was er wel, maar ook niet veel
Spanning: Genoeg

Cijfer: 9,5

Chickening d.d. 18-10-2006

---------------------------------------------------------------------------------------------

De Engelse Kimbra Charlton moet zich, na de dood van haar man, in leven houden met het beroven van doden op het slagveld. Als ze tijdens een strooptocht een levende man ziet, besluit ze hem te verzorgen in haar huis. Ze komt erachter dat hij een Schot is en veel te aantrekkelijk.
Hij is zijn geheugen kwijt maar is superlief voor haar en haar dochter. Niemand mag erachter komen dat hij een Schot is. Het hoofd van haar stam heeft na een tijdje wel interesse in Lachlan als zijn opvolger, omdat hij een eerbare man wel herkent. Maar dit zet kwaad bloed bij een paar mensen die hem uiteindelijk verraden.
Is hun liefde gedoemd om te mislukken?

Erg leuk boek met een heldin die risico neemt door een man te helpen. Een tedere en mannelijke Schot. Verder: zijn familie die naar hem op zoek is, verraders in hun midden. Leuke dialogen en humor. Erotiek is goed.

Beoordeling: 8,5.

Saskia d.d. 27-05-2008

---------------------------------------------------------------------------------------------

1513. De Schot Lachlan Maclean raakt bij de slag in Flodden Field zwaargewond en is zijn geheugen kwijt. De Engelse weduwe Kimbra Charlton vindt hem en verzorgt ‘haar’ Schot. Ze zorgt ervoor dat hij wordt opgenomen in haar familie. Dat blijkt echter niet zonder gevaar, want Cedric Charlton wil koste wat koste Kimbra voor zichzelf.
Ik vond het een goed verhaal, Lachlan had mijn sympathie al in het vorige deel van de reeks (CL 537). Hij is een man van eer die niemand nutteloos kwaad zal doen. Hij wordt al snel de beste vriend van Audra, Kimbra’s dochtertje. Kimbra probeert er alles aan te doen om te voorkomen dat ze gedwongen wordt met Cedric te trouwen en door Lachlan ziet ze een kans hierop.
Het verhaal wordt naar het einde toe spannend. Erotiek is er wat te weinig. Er komen een aantal personages uit het vorige verhaal in terug als nevenpersonage.

Beoordeling: 8

Martine d.d. 20-2-2011

---------------------------------------------------------------------------------------------

Deze vond ik wel aardig, niet super, maar kon er mee door. Alweer lang geleden dat ik deze heb gelezen.
Meer richting een 7. Ik vind Patricia Potter niet heel bijzonder.

Alicia d.d. 21-02-2011

---------------------------------------------------------------------------------------------


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
cron




Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling