ChasingDreams Beoordelingen Forum

Boekbeoordelingen van leden van het Forum ChasingDreams
Het is nu 27 apr 2024 08:32




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 04 dec 2008 17:23 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 nov 2008 22:51
Berichten: 828
Woonplaats: Belgie
Wat een heerlijk boekje! De held, Luke/Lucas is na klap op z'n hoofd z'n geheugen kwijt en schrikt zich dan ook rot als er een vrouw in z'n bed ligt die bovendien beweerd zijn echtgenote te zijn. Hij besluit om terug naar zijn huis te gaan om te achterhalen wat er precies in dat jaar is gebeurd en waarom iemand hem probeert te vermoorden.
De heldin, Charity, laat het hier niet bij zitten. Ze weet dat hij haar soulmate is en reist hem dan ook achterna om zijn liefde terug te winnen.
Wat een liefde en romantiek straalt er van de pagina's. Als een boekje bij mij de rillingen op m'n rug veroorzaakt, een samengeknepen maag en tranen in m'n ogen, is ie bij mij geslaagd!!

Mijn cijfer: 8,5

Nol d.d. 18-01-2005

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik hou niet van tijdreisverhalen en ik hou niet van geheugenverliesverhalen. Hoewel ik niet zal ontkennen dat ik van beide soorten zeer goede boeken heb gelezen, hou ik gewoon niet van het thema.
Dit is een geheugenverliesverhaal en niet zo maar eentje. Nee, de Hertog van Wakefield verliest zijn geheugen en trouwt met Charity.
Na een jaar komt zijn geheugen weer terug, maar kan hij zich niets meer herinneren van het jaar waarin hij het kwijt was (dus herinnert hij zich ook niets van Charity).
En als klap op de vuurpijl kan hij zich ook niets herinneren van wat er aan zijn geheugenverlies vooraf is gegaan (in beide gevallen uiteraard).
Dit laatste komt de schrijfster mooi uit (anders zou ze het natuurlijk niet zo geschreven hebben), want dat verloren stukje geheugen houdt de spanning er nog net een klein beetje in.
Wie na zo'n 100 bladzijden denkt de rest van het verhaal te kunnen voorspellen, heeft het bij het juiste eind. Weinig verrassingen dus.
Ik vond het een nogal humorloos verhaal met weinig spanning of andere bijzonderheden.

Mijn cijfer: 4

Petra d.d. 20-01-2005

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Zij is een pittige dame die niet van plan is om de man van haar dromen zonder te vechten te laten gaan.

Het is even verwarrend dat hij in het jaar dat hij in Schotland was, zich niets kan herinneren van zijn vorig leven en daarna weer niet de tijd in Schotland (als je begrijp wat ik bedoel).

Het is niet echt mijn voorkeur voor een roman, maar het boekje heb je in een no time uit....

Beoordeling: 7

Nicole 3 d.d. 27-08-2007

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Deze heb ik ook gelezen en net als jij vond ik het dubbele geheugenverlies een beetje teveel van het goede. Voor de rest vond ik het toch wel een leuk boekje.

Mijn cijfer: 7,5

Martine d.d. 30-08-2007


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
cron




Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling