ChasingDreams Beoordelingen Forum

Boekbeoordelingen van leden van het Forum ChasingDreams
Het is nu 27 apr 2024 20:22




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 04 dec 2008 14:40 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 15 nov 2008 15:59
Berichten: 853
Volgens mij is de uitgever van de CL van plan om alle boeken Kinley Macgregor te vertalen en dat is natuurlijk goed nieuws voor degenen die niet in het Engels lezen. Maar ik vind dat ze het niet goed vertalen.

Ik heb nu CL 743 voor me liggen, maar ik word echt niet meegenomen in het verhaal. Dit heb ik met het Engelse boekje wel. Dit had ik dus ook met de andere boeken van haar die ze vertaald hebben.
Het is niet zo omdat ik het boek al eerder heb gelezen, want ik kan de boeken van haar nog zo vaak herlezen en ik krijg er geen genoeg van.

Ik krijg echt kromme tenen van wat ik in het Nederlands lees, terwijl ik weet hoe mooi het omschreven is in het Engels. En dat vind ik gewoon echt superjammer. Ze laten stukken weg over hun gevoelens en gedachtes en hoe ze bepaalde zinnen en woorden hebben vertaald…
Nou ik word er zeg maar niet echt vrolijk van.

Ik dacht ik schrijf even een kleine beoordeling, maar ik irriteer me eigenlijk meer dan ik dacht! Nu worden mijn MacAllisters en dan vooral Sin, afgeschilderd als een chagrijnige, grappige man en zijn broers komen ook niet echt goed over…
Ik hou mijn hart vast voor de rest en ben benieuwd hoe dit verder gaat.

(Een geïrriteerde) Hanane d.d. 23-04-2008

--------------------------------------------------------------------------------------------

Haha meid, ik snap je frustratie volkomen. Ik heb ze echter niet in het Engels gelezen en dan is de Nederlandse versie best te verhapstukken. Maar het is zóóóó vaak dat het origineel beter is dan de vertaling.

Ik denk dat ze ons beter in dienst kunnen nemen om de boeken goéd te vertalen!!

Saskia d.d. 23-04-2008

--------------------------------------------------------------------------------------------

Braden is eigenlijk een rokkenjager, maar ook weer niet, want er wordt meestal door de vrouwen op hem gejaagd. Maggie heeft het daar wel moeilijk mee. Ze hoort van iedereen verhalen hoe goed hij in bed is. Braden wil alleen niet verliefd worden. Hij heeft een beetje last van bindingsangst. Zal zijn vrouw dan hetzelfde reageren als zijn moeder bij zijn broer Sin heeft gedaan?

Bijrollen zijn geweldig, vooral Sin springt eruit. Hij is de broer van Braden en is weggestuurd door Bradens moeder en eigenlijk altijd gehaat door zijn ouders. Deel 3 van de serie gaat over hem. Ik heb er nu al zin in!

Cijfer: 9.

Chantal d.d. 08-06-2008

--------------------------------------------------------------------------------------------

De Schotse Maggie wil dat er een eind komt aan een jarenlage vete en zet de vrouwen op tegen de mannen om een eind aan de vete te maken. Maggie weet de vrouwen over te halen om de mannen alles te ontzeggen. Braden MacAllister wordt ingezet als onderhandelaar. Maggie kent Braden al haar hele leven en is al net zolang verliefd op hem.

Leuk verhaal met op het eind nog een leuke wending, maar ik vind het zelf niet echt vernieuwend. Een beetje te veel van hetzelfde. Het is luchtig geschreven en leest snel weg.

Ik geef het een 8,5

Pareltje S d.d. 24-06-2008

--------------------------------------------------------------------------------------------

Ik heb er van gesmuld!! Er zitten best spannende momenten in, maar van alles genoeg en niet te veel. Nieuwsgierig was ik naar hoe het eind uiteindelijk zou gaan en dat was wel goed in elkaar gedraaid.

Mijn beoordeling: heel goed!!

Monique d.d. 23-08-2008

--------------------------------------------------------------------------------------------

Ik vond dit ook een supermooi verhaal. Ik heb het in een ruk uitgelezen!
Goede serie van de MacAllister broers!

Mirjan d.d. 03-10-2008

--------------------------------------------------------------------------------------------

Een heel leuk vlot lezend verhaal. Veel erotiek, leuke dialogen, een heerlijke kerel is Braden en een spontane vrouw Maggie!
Met veel plezier gelezen en zeker benieuwd naar de vervolgdelen.

Beoordeling: 8,5

Nicole d.d. 27-08-2009

------------------------------------------------------------------------------------------------

Voor mij was de stoorzender dat er de nadruk op werd gelegd dat Maggie geen mooi uiterlijk heeft. Bradens uiterlijk wordt, zoals gelukkig in de meeste CL's, met verve beschreven. Daar heb ik uiteraard geen enkele moeite mee. Maar omdat met de regelmaat van de klok werd gezegd dat Maggie lelijk was en ze zich ook nog zo opstandig moest gedragen omdat er niet naar haar en de andere vrouwen werd geluisterd, kwam bij mij niet duidelijk naar voren wat in haar karakter of uiterlijk Braden nou aantrok. Er was geen chemie.

Het is een verhaal dat niet echt bij me is blijven hangen. Ik vond het de minste in de serie over de McAllisters en ik heb deze dan ook inmiddels niet meer in mijn verzameling.
Echt slecht vond ik het verhaal ook niet. Daarom mijn beoordeling: 6.

Serath d.d. 10-01-2010

------------------------------------------------------------------------------------------------


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
cron




Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling