ChasingDreams Beoordelingen Forum

Boekbeoordelingen van leden van het Forum ChasingDreams
Het is nu 29 maart 2024 06:23




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 04 dec 2008 16:59 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 nov 2008 22:51
Berichten: 828
Woonplaats: Belgie
Dragon is fantastisch. Hij is een verhalenverteller en eigenlijk heel zachtaardig, ondanks zijn harde voorkomen. Rycca is minder speciaal dan Cymbra, deel 1 en Krysta, deel 2. Ze is wat minder stoer en angstiger/onzekerder. Dit vind ik wel jammer, omdat Dragon zo'n overweldigende persoonlijkheid is. Toch is dit wel een heerlijk verhaal voor een paar uurtjes wegzwijmelen.

Mijn cijfer: 8+

Maaike d.d. 29-08-2006

-----------------------------------------------------------------------------------------------

Ik heb het niet zo op Viking verhalen maar werd toch meegesleept door dit verhaal. Ik vond het heel leuk om te lezen, niet echt geweldig maar toch leuk.

Ik zou zeggen een 7

Denise d.d. 02-05-2007

-----------------------------------------------------------------------------------------------

Het tweede deel van de Vikingserie vond ik iets minder goed, maar deze was helemaal super!
Vooral grappig hoe ze elkaar treffen en blijken aan elkaar uitgehuwelijkt te zijn! Zeker als Rycca over de grond rolt van het lachen als het komische van de situatie duidelijk wordt!
Erg goed verhaal, leuke hoofdrollen en bijrollen van de hoofdpersonen uit de vorige verhalen, veel humor, liefde, alles eigenlijk wat een verhaal leuk en spannend maakt om verder te lezen.

Mijn beoordeling: heel goed!

Monique d.d. 03-07-2011

-----------------------------------------------------------------------------------------------

De Noorse ‘jarl’ Dragon Hakonson, broer van Wolf uit CL 617, moet trouwen met de Angelsaksische Lady Rycca, dit om de vredesbanden tussen beide landen te verstevigen. Beiden zien hier echter erg tegenop. Rycca vlucht dan ook. Op haar vlucht ontmoet ze een man tot wie ze zich erg aangetrokken voelt, later blijkt dat die man niemand minder is dan haar toekomstige.
Na hun huwelijk gaat ze mee met Dragon naar zijn land. Daar verloopt alles in eerste instantie goed, maar dan beginnen er allerlei ongelukken te gebeuren… Rycca heeft een gave, ze voelt aan of iemand liegt of de waarheid vertelt.
Het is een mooi verhaal, goed geschreven met pittige dialogen en beide hoofdpersonages zijn aan elkaar gewaagd. Er is heel wat erotiek in het boek en ook de romantiek wordt niet vergeten.
De hoofdpersonages uit de vorige twee delen van deze reeks komen ook aan bod, en om hun achtergrond beter te begrijpen moet ik aanraden deze drie verhalen in volgorde te lezen. Op het einde wordt ook nog verteld dat de verre nakomelingen van de drie echtparen uit deze reeks hun eigen avonturen zullen beleven, wordt vervolgt dus!

Cijfer: 8,5

Martine d.d. 05-10-2011

-----------------------------------------------------------------------------------------------

Sophia vond ik een heerlijke heldin en Dougal viel, erg leuk, als een blok voor haar!! Het leest lekker vlot weg en het boek was leuker dan het tweede deel van de serie. Nog geen hoogvlieger en het verhaal haperde af en toe wel wat. Zo vond ik het in het begin erg vervelend dat Dougal steeds ‘toevallig’ achter al Sophia’s geheimen komt door op het juiste moment op de juiste plek te zijn. Dat Sophia’s vader zijn been breekt is wel erg handig voor al die momenten die ze zo alleen kunnen doorbrengen. En die vloek van de MacLeans was wel aanwezig, maar was absoluut niet nodig in dit verhaal, het leidde eerder af van het verhaal. En het einde was erg voorspelbaar, maar had tegelijkertijd ook nog wel wat uitgebreider beschreven mogen worden.

Maar toch, genoeg humor en een held en heldin die niet van elkaar af kunnen blijven. Ik zeg: gewoon lekker gaan lezen en niet te veel over nadenken!

Cijfer: 7,5

Saskia d.d. 10-04-2011

-----------------------------------------------------------------------------------------------

familieleden).
Weer een leuk verhaal. Niet heel erg boeiend dat ik zoiets heb van: dat onthoud ik voor zes weken. Maar meer twaalf-in-een-dozijn-idee.
Toch verder netjes gedaan, leuk, mooi maar niet ‘wooow’.

Cijfer: 7

Alicia d.d. 10-04-2011

-----------------------------------------------------------------------------------------------

Ik vond dit een leuk boek, maar jammer dat er niet meer toespeling werd gemaakt op de familie van Dougal in verband met hun vloek.
Het einde vond ik minder.

Cijfer: 7

Karin d.d. 13-04-2011

-----------------------------------------------------------------------------------------------

Ik heb de hele trilogie gelezen en ik moet zeggen dat dit verhaal voor mij het slechts was, maar op zichzelf is het een goed boek. In het begin vond ik Rycca niet leuk, ze rent van een klif af en dan geeft ze Dragon er de schuld van.
Ik dacht bij mezelf: Jij moet beter kijken waar je naar toegaat!
Ik vond ook dat Dragon iets zwakker was dan in de andere twee boeken.
Ondanks de kleine problemen die ik hiermee had vond ik het toch een leuk verhaal.

Scarlett d.d. 28-09-2014

-----------------------------------------------------------------------------------------------


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
cron




Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling