ChasingDreams Beoordelingen Forum

Boekbeoordelingen van leden van het Forum ChasingDreams
Het is nu 27 apr 2024 23:29




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 04 dec 2008 15:55 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 nov 2008 22:51
Berichten: 828
Woonplaats: Belgie
Toen ik tussen de nieuwe pockets deze schrijfster zag, was ik helemaal verheugd, want het vorige boekje had ik met veel plezier gelezen.
Helaas, het viel bijzonder tegen. Ten eerste duiken we middenin een 'romantische' geschiedenis en ten tweede is er nauwelijks sprake van een romantische geschiedenis.
Het verhaal is verwarrend en rommelig en er zijn zoveel bijfiguren dat je al snel een who-is-who nodig hebt om bij te houden wie iedereen is.
Zelfs de 'hoofdfiguren' vallen in het niet bij zoveel personages en niemand wordt echt goed uitgewerkt zodat het moeilijk is een 'band' te krijgen met wie dan ook.
Ik heb eigenlijk maar één woord voor dit boekje: chaotisch!
Er is slechts één lichtpuntje in het hele verhaal en dat is de heerlijke hertog van Berinwick die in dit boek een kleine rol speelt (in Candlelight 504 speelt hij een grote bijrol en wauw, wat een heerlijke vent).
Dit boekje is geen vervolg op de CL 504, de enige link is de verrukkelijke hertog, maar er is geen relatie tussen de twee verhalen.

Mijn cijfer: 5

Petra d.d. 19-09-2004

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik sluit me bij de 5 aan. Ik kon er op een gegeven moment geen touw aan vastknopen: als het verhaal van de ene persoon naar de andere overspringt, zit er geen alinea tussen, dus lees je vrolijk verder met in je hoofd het ene karakter, blijkt na 6 regels dat het over een ander gaat..... En het zijn er een flink aantal, dus dat is inderdaad een chaos!
Bovendien had ik het gevoel alsof ik halverwege een verhaal begon (zo kwam ik er pas op blz 188 achter dat de held een litteken op z'n wang had!), de hoofdpersonen kennen elkaar al, hebben al toegegeven dat ze vreselijk van elkaar houden, dus die spanning is al weg. Daar komt bij dat op een paar kussen en handjes vasthouden de romantiek niet verder gaat, nogal braafjes dus.
Ik ben meteen gaan kijken of ik dan een deel hiervan heb gemist, omdat het zo'n onbevredigend gevoel gaf toen ik het boek uit had (hoe en waar hebben ze elkaar precies ontmoet, etc. etc.), maar nee hoor, op CL504 is er helemaal niets te vinden.... het zal wel weer zo zijn dat over een half jaar het deel hiervóór in het NL wordt uitgebracht.

Nol d.d. 30-09-2004


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
cron




Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling