ChasingDreams Beoordelingen Forum

Boekbeoordelingen van leden van het Forum ChasingDreams
Het is nu 29 maart 2024 01:26




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 04 dec 2008 15:57 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 nov 2008 22:51
Berichten: 828
Woonplaats: Belgie
Het boek was leuk, maar het verhaal draaide meer om het verhaal eromheen dan om de romance tussen de hertog en de heldin.
Wel de moeite waard hoor, maar geen erotische scene's en de romance gaat wel erg vlotjes.
Goed, toch veel leesplezier.

Karina d.d. 21-10-2004

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik heb me suf genoten met dit boekje. Ik heb een aantal keren hardop zitten schateren, heerlijk!
De hertog is wat minder grommerig dan in deel 1 van deze serie, maar hij is ook veel kwetsbaarder en gevoeliger. Zij is een pittige tante die hem niet met zijn arrogante gedrag laat wegkomen.
Van enige erotiek is inderdaad niets te bespeuren, maar daarvoor in de plaats krijg je een paar ontzettend romantische scenes (wanneer zij hem voor het eerst bij zijn voornaam noemt, wanneer hij haar ogen beschrijft, och heden, zwijmeldezwijmel).
Het verhaal stelt op zich niet zo veel voor, maar dit wordt m.i. ruimschoots goedgemaakt door de droge humor van de hertog (en zij kan er af en toe ook wat van) en de geweldige karakters.
Ook de bijfiguren zijn erg leuk, en met name de incidentele opkomsten van het personeel (dat hem zo graag een vrouw gunt).
De romance gaat helemaal niet vlotjes, want pas op blz. 245 verklaren ze elkaar de liefde en dat heb ik toch wel eens sneller gezien.
Al met al, zeer humoristisch boek dat me sterk deed denken aan Georgette Heyer (inclusief het gebrek aan erotiek, wat ik absoluut niet als een gemis heb ervaren).

Mijn cijfer: 9

Petra d.d. 24-10-2004

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik vond het een geweldig boek. Er zat ontzettend veel humor in, en dat praten in jezelf komt me wel zo bekend voor (Ik ben de hele dag tegen mezelf aan het tetteren).
Ik vind de hertog (in dit deel 523) inderdaad verrukkelijk en Julia een best wel pittige tante. Ieder heeft het hart op de goede plek zitten. En de bijfiguren (als je ze zo mag noemen) vind ik ook zeer goed beschreven, oom Temple vind ik zeer verrassend, ach gewoon een heerlijk boek.

Mijn cijfer: 9

Daylinn d.d. 27-10-2004

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik sluit me bij jullie aan, het was een verrukkelijk boekje om te lezen.

Maryen d.d. 28-10-2004

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Een heerlijk boekje! Ik heb genoten van de hertog van Berinwick (William), Julia en alle familie, pupil en bedienden. Wat een heerlijk huishouden!
De 'tokkelende' conversaties waren een streling voor 't oog (om te lezen). Het stukje waarin Will Julia plaagt door haar gekke nieuwe hoed steeds naar voren te wippen, vond ik schattig en vermakelijk.
Als er wat meer sensualiteit in het boekje voor zou komen en Will en Julia elkaar wat eerder hun liefde hadden verklaard, dan zou dit de eerste keer geweest zijn dat ik een boek een cijfer gaf (9,5)!!

Hanny d.d. 13-12-2004

-------------------------------------------------------------------------

Het verhaal speelt zich af in Engeland 1814, 10 jaar na het vorige deel in deze reeks, CL 504.
Om het karakter van Will beter te begrijpen kan ik wel aanraden om eerst het vorige verhaal te lezen.
Het is echt een aangenaam verhaal om te lezen, je wordt er vrolijk van, er zit dan ook heel wat humor in.
Zowel Will als Julia zijn interessante personages; Will, die als kind door een ongeluk een oog verloren heeft, is de schrik van heel Engeland, behalve voor zijn familie en vrienden, die zien hem zoals hij echt is, vriendelijk, rechtvaardig en behulpzaam.
Julia is zeer vastberaden om te slagen in haar voornemens en zeer zelfstandig. Ze zijn gewoonweg voor elkaar geschapen. En alhoewel er geen letter erotiek in dit verhaal voorkomt, is het heerlijk romantisch.
Er is nog een kleine nevenromance voor George, Wills pupil. Samen met het mysterie omtrent de dood van Julia’s zuster, maakt dit alles het verhaal tot een pareltje

Beoordeling: 9

Martine d.d. 29-05-2010

--------------------------------------------------------------------


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
cron




Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling