ChasingDreams Beoordelingen Forum

Boekbeoordelingen van leden van het Forum ChasingDreams
Het is nu 28 maart 2024 20:29




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 04 dec 2008 14:51 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 nov 2008 22:51
Berichten: 828
Woonplaats: Belgie
Het vrouwelijk hoofdpersonage is kinderlijk, ook in haar verlangen naar Rane (het mannelijk hoofdpersonage). Rane daarentegen is hot, maar een tikje, euh, te beschaafd. Een beetje wilder had wel gemogen. Hij laat iets te veel toe van zijn grootmoeder.
Charity's grootmoeder is lachwekkend, een personage dat beter niet was opgevoerd. De reden voor alle ongelukken en de "vloek" hadden ze beter ergens anders gezocht. Het enige goede wat zij doet, is Rane op tijd uit Londen laten plukken om Charity's huwelijk met een rotzak te voorkomen en Rane's grootmoeder bij haar verstand te brengen.

Mijn cijfer: omwille van de hond en zijn gedachten... 6+

Sara d.d. 06-07-2005

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dit was een leuk boekje! Charity blijkt vervloekt te zijn ( volgens haar gypsy-grootmoeder die dat in de maan heeft gelezen), maar weet dat zelf niet.. ze denkt juist dat zij altijd geluk heeft, want haar overkomt nooit wat, terwijl om haar heen het ene na het andere ongeval plaatsvind.
Via een "ongelukje" komt ze in aanraking met de held, Rane. Vanaf het eerste moment voel je het tussen hen knetteren, ze kunnen echt niet van elkaar afblijven! Alle ongelukjes die plaatsvinden zijn erg grappig beschreven.
Maar ja, dan komt Charity erachter dat ze vervloekt is en vreest ze voor het leven van Rane. Want is haar vader ook niet door haar schuld overleden?! Als hij haar dan ook nog een aanzoek doet, raakt ze helemaal in paniek. Dus wat doe je dan: je wijst de held af en accepteert het aanzoek van de "slechterik".
Het komt gelukkig allemaal goed, maar het duurt een hele tijd vóór Rane haar kan overtuigen dat ze niet vervloekt is. Tegen het einde vond ik het hele "vloek-gebeuren" wel een beetje irritant worden.
Leuke bijfiguren vond ik de beide grootmoeders, ze schelden elkaar zo lekker uit! Ook de gedachten van de hond, Wolfram, zijn leuk om te lezen.

Mijn cijfer: 7

Nol d.d. 11-07-2005

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik vind persoonlijk niet dat de ongelukjes leuk worden omschreven, maar misschien heb ik het fout... Ik vond de ongelukjes eigenlijk erg tragisch, omdat gewoon de gedachte aan een vloek zoveel kwaad veroorzaakte.

Mijn cijfer: 6+

Sara d.d. 11-07-2005

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Het begin vond ik erg leuk met al die ongelukjes, maar naar mate het verhaal verder gaat vind ik het meer irritant worden. Zeker als Charity blijft geloven dat zij verantwoordelijk is voor alles.

Mijn cijfer: 6+

Mascha d.d. 13-07-2005

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Een leuk verhaal dat vooral in het begin kluchtig aandoet. Helaas komt er een moment dat 'de vloek' van Charity danig de keel gaat uithangen. Gelukkig hecht ook Rane weinig geloof aan de vloek en doet hij er alles aan om Charity ervan te overtuigen dat er geen sprake is van een vloek. Het boek krijgt dan een zeer romantische toon. De beide grootmoeders zijn geweldig leuk.

Mijn cijfer: 8-

Petra d.d. 16-07-2005

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Leuk verhaal, maar ik vond het vasthouden aan de vloek af en toe iets te ver gaan. Leuke hoofdpersonen en leuke bijrol van de "wolram", de trouwe hond van Charity.

Cijfer: 7

Nicole 3 d.d. 28-05-2008


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
cron




Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling