ChasingDreams Beoordelingen Forum

Boekbeoordelingen van leden van het Forum ChasingDreams
Het is nu 28 maart 2024 19:44




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: CL 659 - In de wolken
BerichtGeplaatst: 03 dec 2008 22:53 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 nov 2008 22:51
Berichten: 828
Woonplaats: Belgie
Oef, wat is dit verhaal slecht zeg! Het is slecht geschreven en ontzettend voorspelbaar. Ik heb me doodverveeld en dat heb ik in alle honderden CL's die ik gelezen heb echt zelden meegemaakt.

Het gaat dus over een Engelse dame en een indiaan. Zij, Marietta, moet zo snel mogelijk terug uit het wilde westen naar Engeland, omdat gebleken is dat ze wél recht heeft op haar ouderlijk huis. Haar oom was slechts waarnemer en heeft haar 14 jaar geleden als bediende verkocht. Maar de schulden van het landgoed zijn door het gokken van haar oom hoog en ze moet snel naar huis.

Hij, Grey Coyote, een indiaan, heeft een missie voor zijn volk te volbrengen. Hij is uitverkoren ze te bevrijden van een vloek waardoor zijn familie slechts half mag leven in de nevelen. Ook hij voert een race tegen de klok, want hij heeft nog maar enkele manen de tijd.

Zij is de eerste blanke vrouw die hij in zijn leven ziet en hij krijgt direct een erectie die hij de kop in moet drukken (kokhals!). Ze ligt te slapen, met al haar kleren aan op een bank achter een man die hij aanziet voor haar echtgenoot. In feite is de man slechts een gids om haar zo snel mogelijk naar de haven te krijgen, waarna ze per schip naar Engeland kan. Maar de gids verliest in een gokspel alles en vergokt ook haar als zijn vrouw. Grey Coyote denkt nu dat zij zijn vrouw is want dat zijn de regels op de prairie.

De gids gooit een pot slaappillen door haar koffie en als ze wakker word zit ze met alleen een doorschijnende witte nachtjapon, in de regen, met haar heupen tegen die van Grey Coyote voor op een paard. Ra ra wat die gaan doen zodra ze een tentje op gaan zetten!

De schrijfster probeert nog te doen alsof Grey Coyote eergevoel heeft en hij haar niet gaat nemen, terwijl hij zit te vechten tegen haar uiteraard beeldige aanblik en haar uiteraard ronde vormen (tuuuuurlijk) en de Maagd Marietta verzet zich nauwelijks (tsja, wat zou jij doen bij zo'n enge beschilderde indiaan met lang haar die toevallig wel een sixpack heeft)

Het hele gebeuren gaat achter elkaar door en de stemmingen volgen elkaar heel abrupt op. De ene keer is ze verdrietig (huilen, strelen, seks) de andere keer wordt ze plotseling kwaad (ontsnappen, ingehaald worden, overmeesterd worden en door de vele wrijving: seks) dan is ze bang (oh, ik was zóóóóó bang!), maar gelukkig heb ik een indiaan bij me, seks) en als je alles gehad hebt voelt ze zich daarnaast ook nog eens blij (niks aan de hand, mooi, seks) en soms voelt ze zich spontaan uitdagend (zal ik je rug wassen? seks.)
En natuuuuurlijk vind ze zijn zienswijze op de natuur heel bijzonder. Dat wordt dan nog wel een beetje uitgeweid en hoewel saai, het is een stukje verhaal. Maar het leidt tot hetzelfde (oh, het is zo magisch, seks).

Bij een goed boek vraag je je af wat er gaat gebeuren, sta je stijf van de spanning of opwinding en word je helemaal mee gezogen in de omgeving van de personages en hun leven. Je krijgt überhaupt inzicht in de personages. Deze personages worden nauwelijks uitgewerkt, de herhaling is niet van de lucht en alles, maar dan ook alles wordt door de schrijfster aangegrepen om de personages een behoorlijke vrijpartij te laten beleven. Kreun ... (van ergernis).

Als je echt alleen zin hebt in een CL vanwege de vrijscènes, moet je dit boek pakken. Wil je ook nog een plot, kun je dit beter laten staan.

Plot: 2.
Erotiek: Overkill, dus een 1, maar aardig omschreven een 7 en dit maakt een gemiddelde van 4.
Personages: 3.

Score: anderhalf uit vijf wigwams!

Leyn d.d. 09-08-2007

--------------------------------------------------------------------------------------------


--------------------------------------------------------------------------------------------


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
cron




Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling