ChasingDreams Beoordelingen Forum

Boekbeoordelingen van leden van het Forum ChasingDreams
Het is nu 27 apr 2024 08:33




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 03 dec 2008 20:55 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 nov 2008 22:51
Berichten: 828
Woonplaats: Belgie
ik vind het geen geslaagd verhaal. Ik vond het op een zeker moment saai te vinden. Ik heb het maar afgeraffeld om zo snel aan een nieuw boekje te beginnen. Het is me opgevallen dat het stukje op de achterkant van de kaft niet overeenkwam met het verhaal.
Ik kreeg de indruk dat ze samen op de eindbestemming aankwamen en dat was dus echt niet zo. Zij heeft nooit haar achternaam verteld en hij nooit de zijne. Ze heeft wel gezegd dat ze verloofd is en hij ging er maar vanuit dat hij haar verloofde was.
Ik vond haar leuk type. Ik vond het vreselijk dat hij het woord feeks steeds gebruikte. Voor de rest vond ik het niet leuk dat de vader van Myles niet in de verhaal voorkwam en dat de vader van Kendran haar en haar twee zussen mishandelde. Dus mijn beoordeling is letterlijk: had ik hem maar niet gelezen, want het was absoluut niks!

Ik geloof dat dit mijn eerste slechte beoordeling is over een Schotse verhaal.

De erotiek was wel spannend. Humor: geen.

Mijn cijfer: 2,0

Chickening d.d. 01-02-2008

--------------------------------------------------------------------------------------------

Kendran is voor de zoveelste keer van huis weggelopen en zit nu opgesloten in een oud boerderijtje, zonder eten en bijna geen hout om de ijzige kou buiten te houden. Myles die er helemaal doorheen zit (gekrenkt tot op het bot, doordat zelfs zijn eregarde zich tegen hem heeft gekeerd) komt na lang rond te hebben gedwaald bij de boerderij aan. Hij valt letterlijk met de deur binnen. Hun gevoelens smelten voor elkaar zoals de zon de sneeuw laat smelten. Helemaal in zijn nopjes dat deze feeks, waarmee hij moet trouwen, een beeldschone vrouw blijkt te zijn. Als hij later in het huis van zijn verloofde aan komt en merkt dat hij de verkeerde vrouw zijn hart heeft geschonken, komen de nodige problemen. Hoe kon hij ook weten dat er nog een zus was.

Ik vond het moeilijk om in het verhaal te komen. Het is niet echt spetterend. De twee hoofdfiguren komen ook niet echt geweldig uit de verf. Myles is een verdomd knappe kerel die dat ook van zich zelf weet en dat met regelmaat ook zegt. Kendran komt in het begin over als een feeks, maar is dit helemaal niet. Zij is erg wantrouwig naar mannen toe, omdat ze regelmatig door haar vader wordt mishandeld.

De erotiek in dit boekje is wel oké, de humor is matig. Een leuke bijrol van de jongste zus van Kendran die veel voorspellingen doet.

Al met al een matig boekje.

Beoordeling: 7-.

Nicole d.d. 07-04-2008

--------------------------------------------------------------------------------------------

Ik vond het wel een aardig boek.

Myles Donal is te trots om zich neer te leggen bij een gearrangeerd huwelijk. Op weg naar de burcht van zijn bruid, strandt hij in de sneeuw bij een boerderij. Kendran is daar ook gestrand. De passie bloeit op en Myles gaat ‘all the way’ omdat hij denkt dat ze zijn gevreesde verloofde is. Als hij na een paar dagen aankomt op het kasteel blijkt hij te moeten trouwen met haar zus en blijkt Kendran met iemand anders verloofd te zijn.

Ze zijn allebei kapot van liefdesverdriet en vooral Myles vervloekt het noodlot. Het jongere halfzusje lijkt voorspellende gaven te hebben en geeft ze steeds advies en hoopt op een goede afloop. Er gebeuren namelijk rare dingen in het kasteel, die ervoor zorgen dat de gevreesde ongelukkige afloop helemaal niet vaststaat ...

Het is wel moeilijk om je aandacht bij het verhaal te houden door al die onverwachte gebeurtenissen. De relatie staat niet centraal, die is in de eerste hoofdstukken al gesmeed en de rest vertelt alleen over de manieren waarop ze weer bij elkaar kunnen komen.

Beoordeling: 7,5.

Saskia d.d. 08-04-2008

--------------------------------------------------------------------------------------------

Ik vond het verhaal ook wel leuk. Het was niet bijster grappig of iets, maar het idee dat ze elkaar (tijdelijk) kwijtraken vond ik wel verfrissend. Ik had echt superveel medelijden met ze! Het einde was alleen een beetje 'toevallig'.

Moon d.d. 08-04-2008

--------------------------------------------------------------------------------------------

Ik vond hem wel leuk, omdat:
-Er genoeg passie is al vroeg in het boekje. Hij noemt haar ook liefje en geeft toe dat hij van haar houdt en niet zonder haar kan.
-De hoofdpersonen zijn goed beschreven, zo ook hun gedachten/gevoelens.
-De spelletjes vond ik wel grappig, ook dat hij er op het laatst genoeg van krijgt en haar verleidt.
-Ik kwam snel in het verhaal en heb alles gelezen.
-Ik vond Myles niet dom, alleen een krachtpatser met een zachte pit. Heerlijk hoe hij meerdere keren met de deur in huis valt.
-“Ben je ook een zuiplap?” vraagt de zus van Kendran aan Myles en daar moest ik toch wel om lachen.
-Er is liefde in dit boekje en ze noemen elkaar bij hun naam.
-En de voorkant van het kaft is geweldig mooi.

Mijn cijfer: 8

Zeemeermin d.d. 20-06-2008

--------------------------------------------------------------------------------------------

Ik ben in dit boekje begonnen, maar heb het op de helft weer op de stapel gelegd. Dit was echt een boekje, waarmee ik echt, na het lezen van de achterkant, eens lekker op de bank mee ging zitten.
Maar ik kwam er niet doorheen geworsteld.

Miranda d.d. 23-06-2008

--------------------------------------------------------------------------------------------


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
cron




Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling