ChasingDreams Beoordelingen Forum

Boekbeoordelingen van leden van het Forum ChasingDreams
Het is nu 27 apr 2024 11:02




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 03 dec 2008 20:55 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 nov 2008 22:51
Berichten: 828
Woonplaats: Belgie
Nou tja ... Dit boekje begint zo sterk!

Zij heeft een naar huwelijk achter de rug, met gevolg dat ze een pantser om zich heen heeft gebouwd en bekend staat als de ijskoningin. In het begin is haar personage zo sterk. Echt heerlijk om te lezen hoe ze met iedereen speelt en alles aan haar laars lapt.
Hij is een ruwe Schot die naar Engeland is gekomen om een vrouw te zoeken. Hij wil namelijk zo aan een ongewenst huwelijk te ontsnappen.
Het begin is heerlijk. Hij is zo bot en zij kan er gelukkig wel de humor van inzien.
Ze zijn echt voor elkaar bestemd, dat blijkt uit alles.

Na wat gedoe gaan ze met elkaar trouwen. Zij heeft echter een geheim dat alles op stelten kan zetten. Zodra hij achter het geheim komt, legt hij dit natuurlijk verkeerd uit en doet vervolgens zo ontzettend lullig tegen haar! Zij krijgt geen kans om het uit te leggen. Vervolgens stort haar personage totaal in. Van een vrouw die weet wat ze wil en hoe het te bereiken, verandert ze in een muisje. Jammer jammer jammer.

Als het geheim toch anders is dan hij dacht, wordt hij nog bozer. Dit snapte ik totaal niet!! In plaats van dat hij op zijn knieën gaat om om vergiffenis te smeken, gedraagt hij zich als de onschuld zelve. Ik snapte niet dat zij hier wat meer weerstand aan bood.

Tja, eind goed al goed natuurlijk. Maar dit snapte ik echt niet. Zij had hem best op zijn plaats kunnen zetten. Maar nee, ze blijft een muisje.
Nou ja, van een steengoed begin, eindigen de laatste paar hoofdstukken heel erg teleurstellend. Jammer hoor, het was echt zo’n goed verhaal.
Het was niet zo dat ik het boekje meteen heel stom vond, maar wel dat het me stoorde.

Mijn cijfer voor het begin: 9+
Mijn cijfer voor het eind: 6+

Maaike d.d. 13-01-2007

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik heb het boek ook net uit en ben het helemaal met Maaike eens. Het boek begint goed en dan opeens ... Jammer. Zij verandert in een stompzinnig wezen en hij is en blijft een arrogante bal. Zelfs aan het einde geeft hij zijn ongelijk niet toe, maar moet zij wel toegeven.
Nee, niet mijn soort einde van een boek.

San d.d. 13-01-2007

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik hou wel van boos! Dus bij dit boek zat ik continu met lekkere kriebels. Heerlijk hoor!

Het klinkt natuurlijk vreemd, maar ik vond dat het laatste hoofdtuk het één na laatste had moeten zijn. Wij konden te kort van hun geluk genieten.

Volgens mij heeft Colin steeds een reden gehad om Elise zo 'bruut' te benaderen. Hij voelde dat ze de waarheid niet sprak en dwong haar op zijn manier met de waarheid naar buiten te komen.

En ja, op het eind voelde hij zich natuurlijk gekwetst. Hij had zó z'n best gedaan de waarheid uit haar te krijgen, dat hij uiteindelijk nijdig was omdat ze het niet eerder had verteld. En ja, ik vond haar uiteindelijk daarom wel een beetje een muts.

Enfin, afgezien van het een en ander (o.a. te weinig erotiek) vond ik het een prima verhaal!

Ik heb het gevoel dat er een vervolg is, omdat je niets meer leest over Colins broer. Van hem zou ik bijvoorbeeld best wat meer willen weten.

Hanny d.d. 15-01-2007

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik dacht dat ik wat met het verhaal zou hebben, maar ik heb er niks mee. Ik heb besloten om op bladzijde 130 het boekje dicht te gooien, want het is echt een heel saai verhaal..

Dus mijn cijfer is: 3

Chickening d.d. 27-01-2007

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik heb hem toevallig net gelezen en ik vond het geen slecht verhaal alleen een beetje saai.... Voor de rest was het wel ok!

Alinda d.d. 28-01-2007

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik vond het juist een heerlijk boekje en heb hem dan ook in één ruk uitgelezen.

Elise heeft een soort muur om zich heen getrokken uit zelfbescherming en dat werkt bij iedereen behalve bij Colin.
Colin is gewoon een op en top Schotse Laird die gewend is om in alles zijn zin te krijgen. In het begin is het dan ook echt een galbak, maar al snel lees je ook zijn gevoelige kant.
Elise is dus de ijskoningin, maar van binnen is het een hele onzekere vrouw die niet snel iemand in vertrouwen neemt.
Maar gedurende het boekje, smelt ze gewoon.

Ik geef dit boekje een 9.

Miranda d.d. 21-05-2007

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik heb dit boek een week geleden gelezen. Ik vond het prachtig en heb beslist genoten. Ik vond het einde wel een beetje abrupt en niet goed uitgewerkt. Verder vond ik het supergoed en de humor kon ik wel waarderen!!

Van mij krijgt hij een vette 8.

Rani d.d. 24-05-2007

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

In dit boekje gaat het toch meer over haar dan over hem. Maar het is wel erg goed geschreven. Want zij komt ook op je over als een vrouw met een hart van ijs. Colin is eigenlijk de goedheid zelve behalve als hij denkt dat hij belazerd word. Dan kan het ook een keiharde zijn.

Ik vond dit ook best wel een gevoelig boekje omdat Elise toch wel veel dingen doet om bepaalde redenen.

Cijfer: 7,5

Groetjes Chantal (Jocelyn) d.d. 17-06-2007

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik vond het een erg wisselend boek. Het begin was erg goed.
Erg leuk zijn de dialogen als zij hem pareert en hij zijn harde opmerkingen vaak weer met lieve opmerkingen tegenspreekt. Ik vond de bruiloft in de kerk zo ontzettend romantisch.

Maar wederom vond de schrijfster het nodig om in de 2e helft van het boek de twee uit elkaar te drijven.

Beoordeling: Het begin was echt superleuk, een 9. Het einde was bleeh en een 5.

Saskia d.d. 24-10-2007

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Zo denk ik er ook over.
Het eerste deel met het trouwen dacht ik nog wat mooi en romantisch. Vooral over de stof van haar trouwjurk en dat hij hem persoonlijk had gekocht maar nog niet wist waarvoor het was. Heel goed. Ik zat te wachten op de huwelijksnacht.

Maar dat was van korte duur. Ineens is ze een h**r, ze liegt en bedriegt en hij is echt lomp. Ik kreeg van het laatste deel echt hoofdpijn.

Hoe moest het weer goed komen want hij houd toch van haar???
Bij mij kwam dit gevoel niet over, hij heeft wel zitten huilen maar dat las ik uit de getuigen van een ander personage en ook dat hij smoorverliefd was.
Toen het weer goed was miste ik het gesprek aan het einde over de toekomst en met haar neefje Rory (daar staan twee zinnetjes over maar dit had veel meer kunnen zijn). En bijvoorbeeld een ontvangst in zijn huis waar zij officieel als vrouwe van de clan en zijn bruid werd gepresenteerd met liefde en trots!!!!
Jammer want daardoor zou het veel meer diepgang hebben.

Cijfer: 4

Zeemeermin d.d. 26-06-2008

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
cron




Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling