ChasingDreams Beoordelingen Forum

Boekbeoordelingen van leden van het Forum ChasingDreams
Het is nu 27 apr 2024 10:27




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: CL 640 - Verboden passie
BerichtGeplaatst: 03 dec 2008 20:54 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 nov 2008 22:51
Berichten: 828
Woonplaats: Belgie
Dit verhaal heb ik met het grootste plezier gelezen! Het is inderdaad een verrassend debuut, zoals achterop de pocket staat.

Het speelt zich af in het begin van de 14e eeuw.
Morgan(na), een wraakzuchtige Schotse, met een gruwelijk verleden. Vanaf zeer jonge leeftijd moet ze hiermee leven. Vastbesloten haar eed na te komen de FitzHugh-clan te vernietigen, vermomt ze zich als een jongen om betere kansen te creëren.

Op een slagveld beroofde ze de verkeerde man. Hij bleek nog in leven.

Wat ben ik blij dat ze Zander (Alexander) FitzHugh daar vond. Wat een geweldig verhaal kwam hier uit voort!

Morgan wordt Zanders schildknaap. Ze gebruikt haar talenten (messenwerpen en boogschieten) om te overleven. Zander maakt daar uiteindelijk een soort circus van en Morgan de schildknaap wordt bekend in heel Schotland en daarbuiten.

Zander wordt verliefd op Morgan. Hij raakt helemaal van slag omdat hij denkt liefde opgevat te hebben voor een jongen. De manier waarop die verwarrende gedachten worden beschreven zijn soms ontroerend.

Uiteraard komt het allemaal goed. En op een prachtige manier. De liefde van Zander voor Morganna is dan ook overweldigend.

Een heerlijke historie!

Hanny d.d. 05-09-2006

----------------------------------------------------------------------------------------

Dit boek heb ik vorige week met veel plezier gelezen.
Zo leuk!!!

Priya d.d. 05-09-2006

----------------------------------------------------------------------------------------

Heerlijk dit verhaal, een sprookje en toch zo werkelijk!

Het viel mij op dat de gedachtengang van Zander niet uit werd gesproken, alleen die van Morganna, dat vond ik wel jammer!

En dan die namen van Zander zijn broers,..allemaal grootheden!
En zo waren er meer dingen die echt heel leuk en super waren in dit boek!
Verfrissend en nieuw!

Mijn beoordeling: 9, ik wil hem zeker nog eens lezen

Daniëlle d.d. 14-09-2006

----------------------------------------------------------------------------------------

Ik heb dit boek net uit. Ik vond het ook een heerlijk boek en sluit me aan bij de beoordeling van Hanny.

Ik vind het nooit zo`n succes in een historische roman als een man een liefde opvat voor zijn schildknaap. Maar in dit verhaal stoorde me het niet echt en las ik geboeid verder.

Ik vond het ook zeker een 8,5 waard.

Saskia d.d. 28-10-2007

----------------------------------------------------------------------------------------

Dit is mijn favoriet. Ik kan hem wel dromen zo vaak heb ik deze gelezen, maar hij blijft leuk.

Auriane d.d. 28-10-2007

----------------------------------------------------------------------------------------

Ik heb het boekje binnen 2 dagen uit gelezen en vond hem van begin tot het einde helemaal geweldig.

Ik heb geen minder stuk in het verhaal ervaren. Het boek klopte gewoon en het bleef mij interesseren.

Morgan/ Morganna vond ik toch wel het "mannetje" in dit verhaal, want Zander kon niet zo goed schermen en met messen gooien als haar.

Hij wordt al verliefd op haar als ze zich nog voor doet als een jongen en dat vond ik erg leuk geschreven.

Mijn beoordeling

Hoofdpersonen 9
Bijrollen 8
Romantiek 9
Spanning 8

Cijfer: 9

Zeker de moeite waard om het boek nog een keer te lezen.

Jocelyn d.d. 04-11-2007

----------------------------------------------------------------------------------------

Ik vind het verhaal is heel erg vervelend, een beetje saai. Morganna Killgreggar is vergeleken met andere vrouwenrollen in Candlelights erg vreemd. Ze is heel lang als een jongen door het leven gegaan en daardoor is vrouwzijn vreemd voor haar. Dit vind ik heel erg jammer. Alezander Fitzhugh is in mijn ogen een botte lomperik en hij is een bruut. Ik heb dan ook niks met deze hoofdrolspeler.
Minpunt: Als er wordt beschreven hoer er jacht op dieren wordt gemaakt. Pluspunt: De humor.

Ik hoop dat haar toekomstige romans wel veel beter zijn.

Cijfer: 6,5.

Chickening d.d. 28-11-2007

----------------------------------------------------------------------------------------

Ik vond het boek juist heel erg leuk, vooral omdat hij aan zichzelf gaat twijfelen, want hij krijgt gevoelens voor zijn schildknaap Morgan. En zij is lekker koppig, maar krijgt toch ook wel gevoelens voor hem. Zij wil hem niet vertellen dat ze een meisje is.

Humor: Zit zeker wel in het boekje.
Bijrollen: Zijn leuk, maar het verhaal gaat merendeel toch over Morgan.
Erotiek: Zit er toch nog genoeg in, vooral als hij erachter komt dat ze een meisje is.

Cijfer: 9.

Chantal d.d. 02-12-2007

----------------------------------------------------------------------------------------


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
cron




Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling