ChasingDreams Beoordelingen Forum

Boekbeoordelingen van leden van het Forum ChasingDreams
Het is nu 28 apr 2024 09:26




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 03 dec 2008 10:31 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 nov 2008 22:51
Berichten: 828
Woonplaats: Belgie
Een pittig dametje, een hoerenmadam, slaven en slavinnen, een jaloers jaloersigaard en een ruwe-bolster-blanke-pit,... en dan de tijd!!! De noeste Romeinen... onversaagd...
Bij deze wordt mijn favo-periode: de tijd van de Romeinen, Nero, Marcus Magnus/Antonius!
Henley weet historisch gezien ditmaal werkelijk een prachtig stukje werk neer te leggen! Zonder te vervelen verwerkt ze behoorlijk wat gewoontes enz in het verhaal: PRACHTIG!
De erotiek valt wel mee, waarmee ik bedoel dat er heel wat van in zit, maar weinig uitgebreid wordt verteld. Je moet het hier meer hebben van erotische dialogen, dubbelzinnige woorden, sensuele kledij,... (wat het boek ook wel een speciale tint geeft), ook kwam er behoorlijk wat humor aan te pas.

Mijn cijfer: 9

Frenia d.d. 08-07-2004

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik vond dit boekje helemaal niet leuk, een 4,5...., de helft van een 9. Maar ja, ik hou dan ook niet echt van het genre he, het is niet het slechtste boekje dat ik ooit gelezen heb, maar wel 1 van de........

Lisse 20-07-2004

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Erg leuk boekje. Eventjes geen stoere ridders of lords en bals in Londen, want in deze Candlelight gaat Diane terug naar de Romeinse tijd en wordt daar verliefd op Marcus. Ze beland hier per toeval doordat ze een Romeinse helm opzet. Uiteindelijk keert ze wel weer terug naar haar eigen tijd. Hier gaat alles heel snel, wat té snel voor mijn gevoel, maar alles valt wel op zijn plaats.
Ik vond dit wel één van de mindere Henley's.

Mijn cijfer: 7,5

Jacquelien d.d. 29-10-2004

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

O jé! Wat moet ik hier nou over schrijven? Het verhaal over Diana en Mark (Marcus) viel me erg tegen. Het gegeven vond ik wel heel leuk (Diana reist naar de Romeinse tijd en ontmoet daar Marcus), maar ik vond het verhaal zo kinderachtig geschreven, dat ik me op een gegeven moment behoorlijk begon te ergeren.
Nee, 't spijt me! Nummer 85 gaat de verkoop in!

Hanny d.d. 10-12-2004

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik had hoge verwachtingen van Verslavende liefde en ik moet zeggen dat ik zeer genoten heb van het boekje. Ik moest en zou het boekje in één keer uitlezen.....
Diana leefde in de 18 eeuw en zag er uit als een godin. Alleen ze droomde van mannen uit voorbije tijden. Uit haar tijd waren mannen gekleed als fatjes en gedroegen zich als wijven.
Ze hield net zoals wij van historische boeken. Haar tante Prudence kon er niet tegen dat Diana zoveel las en probeerde haar meedogenloos haar karakter te veranderen. Wat niet lukte want diana is een hartstochtelijke en eigengerijde vrouw.....
Tijdens een gemaskerede bal ontmoette ze graaf mark Hardwick en voor het eerst van haar leven was ze onder de indruk van een man.
Plotseling leken haar dromen werkelijkheid te worden toen ze een Romeinse helm opzette. Ze vloog terug in de tijd waar mannen nog krachtig en dapper waren.
Ze ontmoette een man een romeinse veldheer, hij was krachtig een zeer mannelijk. Hij maakte haar tot zijn slavin maar Diana had andere plannen. Ze verleidde hem en zo werden geliefden. De liefde duurde niet lang toen Diana levend verbrand werd en Magnus genoot zaakt werd om haar te doden.
Hun liefde was tijdloos en diana ontdekte dat ook toen ze weer terug was in haar eigen tijd. En erachter kwam dat mark veel overeenkomsten met Magnus had.

Mijn cijfer: 8

Alinda d.d. 10-06-2005

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik vond het een schitterend boek. Voornamelijk om de liefdesband die de hoofdpersonen hebben. Leuke dialogen en humor. Een pittige dame en een mannelijke man die teder is en eergevoel heeft. Weinig uitgebreid omschreven erotiek maar veel toespelingen en sensuele kleding (kijk maar eens goed naar de jurk op de cover!).

Beoordeling: goed, cijfer 9.

Saskia d.d. 25 juni 2007

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Voor mij was dit één van de beste CL's die ik tot nu toe gelezen heb.

Mijn beoordeling: een 9,5 !!

Martine d.d. 26 juni 2007

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Het verhaal begint in de regencyperiode. Lady Diana is bijna meerderjarig en haar pleegouders proberen haar erfenis afhandig te maken. De pleegouders willen haar laten trouwen met Peter, de berooide broer van Marc, Graaf van Bath. Zij ziet dit echter niet zitten.

Door een oude Romeinse helm op te zetten komt ze terecht in het jaar 61 na christus. Als slavin komt ze bij Marcus terecht. Uiteindelijk worden ze verliefd. Na een spannend avontuur belandt ze terug in haar eigen tijd en wil ze Marc, die de reïncarnatie van Marcus is, ervan overtuigen dat ze verliefd zijn op elkaar.

Een zeer origineel verhaal met onverwachte ontwikkelingen, een vleugje humor en wat erotiek. Goede dialogen tussen het mannelijk en het sterke vrouwelijk personage. Spannend tot op het eind.

Mijn cijfer: 9,5.

Martine d.d. 08-05-2007

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik had dubbele gevoelens over dit boekje. Aan de ene kant vond ik het goed, aan de andere kant vond ik het eind onbevredigend.

Soomi d.d. 08-05-2007

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik hou niet van deze periode.

Ik heb daarom ook maar een 7 gegeven.

Denise d.d. 08-01-2008

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Tja, wat vond ik van deze?! Het is moeilijk te zeggen.
Ik vind het een beetje een rommelverhaal. Diana is een pittige tante waar ik normaal wel graag over lees, maar deze keer kon het me niet bekoren. Het tijdreizen vond ik ook wel minder in het verhaal.
Nee, ik ben niet onder de indruk.

Beoordeling: 5

Nicole d.d. 09-09-2009

-----------------------------------------------------------------

Oh, deze vond ik ook super!!

Er staan al enkele beoordelingen op ChasingDreams maar allez, hier nog de mijne.
Ik vond het een schitterend boek. Voornamelijk om de liefdesband die de hoofdpersonen hebben. Leuke dialogen, humor, een pittige dame en een mannelijke man die teder is en met eergevoel. Weinig uitgebreid omschreven erotiek, maar veel toespelingen en sensuele kleding (kijk maar eens goed naar de jurk op de cover!).

Beoordeling: goed, cijfer 9

Saskia d.d. 09-09-2009

-----------------------------------------------------------------

Een geweldig boekje. Ik heb het in een ruk uitgelezen.
Ik heb ervan genoten.
Heel bijzonder is dat het een tijdreisverhaal is dat begint in 1700.
Ze reist terug naar het jaar 61 na christus.
Het verhaal eindigt ook weer in 1700.

Ik geef het een dikke vette 10!

Sonja d.d. 04-08-2009

---------------------------------------------------------

Ik kan me deze nog heel goed herinneren, omdat het de eerste CL was die ik gekocht heb (meer dan 10 jaar geleden) en heb hem dus verschillende keren gelezen!!
Hij is inderdaad heel goed!!

Ladybug d.d. 05-08-2009

---------------------------------------------------------

Ik vond Marcus veel beter uit het verhaal komen dan Mark.
Maar ja, misschien heb ik een zwak voor gladiatoren/Romeinse veldheer.
De gruwelijke dood van Diana vond ik hard om te lezen, ook dat Magnus haar uiteindelijk zelf uit haar lijden moet verlossen. Dan komt deel 2, als ze weer terug is in haar eigen tijd, een beetje soft over.

In dit boekje wordt er veel in bad gegaan.

Minder vond ik het onderzoek van Marcus om te kijken of Diana nog maagd is.
Wat ik ook niet begrijp is dat Marcus graag met Diana naar bed wil gaan, maar als het dan zover is valt hij in slaap. En als het wel gebeurt, wordt het niet beschreven. Ook in het tweede deel is het intiem samenzijn haast niet beschreven. Wel is het einde weer mooi als ze nog even rollen blijven spelen als Marcus en slavin Diana.

Ja, een mooi boekje. Wel een oudje, maar wie van wat anders houdt dan we normaal lezen is het een aanrader. Een beetje the Gladiatorstijl.

Cijfer:8+++

Zeemeermin d.d. 12-08-2009

---------------------------------------------------------

Dit is ook zo'n boekje dat nooit mijn boekenkast zal verlaten.

Cijfer: 10 (vlinders in mijn buik)!

Riannah d.d. 14-02-2010

---------------------------------------------------------


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
cron




Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling