ChasingDreams Beoordelingen Forum

Boekbeoordelingen van leden van het Forum ChasingDreams
Het is nu 28 apr 2024 00:16




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: CL 56 - De zwarte ridder
BerichtGeplaatst: 01 dec 2008 22:54 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 nov 2008 22:51
Berichten: 828
Woonplaats: Belgie
This was different cook! Een aardig goed boekje!
(CL 85, Verslavende liefde, ook van Henley, vond ik zó verschrikkelijk, dat ik niet eens aan deze CL durfde te beginnen!). Ook al kwamen er soms scènes in voor die mij niet aanspraken, ben ik blij dat ik het toch gedaan heb.
De eerste zin van Hoofdstuk 1 luidt: "De eerste keer dat hij haar zag, was ze naakt".
Ja, als ik zoiets lees wil ik de rest ook weten …..
Christian (ook wel Drakkar genoemd) Hawksblood is het soort man waarover ik graag lees. Een donker type, sterk, knap, overheersend. Brianna, een ondeugende hofdame met een eigen willetje, mooi en ze wil zich niet laten overheersen.
Christian is er zeker van dat Brianna voor hem bestemd is. Echter, zij verlooft zich met (voor haar uitgekozen door de koning) zijn halfbroer Robert de Beauchamp.
Maar het lot bepaalt dat dat niet zo blijft (Gelukkig voor ons!)!
Visioenen van C. en B. lopen als een rode draad door het verhaal (deze visioenen vind ik niet altijd even 'smakelijk').
Wanneer B. kleding van haar (overleden) moeder draagt, veranderen haar gevoelens voor C. en geeft ze zich aan hem over.
De vriendin van B., ook hofdame, Joan, speelt een aardig grote bijrol in het verhaal. Zij heeft een relatie met Prins Edward. Er 'spelen' trouwens wel heel erg veel mensen mee in dit boekje.
Bloed vloeit er rijkelijk: een beet van een fret (…), veldslagen en moorden. Geen gebrek aan erotiek, intriges en jaloezie. Alle ingrediënten voor een goed boek (voor mij dan) zijn aanwezig.
Bevredigend vond ik wel dat de slechteriken 'vervelend' aan hun einde kwamen!

Hanny d.d. 27-12-2004

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik vond dit boek goed, en het leest heel vlot weg. Vooral de tegenstrijdigheden tussen beide (half)broers vind ik boeiend, om maar niet te spreken over de jaloezie. Het feit dat Prins Edward meteen zo goed overweg kon met Hawksblood, deed mij meteen een beschermende houding (klinkt raar, ik weet het) over Edward nemen. Brianna vind ik in dit verhaal een leuke meid die gewoon met haar gevoelens en eer in strijd is. Voor mijn gevoel niet echt een pittige dame in het begin, maar naar het eind toe valt het toch reuze mee.
De visioenen die beide hebben vond ik juist heel goed beschreven en deed mij steeds sneller lezen.
Ook vind ik de " medespelers " allemaal zeer boeiend beschreven, en deed mij even verlangen naar een boek over Edward en Joan alleen.
Het verhaal vond ik erg goed en de plotten (als ik ze zo mag noemen) erg leuk bedacht.

Mijn cijfer: 9

Anne-Marie d.d. 27-12-2004

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Leuk verhaal, vooral die visioenen, maar toch knaagde er iets. Ik vond dat Brianna een beetje een zeurkous was. Ze geeft zich op een gegeven moment aan Christian en beloofd aan hem om de verloving te verbreken zodat ze kunnen trouwen.
Dat doet ze dan niet, want ze voelt zich schuldig t.o.v Robert.... ja dan denk ik, hak die knoop door, je bent helemaal gek van Christian, hij van jou, je hebt t beloofd, doe het dan ook!!!
Misschien komt dat omdat ik natuurlijk vanaf bladzijde 1 weet dat hij helemaal geweldig is en de liefde van haar leven blijkt te zijn.

Nol d.d. 30-12-2004

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Leuk boekje, vond wel dat Brianna zich zomaar overgaf, terwijl ze eerst stellig was om dit niet te doen.
Knarser vond ik wel een leuke personage.

Mijn cijfer: 7

Jaquelien d.d. 05-01-2005

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dit is zeker niet een van Henleys beste volgens mij, maar zeker ook niet de slechtste.
Een pluim verdient ze voor de manier waarop ze historische feiten door het verhaal weeft zonder het op een geschiedenisles te laten lijken.
Ik ben echter niet echt kapot van hem en aan haar ergerde ik me soms werkelijk MATELOOS! God, wat een lastig KIND! Bah!
De romance tussen prins Edward en Joan van Kent vond ik persoonlijk stukken boeiender!!!
Verder blijf ik nog met vraagtekens zitten... waar is barones St. Lo naartoe? Wat komt die Oosterse prinses in Engeland doen? Moet die niet terug? enz....
Bovendien vond ik het uiteindelijk té..... Christian en Brianna, Joan en Edward, Padi en Ali en Glynnis en Adele... Hoeveel koppeltjes nog in 1 boekje???
Dit exemplaar overdonderde me niet wat betreft diepgang, het had veel beter uitgewerkt gekund.

Mijn cijfer: sorry Henley, maar deze verdient een 7,5 (5 voor het verhaal waarbij ik deze schrijfster favoriseer aangezien ik al behoorlijk wat goeds van haar gelezen heb + 1 voor de brok geschiedenis + 1,5 voor prins Edward... njammie!!!)

Frenia d.d. 10-01-2005

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Een goed boek, waar ontzettend veel in gebeurt. Soms iets te veel, maar wel ontzettend boeiend. Het leest daardoor als een trein.

Er lopen veel romances door het boekje, over één ervan had ik wel meer willen lezen (Joan en Edward).

Mijn cijfer: 8,5

Sonja d.d. 18-05-2007

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Deze heb ik ook vol genot gelezen, van mij krijgt ie een dikke 9.

Martine d.d. 19-05-2007

Genre: Engeland/Frankrijk, ongeveer 1346.
Lady Brianne van Bedford ziet steeds een zwarte ridder in haar visioenen. Deze ridder, Christian Hawksblood, ziet ook een mooie vrouw in zijn visioenen. Als ze elkaar ontmoeten is Brianne verloofd met de halfbroer van Christian. Zal dit nog goed komen?

Ik vond het liefdesverhaal niet zo sterk. Het gegeven was erg goed, maar ik vond het slap uitgewerkt. De romance van de kroonprins vond ik nog leuker om te lezen. Er zijn in totaal vijf romances en dit vond ik iets te veel.

Dialogen zijn er bijna niet tussen Brianne en Christian. Er worden veel veldslagen beschreven, de geschiedschrijving is een hoofdmoot in dit verhaal. Er is behoorlijk wat erotiek maar ook twee verkrachtingen van twee lady’s.

Beoordeling: redelijk, cijfer 7.

Saskia d.d. 20-06-2007

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Met name de omschrijving van Christian en zijn bijzondere liefde voor Brianne vond ik goed. En haar gevecht omdat ze in eerste instantie verloofd is met de halfbroer van Christian.
En die leuke fret Knarser!

Het was een van de eerste historische CL’s die ik echt gelezen heb. Misschien maakte het daardoor meer indruk op me.

Dreamer d.d. 21-06-2007

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dit is niet mijn soort verhaal. Ik vond dat er veel te veel in gebeurde en kon soms ook niet goed volgen wat er bedoeld werd.

Daarom mijn beoordeling: 6,5.

Denise d.d. 30-12-2007

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
cron




Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling