ChasingDreams Beoordelingen Forum

Boekbeoordelingen van leden van het Forum ChasingDreams
Het is nu 28 apr 2024 19:56




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 01 dec 2008 22:52 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 nov 2008 22:51
Berichten: 828
Woonplaats: Belgie
Tja, wat moet ik zeggen....
Het begin vond ik super: zij een prinses, die bij haar broer, de koning, zolang weet aan te dringen tot ze met de man van haar dromen mag trouwen (nota: ze is 5 jaar oud, 9 als ze trouwt!!!).
Daarna zwakte het verhaal wat af. Hij heeft z'n minares (wat wil je ook als z'n vrouw nog een kind is) en zij zit 'opgesloten' in Windsor, dus ze hebben geen contact met elkaar. Het boek gaat vooral over politieke en andere moeilijkheden.
Tijdens haar ontmaagding valt haar man dood op haar neer (m'n maag draait nog om als ik er aan denk!), zij wordt beschuldigd, zij wil non worden zij en hij komen elkaar tegen (pas in deel 2 van het boek!!!), na wat gedoe trouwen ze, enz.
Wat me ergens wel wat stoorde was dat het verhaal niet echt om het koppel draait maar meer om de koning, Engeland,... maar verders kan ik eigenlijk alleen maar zeggen dat het een HISTORISCHE roman was... en kan je daar dan boos om zijn???
Het boek was gewoon goed geschreven (zoals altijd volgens mij bij Virginia Henley).

Mijn cijfer: 7,5 (ik had wel wat meer interactie tussen beide hoofdpersonages gewenst, maar uiteindelijk was het toch een goed boek)

P.S. dit is een 'waargebeurd' verhaal stond in de epiloog vermeld.

Frenia d.d. 10-05-2004

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik moet toch weer zo lachen. Het is al een hele tijd geleden dat ik dit boekje heb gelezen, maar dit staat er in mijn database:
Oordeel: Aardig. Boek bestaat uit 2 delen; deel 1 is saai. In deel 2 leren de 'helden' elkaar pas kennen en dan wordt het allemaal een stuk interessanter.
Met andere woorden, we denken er weer precies omgekeerd over, hahaha.

Petra d.d. 10-05-2004

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Eleanor is een zus van de Engelse koning Henry. Op haar negende trouwt ze met haar grote idool, Maarschalk William Marshal, die bijna 40 jaar ouder is. Ze wordt als een echte dame opgevoed maar blijft een rebel. Op haar zestiende neemt William haar pas echt tot vrouw en sterft in de "huwelijksnacht". Dan is inmiddels de helft van het boek al uit als ze Simon de Montford ontmoet.

Het boek is een aaneenschakeling van politieke intriges. Omkoping, ontvoering, moord, verbanning, vriendjespolitiek etc. Dit was aan de orde van de dag ten tijde van het slappe bewind van koning Henry.

Daartussen bloeit de liefde op tussen twee sterke karakters die hartstochtelijk liefhebben maar ook hartstochtelijk ruzie maken. Een verhaal dat je meeneemt van Engeland naar Italië en Egypte en weer terug.

Beoordeling: goed, cijfer 8,5

Saskia d.d. 16-06-2007


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
cron




Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling