ChasingDreams Beoordelingen Forum

Boekbeoordelingen van leden van het Forum ChasingDreams
Het is nu 27 apr 2024 20:03




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 09 feb 2009 01:57 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 15 nov 2008 15:59
Berichten: 853
Erg leuk boek. In het begin was Robert wat mat, hij was me een beetje te veel aan het twijfelen over wat hij moest doen met Torie. Gelukkig maakt hij het later helemaal goed en is hij om te smelten, zo'n lekker ding! Torie is heerlijk recht door zee en niet bang om alle onderwerpen die haar dwars zitten met haar echtgenoot te bespreken wat dan natuurlijk weer voor veel spannende scenes zorgt. De relatie staat echt centraal, humor, erotiek (mooie scene in bed met een schimmenspel). En tja, wat gebeurt er verder met de broer van Robert en hoe komt Torie achter zijn geheim?

Cijfer: 8,5

Saskia d.d. 13-01-2009

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik vond het een heeeeeeeeeel goed boek! Wat me vooral aansprak is dat de personages zo goed uitgewerkt waren. Karakters met diepgang. Echt heerlijk om te lezen!
Robert is een schatje. Zijn twijfels zijn normaal, hij werd immers gevangen genomen op zijn 18e, en zat vervolgens 8 jaar vast. Zijn naïviteit is dus zeer begrijpbaar op sommige momenten. Ook dat hij niet kan begrijpen dat zijn broer tot zulke erge dingen in staat is... Het geeft hem iets breekbaars en je wilt hem zo in je armen sluiten.
Torie vond ik ook heel leuk uitgewerkt. Ze is zachtaardig, maar laat niet over zich heenlopen. Ze is net wat Robert nodig heeft na die 8 verschrikkelijke jaren in de gevangenis. Heel erg mooi!

Mijn enige bedenkingen bij dit boek, is dat ik broertje John graag wat meer uitgewerkt had gezien. Nog meer het hoe en waarom (en is hij nu echt gek of is het gewoon een handige oplossing van de schrijfster?). Want blijkbaar zag hij ook wel wat meer in Torie dan enkel haar geld???

Anyway, dit boek zit (volgens mij dan toch) bij het beste wat Candlelight tot nu toe al heeft vertaald. Een echte aanrader.

Andi (Fester) d.d. 13-01-2009

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik ben blij dat ik het boek uit heb. Ik vond het veel te langdradig.

Ik vind het prima dat je over de gedachten van beide hoofdpersonen wordt geïnformeerd, maar alsjeblieft níet bladzijden lang!! Ik ben meer van de dialogen en de acties!
Het verhaal kon maar geen vat op me krijgen, of moet ik het andersom zien?

Ik ben bang dat ik verwend ben. Dit boek heeft me niet kunnen boeien.

Hanny d.d. 13-1-2009

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik vond het een mooi verhaal.
En Robert is echt een liefdevolle en tedere man die je al het goeds toewenst!
En wat is er dan beter dan een vrouw zoals Torie?

Romkje d.d. 14-04-2009

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik ben het met Hanny eens ik vond het ook langdradig (over hun gedachten).
Maar verder zeker de moeite waard.
Vooral Robert was verfrissend omdat hij zo gewoon blijft.

Cijfer:7

Zeemeermin d.d. 18-04-2009

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Een heerlijk verhaal over een tweeling. Robert, de Hertog die 8 jaar lang gevangen heeft gezeten, heeft zich naar omstandigheden zeer goed gehouden. Menig mens was toch doorgedraaid.
Als hij dan ook eindelijk een vluchtweg heeft weten te maken uit de gruwelijkste gevangenis, wil hij alleen nog maar wraak tegen zijn tweelingbroer John.
Als hij die morgen in zijn eigen bed wakker wordt en de draai van zijn leven wil oppakken gaat het niet zoals hij zich zijn wraak had voorgesteld. Waarheid vertellen ja/nee, van haar gaan houden ja/nee. ..... Victoria merkt wel iets, maar aangezien ze niet erg veel momenten met haar verloofde heeft doorgebracht, merkt ze niet veel verschil..... het enige wat ze wel merkt is dat ze steeds meer om haar man gaat geven, maar wat als de waarheid naar boven komt....

Heerlijk hoe ze naar elkaar toe leven. Tweelingen spreken mij altijd wel aan in een verhaal. Alleen het moment van waarheid is er naar mijn idee snel op het eind in geschreven.

Beoordeling 8,5

Nicole d.d. 28-05-2009

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Deze kwam ik toevallig tegen in de Boekenvoordeel te Arnhem. Deze wilde ik al heeeeel lang.
Het verhaal sprak me wel aan, niet heel origineel, maar Heath doet het weer ontzettend goed. Robert, de echte dan hè, is een heerlijke vent die telkens over van alles moet nadenken en het hart op de juiste plek heeft. Echt spannend is hij verder niet, totdat hij toegeeft aan zijn verlangens.
Torie (bah, Victoria is veel mooier) is een heerlijke vrouw en ook een beetje ondeugend. Daar verbaast Robert zich ook over en dat vond ik juist wel grappig.
Zat wel wat humor in, zoals ik van Heath gewend ben. Het was gewoon een heerlijke feel-good-roman.

Cijfer: 8,5

Alicia d.d. 06-05-2012

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

1852 Engeland. Roberth Hawthorn, hertog van Killingsworth, werd acht jaar geleden door zijn identieke tweelingbroer John gevangen gezet en nam die zijn plaats in als hertog. Net nu Robert ontsnapt is, blijkt het de huwelijksdag van John te zijn en Robert kan niet anders dan met Victoria, Torie, de bruid te trouwen. Robert gaat echter gebukt onder schuldgevoelens tegenover Torie en houdt haar op afstand.
Ik vond dit wel een apart verhaal. Er wordt ook ingegaan op de periode die Robert in gevangenschap zat, zijn wanhoop, zijn vertwijfeling. Zijn personage is goed uitgediept. De opbouw van de relatie tussen Robert en Torie gaat vrij langzaam, naar mijn mening te langzaam. Robert blijkt ook nog maagd te zijn, hij werd immers gevangengenomen net voordat hij zijn maagdelijkheid zou verliezen. Toch is hij geen sukkelaar in bed en volgt er naar het einde toe nog wat mooie erotiek. Belangrijkste nevenpersonage is John, de tweelingbroer.

Cijfer: 7,5

Martine d.d. 12-10-2012

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Van de Daugthers of Fortune heb ik maar één boek (Love with a Scandalous Lord) gelezen. De Lost Lords sluiten er inderdaad op aan. Omdat de boeken van Lorraine Heath toch goed zijn, lees ik alles waarschijnlijk toch nog eens in de juiste volgorde.

Uit de beoordelingen die eerder al gemaakt zijn van dit boek, kon ik opmaken dat dit verhaal minder mensen aansprak. Ik vind alleen dat dit verhaal anders verliep dan een doorsnee verhaal. Ik kan niet zeggen dat ik dit verhaal minder vond (maar evenmin het beste van LH). Ik vond het tempo van het verhaal precies goed. Het kon mij ook ontroeren. Er is nog wat spanning naar het einde toe met die slechte tweelingbroer. Humor is er eerder weinig en gezien de periode waarin het verhaal zich afspeelt, vond ik de epiloog een hoge onwaarschijnlijkheidsfactor hebben.

Cijfer: 8,5

Marleen d.d. 12-10-2012

------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
cron




Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling