ChasingDreams Beoordelingen Forum

Boekbeoordelingen van leden van het Forum ChasingDreams
Het is nu 27 apr 2024 23:04




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 30 nov 2008 15:08 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 nov 2008 22:51
Berichten: 828
Woonplaats: Belgie
De achterkant van dit boekje sprak me wel aan, omdat het over Vikingen gaat. Maar op de een of andere manier vond ik het toch niet echt super lezen.

Af en toe een tikje saai, het verhaal was best origineel, maar erg voorspelbaar en naar mijn mening had ze er veel meer uit kunnen halen als het net anders was geschreven.

Geen slecht boekje, maar redelijk

Sonja d.d. 26-11-2006

-----------------------------------------------------------------------------------------------

Hihi , kan je zien hoe smaken verschillen.

Ik heb dit boekje voor mezelf juist als supergoed betiteld.
Ik vond hem erg leuk, vol humor en ook wel een beetje zielig.
Er was geen een moment waarbij ik dacht dit boekje neigt naar weggelegd te worden, heb hem dan ook in twee rukken uitgelezen.

Je moet dit boek gewoon lezen.

Cijfer: 8

Charivy (Ivy) d.d. 26-11-2006

-----------------------------------------------------------------------------------------------

Ik vond dit een aardig boekje. Het begin was zeker heel sterk, halverwege het verhaal werd het wat chaotisch.

Ik vond eigenlijk dat er gewoon teveel gebeurde in dit verhaal. Het hele gedoe met de Sultan vond ik teveel. Het stoorde het verhaal. Van mij hadden ze in de nederzetting mogen blijven en was er wat meer aandacht besteed aan de erotische spanning tussen de twee hoofdpersonen.

Wat mij betreft hadden ze wat langzamer voor elkaar overstag mogen gaan.

Maar wel een heel fijn debuut van een schrijfsters die best in de smaak viel.

Ik ga met Sonja mee en geef het verhaal een 7-

Maaike d.d. 27-11-2006

-----------------------------------------------------------------------------------------------

Dit boekje sprak mij zo aan dat ik het nieuw heb gekocht en er ook meteen in ben begonnen.... Maar helaas, ik ben er niet zo over te spreken.

Het idee was leuk, maar de uitwerking laat te wensen over..

Het gedoe tussen Rika en Bjorn als zij uitgehuwelijkt is aan de sultan en onderweg even stranden liep niet lekker.. Ze doen het met elkaar, zij meldt hem even tussen neus en lippen door dat er niets aan de situatie veranderd, hij is boos maar blijft het de komende dagen met haar doen (zonder verdere verklaring! je leest dat hij boos is en zijn masker opzet, volgende scène hebben ze plots een afspraak?!).

Vanaf het eerste moment weet je dat de broer "bad news" is, je weet meteen als Bjorn over zijn bijna-verdrinking vertelt dat die gozer er iets mee te maken heeft maar Bjorn is de laatste die wat doorheeft.

Het moderne taalgebruik door het verhaal heen stoorde me nogal. De dialogen die ze hebben kloppen vaak niet met de periode waarin het verhaal zich afspeelt. Zo zegt Bjorn op een moment iets tegen Rika en zegt "blablabla en passant blabla" Dat hoort gewoon niet.

Nee, al met al stoorde ik me nogal aan de dilemma's die de hoofdpersonen hebben, de richting die het verhaal op ging ook met betrekking tot geloofsovertuigingen..

Mijn cijfer: 4,5

Nol d.d. 27-11-2006

-----------------------------------------------------------------------------------------------

Ach, het is tenslotte ook altijd zo dat we weten wie wie krijgt hè? Ik vond het zéker een aardig verhaal, alleen vond ik wel dat er heel erg veel informatie over van alles en nog wat over ons werd uitgestrooid. Het lijkt of deze roman moest inkrimpen tot 318 blz. (als je begrijpt wat ik bedoel).

Hanny d.d. 28-11-2006

-----------------------------------------------------------------------------------------------

Ik vond het wel een leuk boekje. Het las vlot weg en was niet te moeilijk en te ingewikkeld. De hoofdpersonen vond ik leuk. Maar zoals heel vaak in boekjes zijn de hoofdpersonen stom bezig en komen ze via allerlei omwegen weer bij elkaar terecht. In dit boekje vond ik dat ze echt stom bezig waren. Rika had Bjorn gewoon moeten vertellen waar Gunnar mee had gedreigd. In plaats daarvan offert ze zich op en wordt iedereen ongelukkig.

Ik geef het een 7,5

Chantal (Kiara) d.d. 04-12-2006

----------------------------------------------------------------------------------

Ik ben dol op Vikingverhalen en dit sprak me heel erg aan. Zowel Rika als Bjorn zijn koppige persoonlijkheden die heel goed weten wat ze willen. Zij passen toch heel goed bij elkaar.
Leuke bijpersonen, die het verhaal ook interessant maken en vijanden die worden verslagen.
Dit boek vind ik zeker een 8 waard.

Annemiek d.d. 31-10-2009

-------------------------------------------------------------------------------

Zwarte Bjorn is een stoere Viking. In opdracht van zijn broer de jarl (een soort koning) onderneemt hij plundertochten. Als hij Rika gevangen neemt, verandert zijn leven. Rika is skald (verhalenverteller) en ze is er niet gelukkig mee de slavin van Bjorn te zijn. Stilaan groeit er tussen beiden een verstandhouding en liefde. Maar de broer van Bjorn is kwaadaardig en zorgt ervoor dat Rika moet trouwen met Abdul-Azziz uit Bagdad. Een lange tocht begint.
Het is een interessant verhaal waarin je heel wat te weten komt over de Vikingen. Dit in combinatie met de harem en de eunuchs uit het Midden-Oosten, zorgt voor een spannend verhaal met de nodige intrige.
Er is een beetje erotiek en wat romantiek, beide hoofdpersonages zijn erg koppig, soms wat te koppig en dat komt het verhaal dan weer niet ten goede.

Beoordeling: 7

Martine d.d. 26-04-2010

--------------------------------------------------------------------


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
cron




Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling