ChasingDreams Beoordelingen Forum

Boekbeoordelingen van leden van het Forum ChasingDreams
Het is nu 27 apr 2024 23:14




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 30 nov 2008 14:58 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 nov 2008 22:51
Berichten: 828
Woonplaats: Belgie
Tja, een lastig geval, dit boekje.
In het begin zat ik me helemaal te verkneukelen, zo van: já, dit gaat een lekker verhaal worden.... maar steeds meer begon ik me te irriteren aan de vreselijk scheve verhouding tussen de hoofdfiguren.
Hoewel de schrijfster haar best lijkt te hebben gedaan om van Victoria een katje te maken is het meer een kitten geworden, een kitten dat stevig door Alexander in de hand wordt gehouden.
Het verhaal gaat maar door, en door, en door.... pffft, ik werd er moe van.
Misschien lag het aan mij en was ik gewoon niet in de juiste stemming, maar dit boekje maakte me echt kriegel.

Mijn cijfer: 4

Petra d.d. 17-06-2005

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik ben het helemaal met je eens, victoria zit gewoon bij hem onder de plak, vond het zo kinderachtig dat ze de speelkaarten op moet ruimen. Ik vond het wel leuk dat zijn zuster terug komt uit australie en dat die een wending aan het verhaal geeft. An het einde heb ik zo zitten ergeren aan alexander, en heb gedacht het einde moet wel heel spectaculair zijn om zijn gedrag goed te maken. Maar dat viel tegen. Het was wel een cl die lekker doorlas maar het gedrag van Alexander vond ik maar niks.

Mijn cijfer: 6,5

Jacquelien d.d. 24-08-2005

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dit is het 3e deel in de serie waarvan de voorganger (De prins op het witte paard, Cl 475) echt één van mijn favo CL is. Dit zou vast weer zo'n goeie worden! Met die gedachte begon ik dan ook in dit boek, maar helaas werd ik teleurgesteld.

De "onhandelbare" Victoria Douglas blijkt wel erg meegaand te zijn, en doet met vlagen heel erg kinderachtig aan.
Alexander Emerson kwam als held niet goed uit de verf, wat een e*kel zeg zoals hij Tory behandelde... steeds werd zij door zowel haar verloofde als haar familie de grond in geboord. Het is al gauw duidelijk dat Tory dyslexie heeft, maar iedereen ziet haar als dom. Als echtgenoot zijnde zou je het toch moeten opnemen voor je vrouw?? Niet in dit geval!
Ik kreeg een heel ander beeld van de oom en tante in dit boekje, Lord Magnus vooral!! Tsss, hij geeft Alexander gewoon toestemming om vóór het huwelijk met Tory naar bed te gaan.
Het hele verhaal rommelt maar door... de plotwendingen zijn niet goed uitgewerkt. Zo wordt aan het eind nog even snel tussen neus en lippen door verteld wie nou de vader van Alexander is. Alsof de schrijfster plots bedacht "O ja, dat moet er ook nog in" ...
Qua gevoel zat het boek wel goed, vanaf blad 1 had ik een vreselijke hekel aan een aantal karakters en had vreselijk medelijden met Tory. Als Alexander een scheiding wil omdat Tory zou zijn vreemd gegaan en haar geen eens bij de kinderen laat, gaan de traantje bij mij wel lichtjes stromen...
Heel jammer van dit verhaal, want het heeft zoveel potentie!

Mijn cijfer: 5

Nol d.d. 26-10-2005

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

De mooie Victoria Douglas wordt op haar 18 de uitgehuwelijkt aan Alexander Emerson de Graaf van Winchester.
Hun verloving is al bij iedereen een jaar lang bekend, maar Victoria weet nergens van.
Als ze wordt aangemoedigd door haar zussen om bij de Graaf te "oefenen" met flirten is ze dan ook van geen kwaad bewust.

Ze komt er op een pijnlijke manier achter, dat haar huwelijk al door heel Engeland bekent, is alleen weet zij het nog steeds niet.

Het verloop van het verhaal gebeuren er ook dingen die niet met een pen te beschrijven zijn. Mijn haren staan nu rechtop.
Wat een dominante, irritante, ongelovige vent is de Graaf. En Victoria is een lieve, (te) begripvolle vrouw.

Ik kan hier ook niet goed een beoordeling over maken, aan de ene kant vind ik het bar slecht en aan de andere kant is het geweldig (als iemand me nu nog kan volgen).

Nicole 3 d.d. 10-09-2007

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik vond het echt een geweldig boekje. Vooral zij heeft een soort van dyslexie en probeert het niet te laten merken. En gaat er zelfs extra voor naar school.

En hoe zij zijn bastaard kinderen opneemt en van ze gaat houden vind ik erg mooi geschreven.

Oké hij is wat dominant maar daar zit wel een reden achter, want hij is al een keer belazerd door een vrouw en wil niet dat het nog een keer gebeurt.

Het is een geweldig boekje. Er gebeurt wel heel veel, maar het vermaakte mij. In het hele verhaal kwam geen saai moment voor. De bijrollen zijn ook leuk, zoals haar zussen en zwagers.

Cijfer: een dikke 10

Chantal d.d. 11-09-2007

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik heb het verhaal een tijd geleden gelezen en ook ik had gemengde gevoelens. Aan de ene kant vond ik het wel een leuk verhaal, maar aan de andere kant werd het een beetje irri (kan niet de vinger meer leggen op wat ik precies irritant vond).

Soomi d.d. 11-09-2007

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Wat ik soms irritant vond, was de manier waarop haar familie soms de spot met haar dreef. Ze bedoelden het niet kwaad, want ze wisten ook niets af van haar dyslexie. Maar het was heel duidelijk dat ze er mee zat en toch hielden ze niet op.
Maar voor de rest vind ik dit een geweldig boekje.

Stefanie d.d. 11-09-2007

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik had de meningen van andere Forumbezoekers gelezen en verwachtte niet veel van dit boekje.
Hij is inderdaad een arrogante, bij tijden vreselijke man, maar soms toch ook wel weer lief.
Echt iemand die niet weet, wat hij met zijn gevoelens moet.
Dat zij aan woordblindheid lijdt vind ik op zich wel goed gevonden, alleen komt ze soms wel erg dom over.
Dat hij ook nog eens drie kinderen heeft bij voormalige maîtresses is ook iets wat je niet vaak leest.
Al met al viel het boekje mij mee.

Cijfer: 7

Ellen (El) d.d. 07-11-2007

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik heb niet gezien wat er door anderen over dit boek werd gezegd, maar wat mij betreft is dit boek een afschuwelijke miskleun.

Victoria heeft gewoon dyslexie en is niet stom.
Ik ergerde me rot aan die vent en hoe hij zijn (aanstaande) vrouw behandelde en liet behandelen, ik zou hem niet moeten voor het huwelijk en al helemaal niet na de gebeurtenissen erna - er was geen pagina waarop het arme kind niet werd vernederd of gedwongen zichzelf te vernederen.

Ik begrijp niet hoe een auteur of uitgever dit romantisch kan vinden. Sorry als dit een beetje sterk overkomt, maar ik wordt boos als iemand vernederd wordt, zeker als dat een zwakkere is. En als middelpunt van een 'romance'... Ik vond deze schrijfster al twijfelachtig en heb eerlijk gezegd na dit boek niets meer van haar gelezen.

Marcella d.d. 17-11-2007

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik vond dit boek ook niet om over naar huis te schrijven.

Ik vond het een vernederend en kleinerend boek. Ze wordt uitgelachen en bespot.

Ik vond het vreemd want de andere boeken van deze schrijfster waren wel goed.

Cijfer: 7

Denise d.d. 20-05-2008

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Wat een vreselijk boek! Ik heb me gruwelijk zitten ergeren aan de mannelijke hoofdpersoon Alexander. Afschuwelijke man, echt waar. Zijn gedrag in het begin van het boek, daar had ik overheen kunnen komen omdat hij, als ze getrouwd zijn, wel weer heel lief tegen Victoria doet, maar dat einde! Al mijn haren gingen overeind staan. Als het aan mij had gelegen was ze nooit meer naar hem teruggegaan en als het boek dan zo nodig een happy end moet hebben, had hij zeker een jaar door het stof mogen kruipen voordat ze hem weer terug had genomen. Maar kom op drie dagen? Waarvan ze elkaar twee dagen niet hebben gezien en misschien maar vijf minuten alles bij elkaar hebben gesproken?
Victoria heeft totaal geen eigenwaarde en hoe ze op de achterkant van het boek wordt beschreven klopt van geen kant. Roekeloos? Absoluut niet. En hoewel ik in De prins op het witte paard al kennis had gemaakt met de bijfiguren en Victoria's familie en ze daar heel leuk vond, worden diezelfde familieleden hier neergezet als een stel e*kels. Gelukkig steunen de familieleden haar op het einde wel voorwaardelijk. Ergens hoop ik dat zij tenminste nooit meer aardig zullen zijn tegen Alexander.

Ik ga dit boek geen cijfer geven, omdat ik me dan te veel ga laten leiden door het einde en hem een dikke onvoldoende geef. Het begin en het midden was heel leuk. De laatste dertig pagina's kunnen maar beter overgeslagen worden om daar een eigen invulling aan te geven.

Ik vind Alexander Emerson vre.se.lijk.! Pfoe dat wou ik nog even kwijt!

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
cron




Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling