ChasingDreams Beoordelingen Forum

Boekbeoordelingen van leden van het Forum ChasingDreams
Het is nu 27 apr 2024 22:26




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 30 nov 2008 14:52 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 nov 2008 22:51
Berichten: 828
Woonplaats: Belgie
In het begin vond ik hem wel erg leuk en vond ik dat ZIJ mateloos overdreef. Toen kwam een (lange) flashback en begreep ik wat zij bedoelde: hij hield geen rekening met haar, onderdrukte haar, verwaarloosde haar en dacht dan nog steeds dat hij rechten op haar kon doen gelden! PUH!!! Naarmate het einde naderde, kwamen ze meer en meer op voet van gelijkheid en uiteindelijk vond ik hun samenzijn te mooi voor woorden. Kortom een heel erg mooi boekje!!!

Mijn cijfer: 8,5

Frenia d.d. 16-06-2004

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Een geweldig boekje! Een schitterend verhaal over Melisande en Conar. Geweldige karakters. De één doet niet onder voor de ander. Het verhaal speelt zich af in de 9e eeuw, dat spreekt me ook wel aan. Geweldige bijrollen. Een boek vol passie en spanning! Ik heb het afgelopen weekend genoten!

Hanny d.d. 08-11-2004

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik heb bij deze CL de bekende gemengde gevoelens. Ik vind sterke vrouwen, pittige vrouwen in een CL eigenlijk een must, wat dat betreft zat ik met deze wel goed. De mannen mogen van mij ook wel ruig, stoer, sterk en een dominant karakter hebben, alleen wel graag met een beetje medeleven of gevoel. En dat vond ik in het eerste deel van het verhaal een beetje tegenvallen.
Ik denk dat ik het onder de noemer goed plaats. Iets beter dan "leuk" en iets minder dan bere-goed.
Zo, ik ben eruit, soms heeft iets opschrijven toch wel nut.

Mijn cijfer: 8

Anne-Marie d.d. 10-11-2004

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

In één woord.... een heerlijk boek; alles erop en eraan!

Mijn cijfer: 9

Sonja d.d. 05-03-2005

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Oei, oei, wat lekker, dit boekje en vooral onze heerlijke Conar, de Viking, jummie!
Zij, Melisande, is een lekker eigenwijs vrouwspersoon en kan zich niet bij de gebeurtenissen rondom haar erfenis neerleggen, waardoor ze bij Conar het bloed onder de nagels uit haalt. Hij is zo'n heerlijke stoere viking met een klein hart wat betreft Melisande.
Je moet wel goed opletten omdat er een flashback in zit en omdat er nogal over en weer gevaren wordt tussen Engeland en Frankrijk.
Lekkere spanning dus tussen de hoofdpersonen, subtiel overgaand in liefde, de erotiek is goed genoeg, het past goed in het verhaal.
Er zitten ook genoeg andere leuke verhaallijnen en karakters in dit boek. Humor niet echt veel, dat mag van mij wat meer.
Het enige waar ik moeite mee had, is het feit dat Conar een minnares nodig heeft totdat Melisande volwassen is en echt zijn vrouw kan worden (ze trouwen als zij 13 is om haar erfenis veilig te stellen en hij vindt haar nog een kind). Van de ene kant is dat natuurlijk nobel van hem, maar ik heb dat maar proberen te negeren.

Mijn beoordeling: heel goed

Monique d.d. 17-12-2005

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dit was de tweede keer dat ik dit boekje las en hij blijft goed.

Hij is half Viking en zij een Gravin, beiden hebben sterke karakters.

Mijn cijfer: 9 min

Sonja d.d. 07-05-2007

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik vond deze ook al zo goed.

Ik doe niet aan cijfers, maar aan sterren. En deze zou er zeker 6 krijgen.

Monica d.d. 08-05-2007

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

In het begin vond ik hem wat moeizaam op gang komen. Waarschijnlijk omdat dat zij iets te opstandig voor mijn doen was. Op zich hou ik daar wel van maar op den duur werd het een beetje onredelijk en dat vond ik jammer. Maar nadat ik de eerste vijf hoofdstukken uit had kwam hij wat beter op gang en ging ik er toch steeds meer van genieten.

Cijfer: 7.5

Chantal (Jocelyn) d.d. 21-05-2007

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Puur toevallig kwam ik dit boekje afgelopen weekend tegen bij de Kringloop. Binnen ongeveer 1 dag had ik het uit, ik bleef lezen. Het deed mij sterk denken aan het boek van Shannon Drake, De Franse lelie.

Naar mijn idee moeten er meer boekjes over de familie van Conar zijn. Er wordt uitgebreid verteld over zijn broers (en zussen), en ook een beetje over hun problemen en liefdes. B.v. de broer Eric met zijn Engelse vrouw.

Het is een goed en mooi boekje.

Dreamer d.d. 18-06-2007

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Frankrijk en Ierland 865 - 887. Het verhaal gaat van start met een veldslag. Dan gaat het een aantal jaren terug in de tijd toen Melisande nog maar 12 jaar is en al moet trouwen met de half Ierse Viking Conar MacAuliffe.
Vooral in de beginjaren van hun huwelijk zijn ze amper samen. Gelukkig wacht Conar ook met haar echt zijn vrouw te maken tot ze wat ouder is. Conar en Melisande hebben een haat-liefderelatie. Conar is een stoere bink die de Koning der Wolven genoemd wordt. Hij komt heel onecht over, ik krijg geen hoogte van hem. Melisande loopt er maar bij als een kip zonder kop.
Het verhaal eindigt terug in de periode waarmee men het verhaal begon (niet de proloog, want die is nog vroeger gesitueerd). Er zijn ook heel wat nevenpersonages zoals de familie van Conar, twee van hen hebben een eigen verhaal, dit is immers het derde verhaal van de reeks. Erotiek is er in mindere mate.

Cijfer: 5

Martine d.d. 12-05-2011

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
cron




Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling