ChasingDreams Beoordelingen Forum

Boekbeoordelingen van leden van het Forum ChasingDreams
Het is nu 27 apr 2024 23:48




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: CL 685 - Liefdesdrank
BerichtGeplaatst: 26 nov 2008 10:17 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 nov 2008 22:51
Berichten: 828
Woonplaats: Belgie
Zucht ...dames, laat je andere boek maar vallen en ga dit lezen! Dit is op dit mijn moment mijn all time favorite. Een dikke 10!

Engeland 1763. Sophie Andrews is plantkundige. Kruipend op haar buik naar een mooie paddenstoel ziet ze opeens twee laarzen. Als ze omhoog kijkt ziet ze de mooiste man op aarde, Ian Blackpool. Hij is lang, knap en ondeugend. Later komt ze erachter dat hij liefdesdranken slijt aan goedgelovige mensen. Hij zegt zelf niet te kunnen ‘houden van’, maar dan kent hij Sophie nog niet.

Hilarische momenten, leuke dialogen. Het verhaal speelt zich echt rond Sophie en Ian af. Zij is nuchter, heerlijk naïef, maar o zo innemend en hartstochtelijk. Ze houdt ervan om dingen in het leven te omarmen en te ontdekken.
Ian is afstandelijk. Hij is op jacht naar iets, maar kan het niet vinden. Hij is goudeerlijk en laat Sophie in haar waarde en waardeert haar.
Leuke bijfiguren. De ouders van Sophie kon je zó voor je halen. De oom van Sophie was een echte schat en de ‘verloofde’ van Sophie een geweldig weggezette verwaande kwast.

Beoordeling: ja, supergoed, een 10+.

Saskia d.d. 20-09-2007

-------------------------------------------------------------------------------------------

Wat meningen toch kunnen verschillen!
Ik ben er wel aan begonnen, maar het boekje kon mij niet boeien, dus heb ik niet verder gelezen.
Gelukkig heeft niet iedereen dezelfde smaak ...

Ellen d.d. 17-10-2007

-------------------------------------------------------------------------------------------

Ik vond het boekje heel langdradig en niet leuk. Op den duur zelfs heel vervelend.

Cijfer een 5 voor de moeite.

Chantal d.d. 20-08-2008

-------------------------------------------------------------------------------------------

Sophie Andrews, plantkundige, vindt geen begrip bij haar ouders. Als ze kwakzalver Ian Blackpool ontmoet, gaat er een hele nieuwe wereld voor haar open.
Omdat Ian niet kan liefhebben, proberen ze samen ze een liefdesdrank te brouwen.
Ik vind Ian eigenlijk nogal een aansteller, hij zoekt problemen waar er geen zijn. De redenen waarom Ian niet kan liefhebben zijn erg zwak, Sophie zou juist degene moeten zijn die niet in de liefde gelooft.
Er zit toch wel wat spanning in het verhaal en een kleine dosis erotiek en een beetje humor. Als nevenpersonage is er Sophies oom A, zoals ze hem noemt. Hij is haar steun en toeverlaat.

Beoordeling: 6,5

Martine d.d. 05-03-2010


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
cron




Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling