ChasingDreams Beoordelingen Forum

Boekbeoordelingen van leden van het Forum ChasingDreams
Het is nu 28 maart 2024 18:42




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: CL 93 - Oase van liefde
BerichtGeplaatst: 29 nov 2008 20:02 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 nov 2008 22:51
Berichten: 828
Woonplaats: Belgie
De sfeer van het harde leven in deze onherbergzame woestijn wordt duidelijk verwoord in dit verhaal. Het leek of ik die brandende zon af en toe op mijn hoofd en schouders voelde.
March heeft al zo veel meegemaakt, dat het haast onmogelijk lijkt dat zij haar geluk nog zal vinden. Dat het allemaal zo gelukkig eindigt komt niet plotseling, maar groeit in het verhaal. Een liefdevolle relatie wordt opgebouwd tussen March en de baby Jamie en, later, de man Jim.
Humor is voldoende aanwezig. Vooral het hoofdstuk waarin zij door hem wordt verleid door middel van het in gedachten laten spellen van de dagen van de week en de maanden van het jaar.
Ja, ik vind het een heel mooi verhaal!

Hanny d.d. 17-10-2004

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Leuk boekje, al is het dramagehalte wel wat aan de hoge kant...
De held Jim is net weduwnaar en vader geworden en heeft dringend een huishoudster nodig. Toevallig ontdekt hij dat er een groot gezin in een van de leegstaande hutjes op zijn erf woont. Als hij in gesprek is met de vader van dat gezin, ziet hij een dochter staan en denkt de perfecte oplossing voor zijn probleem te hebben. Alleen krijgt hij niet die dochter mee, maar de oudste dochter, March. Wat hij niet weet is dat zij net is bevallen van een doodgeboren dochtertje...
De relatie tussen deze twee is heel mooi beschreven. March is een sterke vrouw die ondanks alle tegenslag met goede moed in het leven staat en steeds het goede in de mens ziet (wat soms wel vervelend is, want kwaad worden doet ze niet, terwijl ik helemaal in spanning zit van "schreeuw nou eens, wordt toch eens boos!").
Jim geeft zichzelf de schuld van de dood van zijn vrouw, waardoor hij nogal onzeker is. Daar komt bij dat vanaf het eerste ogenblik hij wel een oogje op March heeft, maar door alle dingen die zij heeft meegemaakt een beetje de boot afhoudt (wat heel lief van hem is).
Er zit niet veel erotiek in het boekje, maar ja, wat wil je met een heldin die net bevallen is! Tegen het einde als ze eindelijk getrouwd zijn maken ze het wel weer goed, vooral de opmerking van March dat ze het wel kan opbrengen om 2 keer per maand te vrijen omdat ze dan ondertussen haar spelling kan oefenen vond ik zeker vermakelijk!
Leuke bijrol is die van Breed, de voorman van Jim, ik zie daar nog wel een verhaal in!
Ondanks dat er dus een kind in meespeelt vond ik dat gegeven niet storend.

Mijn cijfer: 8+

Nol d.d. 07-06-2005

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

March leeft samen met haar ouders en broers en zusters in diepe armoede. Haar vader verzuipt het weinige geld dat ze hebben en haar moeder is alleen maar zwanger. Ze trekken van plaats naar plaats en wonen waar ze maar een leeg huisje kunnen vinden. De ouders hebben bovendien ook weinig fantasie, want alle kinderen zijn naar de maanden genoemd en October is al onderweg.

Jim heeft net zijn vrouw verloren. Vlak voor haar overlijden schenkt ze nog het leven aan een zoon.

Als Jim te horen krijgt dat March met haar familie illegaal in een van zijn leegstaande huisjes woont, gaat hij er naar toe. De vader van March en Jim komen overeen dat March met hem meegaat en voor de baby gaat zorgen. Haar vader verkoopt haar min of meer.
March heeft net haar dochtertje verloren (dood geboren). Haar vader had haar maagdelijkheid ‘verkocht’ aan een man uit het dorp.

Ondanks dat March en Jim de nodige ellende meemaken, vond ik het een heel goed boek. Het is heel goed geschreven en het is nergens saai. Ik vond het heel leuk om te lezen hoe de verhouding tussen March en Jim langzaamaan verandert. Er is ook enige humor in het boek en dat maakte het extra leuk.
De erotiek komt pas heel laat op gang, maar tóch mis je dat niet. Dat komt vooral omdat er heel veel gebeurt en er veel vaart in het verhaal zit.

Ik vond het een heerlijk boek.

Cijfer: 8,5.

Hélène d.d. 08-01-2008

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
cron




Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling