ChasingDreams Beoordelingen Forum

Boekbeoordelingen van leden van het Forum ChasingDreams
Het is nu 28 maart 2024 12:32




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 01 nov 2017 14:32 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 nov 2008 19:55
Berichten: 187
In mijn vakantie had ik weer tijd voor lezen dus dat heb ik maar gretig gedaan. Dit boek was absoluut weer een goede binnenkomer. Wat me opvalt is dat Suzanne Enoch gewoon altijd hele fijne personages neer kan zetten.
Bradshaw, wat een verschrikkelijke naam, is in alles een echte kapitein, maar daarnaast ook gewoon heel grappig en leuk en stoer. Zephyr, tjongejonge, over namen gesproken, is niet echt een dame, maar daardoor juist zo leuk.
De dialogen in dit verhaal zijn zo sterk maar hebben ook zoveel humor. Ik heb heel vaak hardop gelachen, er zaten echt van die leuke, simpele grappen in.
Het verhaal leest vlot, er gebeurt een hoop op de boot, wat we allemaal al wel kennen zoals een storm op zee (wat me dan weer aan Piet Piraat doet denken, maar dat terzijde), maar gelukkig ook een paar inboorlingen.
Wat dit boek ook nog interessant maakt is de ontwikkeling van Bradshaw. Sommige personages in de HR's kunnen heel vlak blijven, maar deze heeft toch meer diepgang. Van stoere zeebonk naar toch ook wel wat rust willen en de bijbehorende, belangrijke beslissing. Dit is een heerlijk stel, ik kan niet anders zeggen. Wat voor hen spreekt is dat ze niet echt ruzie met elkaar maken, er is geen groot geheim of een verwijdering van drie jaar, want dat heb je nog wel eens met die zeemannen. Het was een simpel verhaal, maar gewoon heel goed uitgewerkt.

Beoordeling: 9

Alicia d.d. 15-07-2013

----------------------------------------------------------------------------------------

Kapitein Bradshaw Carroway krijgt de opdracht een bekend botanicus te begeleiden op diens expeditie. Ook diens dochter Zephyr gaat mee.
In het begin is het verhaal wat saai, daar komt pas halverwege verandering in. Shaw en Zephyr zijn als kat en hond, steeds maar bekvechten. En na hun eerste kus zijn ze plots erg met zichzelf bezig, de ander bijna negerend. Als ze op hun reis wat actie meemaken verandert hun relatie weer. Hij wordt overbezorgd en zij begrijpt hem plots.
Belangrijkste nevenpersoon is Zephyrs vader voor wie ze alleen maar een assistente is. De scheepsdokter en de intrige daaromheen, is niet genoeg uitgewerkt. Het einde was wat zwak.

Beoordeling: 6,5

Martine d.d. 20-07-015

----------------------------------------------------------------------------------------

Ik heb hem inmiddels gelezen en vond het boek wel meevallen.
Op het einde was het wel mooi geweest als het gevecht tussen de 2 schepen was beschreven net als in het begin het geval was. Maar ik vond het verhaal absoluut niet saai. De papagaai vond ik wel vermakelijk.

Ik geef het boek een 7,5.

Monique1970 d.d. 30-07-2015

----------------------------------------------------------------------------------------


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
cron




Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling