ChasingDreams Beoordelingen Forum

Boekbeoordelingen van leden van het Forum ChasingDreams
Het is nu 28 maart 2024 17:37




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 27 nov 2008 20:47 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 nov 2008 22:51
Berichten: 828
Woonplaats: Belgie
Wat is er aan de hand met dit boekje??????? Ik vond het verschrikkelijk saai. Dit is echt het enige boekje van de Candlelight serie die ik echt slaapverwekkend vond. Ik heb het tot over de helft gelezen, verder niet.
Wat is jullie mening over dit boek?

Romantic d.d. 04-02-2004

---------------------------------------------------------------------------------------------

Hmmm, waar zal ik beginnen?
Bovennatuurlijke krachten is een geweldige titel en deed me natuurlijk beelden van heksen, feeën en toverkracht naar boven halen. Jammer genoeg is de enige toverkracht die er in dit boek voorkomt die van hoe een slechte schrijfster een goed plot kan verknoeien...
Zelfs tot aan hoofdstuk 5 is de schrijfster vooral bezig met de beschrijving van hoe de hoofdrolspeelster tot nep-medium is geworden en hoe oneerlijk de wereld is. Met ieder nieuw personage en ieder nieuw decor wordt een uitgebreide omschrijving gegeven.
Wanneer eindelijk inspecteur Sam Rotondo opduikt denk je, halleluja, een beetje vonken... Niets daarvan. De inspecteur maakt alleen ruzie met missis Daisy Gumm, heeft in zijn vrije tijd meer oog voor haar gehandicapte echtgenoot en heeft kennelijk geen enkele interesse voor Daisy. Jammer, want de inspecteur wordt geschreven als een erg viriele en knappe man.
Onze beste Daisy Gumm blijft heel het verhaal trouw aan haar echtgenoot, die wordt afgebeeld als een knappe, opgewekte man die echter in de tweede wereldoorlog door het mosterdgas verlamd raakte. Dus ook al geen bedscénes... Iedere keer dat er wel zoiets aan lijkt te komen, worden ze gestoord...
De man is zelf ook erg humeurig en kan soms serieus zitten zagen over Daisy's beroep.
Mijn eerste gedachte was dat de romantiek in dit boek van het koppel Sam Rotondo & Daisy Gumm zou komen, maar enkele bladzijden nadat die twee elkaar hadden ontmoet bleek dat dat noppes zou worden. Het koppel Billy & Daisy Gumm leek me ook wel mogelijk, ze waren immers getrouwd, jammer genoeg was Billy vanaf z'n middel verlamd. Je begrijpt wel wat ik wil zeggen. Er komt dus niks romantiek of erotiek voor in dit boekje.
Je kan beter een Agatha Christie lezen, die heeft tenminste verstand van detectiveromans. Dit boekje is ook meer dat genre, maar dan wel een van de slechtere voorbeelden.
Een echte miskoop zou het geweest zijn, maar aangezien ik dit boekje van een vriendin heb geleend, heb ik dat in ieder geval vermeden.
Want: historisch is voor mij van voor de tijd van de auto's, elektriciteit en telefoon. Candlelight wil voor mij zeggen, romantiek. En een goed einde ? Ik had nog een beetje hoop dat Billy bij wonder zou herstellen dankzij pas ontdekte echte gaven van Daisy, niets daarvan. Jammer mensen, maar dit is een echt monster. Hoe durfde de uitgeverij dit boek uit te geven in deze serie?

Mijn cijfer: -3

Sara d.d. 04-08-2004

---------------------------------------------------------------------------------------------

Wat voor een Cl is dit?! Als ik denk aan een Cl, denk ik aan romantiek en historie (logisch) Nou, daar krijg je dus niets van te zien in dit boekje. Ik zou graag wat positieve punten opnoemen, maar die kan ik in dit boekje jammer genoeg niet vinden. Daarom hier een lijstje met wat negatieve punten:
1. Het is geschreven in de ik-persoon. Persoonlijk lees ik dat dus echt niet graag.
2. De heldin wijkt de hele tijd af van het onderwerp. Ze probeert je iets te vertellen en begint dan over dingen die daar helemaal niets mee te maken hebben. Ze is ook de hele tijd bezig over haar o zo lieve man, die nu toch zo humeurig is door WOI. Bovendien zegt ze ook zelf dat ze alweer is afgeweken. Volgens mij is dat dus pure bladvulling!
3. Je hoort pas voor de eerste keer iets over de "held", Sam, op blz. 104
4. Het verhaal speelt zich af rond 1920 en is dus ook niet zo historisch als de meeste van ons willen.
5. Sam en Daisy irriteren elkaar de hele tijd en van romantiek en erotiek is dus helemaal geen sprake.
6. Uiteindelijk ben ik naar de laatste pagina gaan kijken om te zien of het boek nog ergens interessant werd, maar wat blijkt: Daisy blijft getrouwd met haar eerste man en Sam vindt haar nog altijd irritant!!

Een Cl zou een historische liefdesroman moeten zijn. Met een beetje goede wil, kan ik 1920 als historisch zien. Maar van liefde is hier toch echt helemaal geen sprake.

Mijn conclusie: DIT BOEK IS EEN HELE GROTE FLOP!!!!!!!

Stefanie d.d. 22-02-2007


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
cron




Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling