ChasingDreams Beoordelingen Forum

Boekbeoordelingen van leden van het Forum ChasingDreams
Het is nu 29 maart 2024 09:54




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 26 nov 2008 18:04 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 nov 2008 22:51
Berichten: 828
Woonplaats: Belgie
Een echte regencyroman, maar niet een standaard HR.
Lionel Westfall, Graaf van Wraxham, keert na de dood van zijn vrouw en zijn vader terug naar het familielandgoed. Hij heeft 20 jaar gevangen gezeten in een verplicht en liefdeloos huwelijk en heeft een losbandig leven geleid. Nu wil hij een goede vader voor zijn zes zonen en een goede graaf worden. Op de eerste dag van zijn terugkeer ontmoet hij zijn jeugdliefde Sophie Bowerbank. Ze wordt lerares van zijn zonen. De liefde vlamt weer op tussen die twee, maar Lionel wil geen affaire omdat hij niet meer in zijn oude gedrag wil vervallen.

Ik dacht dat ik het storend zou vinden dat de hoofdpersonen al wat ouder zijn, maar dat merk je eigenlijk helemaal niet. Lionel is een man die fouten heeft gemaakt in het verleden, maar nu openstaat voor nieuwe dingen.
Sophie is nooit getrouwd nadat Lionel haar reputatie geruïneerd heeft. Ze is koppig, welbespraakt en intelligent. Ze is nog steeds gek op Lionel en vindt dat ze maar eens van die lastige maagdelijkheid af moet. Hilarisch! De relatie tussen Lionel en Sophie wordt erg leuk beschreven, erotiek is ook goed. Ik vond vooral de oudste zoon een leuke bijfiguur.

Beoordeling: 8,5

Saskia d.d. 28-11-2007

--------------------------------------------------------------------------------------------

Ik vond het een goed verhaal, maar de incidenten die er plaatsvinden zijn soms wel een beetje overdreven. Toch heb ik er heel erg van genoten!

Ik geef een 9.

Denise d.d. 06-08-2008

--------------------------------------------------------------------------------------------

Een bekend gegeven: jeugdliefde die vroeger niet kon, maar nu wel.
Ik vond het zelfs mooi dat ook nog oudere personen elkaar vinden.
Goede ertotiek, leuke humor en ik vond het erg mooi dat Lionel nu voor zijn zes kinderen opkomt.
Met plezier gelezen ...

Beoordeling: 8

Nicole d.d. 26-08-2008

--------------------------------------------------------------------------------------------

Engeland 1816. Graaf Lionel Westfall is weduwenaar met zes zoons. Simon, zeven jaar en de jongste heeft last van vreselijke nachtmerries na de dood van zijn moeder. De iets oudere tweeling is zeer bedreven in ondeugd. Lionel is dringend op zoek naar een inwonend huisleraar, zijn keuze valt op domineesdochter Sophie Bowerbank op wie hij twintig jaar eerder verliefd was. Sophie is nog steeds verliefd op hem en is nooit getrouwd. Samen met gezelschapsdame Celia trekt ze in bij Lionel.

Ik vind Lionel nogal weinig ruggengraat hebben, hij had zich al veel eerder wat van zijn kinderen aan moeten trekken. De methode om Simon van zijn nachtmerries af te helpen (op aanraden van de dokter) is nogal barbaars, Sophie komt hiertegen in opstand. Dan gebeuren er allerlei pesterijen in het dorp en bij hen thuis. De tweeling wordt hier al snel van verdacht, maar zijn zij echt de schuldigen? Wie het is had ik al snel door. Erotiek komt er ook in voor, zij het nogal laat in het verhaal.

Cijfer: 7,5

Martine d.d. 24-03-2012

--------------------------------------------------------------------------------------------


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
cron




Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling