ChasingDreams Beoordelingen Forum

Boekbeoordelingen van leden van het Forum ChasingDreams
Het is nu 29 maart 2024 10:27




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Een zee van verlangen
BerichtGeplaatst: 30 nov 2008 12:10 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 15 nov 2008 15:59
Berichten: 853
Leuk verhaal waarin de hoofdpersonen aan elkaar uitgehuwelijkt zijn voor zij droog waren achter de oren. Hij heeft zich uit verzet in de oorlog gestort en als hij weer na 16 jaar thuiskomt, is zij natuurlijk uitgegroeid tot een bloedmooi meisje. Maar uit verzet tegen die regeling duur het even voordat ze durven toe te geven aan hun liefde.

Mijn cijfer: 7,5

Wuiffie d.d. 20-02-2004

--------------------------------------------------------------------------------

Zeker leuk, maar niet top. Ik hou er niet zo van als de 2 hoofdpersonen in een boek al snel in het boek bij elkaar zijn, want dan is het veel: slijm slijm en ik hou van je... haha, maar dat is natuurlijk maar een mening, misschien ben ik ook nog te jong voor dat geslijm (17) en vinden anderen het misschien wel heel leuk!!

Mijn cijfer: 7

Lisse d.d. 11-05-2004

--------------------------------------------------------------------------------

Nee hoor, ik, stokoud dametje van 39, wil bekvechtende helden tot het bittere einde.
Forumleden die al wat langer lid zijn weten inmiddels dat mijn voorkeur uitgaat naar heftige, knetterende dialogen en een onweerstaanbare aantrekkingskracht (Lindsey en Deveraux op hun best).
Ik vond dat toen ik 17 was en ik vind dat nu nog steeds. Leeftijd heeft niets met deze voorkeur te maken. Offe... dacht jij soms dat wij oudjes meer zien in die onmiddelijke liefdesverklaringen omdat dat wat rustiger voor ons hart is ;-)?

Petra d.d. 11-05-2004

--------------------------------------------------------------------------------

Ik heb het boek net opnieuw uitgelezen, en ik moet zeggen, ik hou ook meer van spanningen tussen de hoofdpersonen, het is wel al heel snel duidelijk dat ze van elkaar houden. In de andere boeken van Woodiwiss, zijn er veel meer woordenwisselingen, denk maar aan Shanna en Als stof op de wind.

Mijn cijfer: 7,5

Claudine d.d. 22-05-2004

--------------------------------------------------------------------------------

Sorry Petra, je hebt gelijk, alle vrouwen houden van vuur en knetter, knetter ;-)

Lisse d.d. 02-06-2004

--------------------------------------------------------------------------------

Ik vond dit het op 1 na slechtste boek van KW, want er waren niet echt spanningen tussen hen en ik ergerde me mateloos aan dat plakkende mens Fairchild!

Mina d.d. 06-08-2004

--------------------------------------------------------------------------------

Ik heb dit boek net uitgelezen. Ik ben een hevige fan van KW en Shanna is natuurlijk mijn lievelingsboek.
De meesten onder jullie vinden dit boek niet zo goed. Ik moet zeggen dat ik het juist wel goed vond. Toegegeven er zijn betere van KW en je weet al snel dat ze verliefd op elkaar zullen worden.
Maar juist dat ze het zolang niet willen toegeven maakte het voor mij nou net zo leuk. Er zit weinig diepgang in het boek, maar het is wel humoristisch geschreven. Of zeg nou zelf als je je jurk scheurt bij het uitstappen van een koets of als hij naar vrouwenparfum ruikt.
Aan Felicity heb ik me niet zo geërgerd, wel van in het begin aan Roger. Telkens als hij aan bod kwam dacht ik daar hebben we Roger weer. De snoefhaan!
Ik ben het er wel mee eens dat het geen topper is, maar het boek kan zorgen voor een ontspannend avondje.

Mijn cijfer: 8

Jodi d.d. 25-08-2004

--------------------------------------------------------------------------------

Ik vond het boek ook niet echt een topper, ik hou er namelijk ook niet van als de hoofdpersonen al zo snel bij elkaar komen zonder dat ze er echt moeite voor hoeven te doen!! Hoe moeilijker de liefde is, hoe mooier ik het vind.

Mijn cijfer: 6,5

Isabella d.d. 25-08-2004

--------------------------------------------------------------------------------

Het boek is eindelijk uit!!!!!
Nou lag dat niet alleen aan het boek hoor, maar het begin was wel erg zwakjes.
Erg jammer dat het in het in het bein nogal langdradig was, terwijl het eind wel in een sneltrein voorbij leek te gaan.
Hij, Colton, een lekker ding, had ik geen moeite mee, en met haar ook niet.
Waar ik wel veel moeite mee had was de verschrikkelijke hoeveelheid spelfouten in het boek. Kijk, mijn grammatica is ook niet altijd even denderend, maar ik krijg er dan ook niet voor betaald. Continu werden de verkeerde namen gebruikt en op een gegeven moment gaat dat toch wel heel erg irriteren!!!
Er zaten heus genoeg dingen in het boek om het een leuk boek te maken, maar er was iets aan waardoor het niet helemaal aan mijn verwachtingspatroon voldeed.

Mijn cijfer: 7 (het had meer kunnen zijn, als het verhaal wat minder rommelig in elkaar had gezeten, wat erg jammer is, want er zat genoeg in, het kwam alleen niet helemaal uit de verf)

Realynn d.d. 10-01-2005

--------------------------------------------------------------------------------

Dit was een zalig boek om te lezen. Het zit verhaal zit goed in elkaar met een knap plot.
Colton en Adriana zijn allebei heel leuk en zijn beide goed van de tongriem gesneden.
Zij, de aristocratische Adriana van magere zak met onderdelen uitgegroeid tot een beeldschone vrouw, is de oogappel van een ieder die met haar in aanraking komt en die bovendien door elke man wordt begeerd.
Hij, Colton vocht liever in het leger van Wellington tegen Napoleon dan door zijn vader de Markies uitgehuwelijkt worden aan het magere scharminkel dat hem adoreerde.
Na 16 jaar zien ze elkaar weer voor het eerst en dan is de boot aan.
Het verhaal heeft voldoende spanning, humor, en spetterende dialogen om het in een ruk te willen uitlezen.
De cryptische opdracht in het boek aan mijn favoriete schrijfster Laurie McBain heeft mijn hoofd overuren doen maken, zou LMcB het alter ego of iets dergelijks zijn van KEW??
Wellicht dat Nickie hier iets over weet te zeggen of wellicht een interview met LMcB?
Er waren een aantal passages waar ik toch even bedenkelijk bij gekeken heb zoals deze:
Zij bots in een hal tegen een onbuigzame eik op, wat later Makies van Randwulf -met zijn grote wijzer op 12 uur heeft- blijkt te zijn. ……”Met een zacht gemoppeld excuus bracht hij, onder de bescherming van haar rok, zijn hand tussen hen omlaag. Adriana maakte de vergissing omlaag te kijken voor het tot haar doordrong waarmee hij bezig was, namelijk het verplaatsen van het gezwollen lid, dat duidelijk zichtbaar was onder zijn strakke broek”.
Wat moet ik mij hier nu bij voorstellen, even in een volle hal achter de broeksband graaien om je stokstaart tot rust te manen en vervolgens te zeggen: aangenaam, ik ben Markies Kangaroe en ben linksdragend en dat is best lastig??
Op bladzijde 278 maken ze een beetje amok in een koets…… “Met een grauw van woede rukte ze haar hand los en merkte dat ze een ruime hoeveelheid van haar huid in zijn hand had achtergelaten.’’ Pardon, hoe is dat nu mogelijk een ruime hoeveelheid huid achterlaten, zonder een schrammetje op te lopen??
Het zal een vertaalfout zijn en dat is helaas niet de enige fout. De vertaalster Parma van Loon snapt van het verhaal geen enkele boon. Kwistig heeft zij bij willekeur de karakters namen gegeven die vaak niet de goede zijn. Erg jammer dat deze Parma geen ham was maar de vertaalster van een verschrikkelijk goed boek.

Mijn cijfer: 8,5 (Mijn oordeel over de vertaling, enkele reis broodjeszaak)

Sammy d.d. 13-02-2005

--------------------------------------------------------------------------------

Ik vond 'm echt super!
Sommige dingen waren wel een beetje voorspelbaar --> de slechterik. Ik had meteen al door wie dat zou worden.
Verder echt leuk. Alleen wel jammer dat er veel foutjes in zaten: Roger pakte Roger op en gooide hem in de kast..... En zo nog wel meer foutjes met de naam, maar dat ligt waarschijnlijk aan de vertaler.

Mijn cijfer: 8,5

Annabel d.d. 18-02-2005

--------------------------------------------------------------------------------


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
cron




Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling