ChasingDreams Beoordelingen Forum

Boekbeoordelingen van leden van het Forum ChasingDreams
Het is nu 28 maart 2024 10:45




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Shanna
BerichtGeplaatst: 30 nov 2008 12:08 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 15 nov 2008 15:59
Berichten: 853
Nu ik hem dan eindelijk heb gelezen kan ik me er natuurlijk niet met één zinnetje van af maken.
Het moeilijkst zijn de boeken waar je de hoogste verwachtingen van hebt.
Ik vond het een erg dik boek en Woodiwiss heeft af en toe de neiging om te lang op een onderwerp te blijven hangen en een stuk langdradig te maken.
Shanna is natuurlijk ondanks haar arrogantie en zelfzuchtigheid een prachtig beschreven rond karakter met wie je je op veel momenten verwant voelt.
Ruark is intelligent aantrekkelijk en mannelijk maar heeft de neiging om af en toe wel heel erg te dwepen met Shanna (een beetje tegensputteren vind ik altijd wel spannend).
Het verhaal is meeslepend, spannend en verrassend, alhoewel we natuurlijk allemaal hebben geraden uit welke familie Ruark kwam......
Ik vond het boek mooi. Niet de allermooiste HR, maar zeker een top-tienertje.

Mijn cijfer: 8,5

Sandra d.d. 09-06-2004

--------------------------------------------------------------------------------

Ik ben ook begonnen in Shanna, maar god, wat is dat meiske verwend en arrogant zeg! Ik moet gewoon soms het boek neerleggen, want dan vind ik er niks meer aan. Terwijl het verhaal even verder weer hartstikke leuk is!!! Ik ben nog maar op de helft, maar het is zeker een boek dat me bezighoudt.

Jacquelien d.d. 12-06-2004

--------------------------------------------------------------------------------

Nou, ik heb nog wat af moeten mopperen, maar als je eenmaal over de helft bent van het boek, komt alles weer goed. Shanna doorgaat daar een ware gedaanteverandering voor mijn gevoel. Heb me op het einde alleen gigantisch geërgerd aan die Gaylord met zijn hooghartige gedrag.
Verder was het een heel leuk, maar dik boek. Het is zeker de moeite waard om te lezen. Ik heb er van genoten!

Mijn cijfer: 8

Jacquelien d.d. 14-06-2004

--------------------------------------------------------------------------------

Ziezo, hij is uit... Wat vond ik ervan...???
Hij was in één woord (nou ja, een paar meer dan wel) RONDUIT FANTASTIMATISCH WERVELEND FENOMENALISTISCH PRACHTIG, wát een boek!!!
Ik kon me er met geen man en macht van afhouden om hem ten einde te lezen en het waren veeeeel bladzijden hoor... (ik hou normaal niet echt van dikke boeken) en ik kon er gewoon niet afblijven.
Gesakkerd heb ik, gevloekt, gelachen en gehuild. Wát een boek!
Lang geleden dat ik zó meeging met het verhaal, al vond ik Shanna een pittige dame, soms werd het me te gortig (bv toen ze hem liet verkopen aan de piraten) en al vond ik Ruark een innemende man, soms was hij echt een doetje, maar wát een boek!!!
Ik kan het gewoonweg niet met woorden beschrijven!!!

En hier komt dan mijn cijfer: ik heb even getwijfeld, maar het is een 9,5 geworden.
Waarom ik twijfelde? Ik kán dit boek, hoe goed het ook was, gewoonweg niet evengoed stellen als mijn eerste HR, namelijk De gebroken belofte van Jude Deveraux... en die kreeg een 9,5. Bij deze verhoog ik dat cijfer naar 9,75 :-).
Tja... aan de eerste HR die je gelezen hebt, kan gewoon geen andere meer tippen.

Frenia d.d. 16-06-2004

--------------------------------------------------------------------------------

Shanna is echt een geweldig boek, maar ik geloof dat iedereen dat wel vindt. De eerste keer dat ik het gelezen heb, zo'n 3 jaar geleden (mijn 1e HR), was het binnen 1 dag uit, zo verslavend vond ik het. Daarna heb ik het inmiddels al een keer of 6 herlezen. Het is en blijft mijn favo HR.

Anna d.d. 18-06-2004

--------------------------------------------------------------------------------

Nou, ik heb hem eindelijk uit, zucht. Ik ben hier zo'n 5 weken mee bezig geweest, wat overigens niet aan het boek zelf lag. Ik vond hem geweldig. Al moet ik wel zeggen dat ik het tweede gedeelte leuker vond dan het eerste gedeelte.
Ruark is een schatje, veel te goed voor Shanna, hij had van mij wel iets heftiger op haar mogen reageren. Zij had van mij nog wel wat langer in dat stinkhol mogen doorbrengen. Maar in het tweede deel draaide ze gelukkig bij.
Waarschijnlijk had ik er nog meer van kunnen genieten als ik het boek in grotere stukken had kunnen lezen. Nu moest ik het soms al na 1 bladzijde wegleggen. Maar dat deed verder niets af aan de kwaliteit van het boek. Topper! Zoals de omgeving beschreven stond zag ik het helemaal voor me. Veel details, maar niet té veel. Net genoeg om je een beeld te kunnen schetsen.

Mijn cijfer: 8,5

Hélène d.d. 07-09-2004

--------------------------------------------------------------------------------

Dit is het mooiste boek dat ik ooit heb gelezen. Shanna is een uniek verhaal. Alleen zoals al vaker is gezegd, je snapt maar niet waarom Ruark zo naar haar blijft verlangen. Zo'n arrogant wicht. Eens hij haar van de piraten had gered was ze natuurlijk al heel wat milder. Het is wel snel duidelijk dat Ruark uit een rijke familie komt, maar ik vond het einde waarin ze dat te weten komt wel heel mooi geschreven.

Inge d.d. 13-09-2004

--------------------------------------------------------------------------------

Ik heb het boek dus uit, en ik heb er eigenlijk verschillende meningen over.
Over het algemeen vind ik het boek heel goed. Alleen had Ruark wel meer voor zichzelf mogen opkomen (af en toe watjes-achtig gedrag) en Shanna die niet zo heel goed uit de verf komt in het eerste deel, althans dat vinden de meesten die het boek hebben gelezen (wat ik persoonlijk wel mee vind vallen). Dat vind ik de enigste minpunten (but who the h... am I?).
Maar, als het boek geschreven zou zijn zoals ieder van ons gewild had dan was het vast niet zo'n bestseller geworden.
Ik lees hem vast nog wel vaker.

Mijn cijfer: een dikke 9,5

Anne-Marie d.d. 21-09-2004

--------------------------------------------------------------------------------

Ik vond het boek net als jullie allemaal prachtig!!!!!
Alleen vond ik Ruark zeker geen watje. Hij was juist heel erg lief. Af en toe vond ik het verhaal wel een beetje langdradig worden, van mij hadden ze al 200 bladzijden eerder mogen vertellen dat ze getrouwd zijn enzo. Ik vond het verhaal wel heel romantisch...en de laatste bladzijde vond ik het leukst, zo lief...
En wat betreft Sir Gaylord (de naam alleen al), ze hadden hem niet irritanter over kunnen laten komen.

Mijn cijfer: een dikke 8,5

Sharon d.d. 29-09-2004

--------------------------------------------------------------------------------

Ik heb dit boek voor de 2e keer gelezen en bij deze dus mijn mening:
Dit boek wou ik het liefst in één keer uitlezen, maar dat lukte natuurlijk niet.
Shanna is een egoistisch meisje, wil alles zelf in de hand hebben en wil het liefst dat iedereen doet wat zij zegt.
Ruark... eerst kwam hij me de keel uit omdat hij persé zijn afspraken wou (maar ja, Shanna die was toch wel het ergste...). Later begreep ik hem wel, zoals iedereen vind ik hem ook wel een schatje.
Pitney vond ik ook een belangrijk deel spelen in het boek. Hij was erg behulpzaam en gelukkig kwam hij er later achter wat Ruark werkelijk waard was.
Dit boek is eigenlijk het beste dat ik tot nu toe heb gelezen..... Je leest hem met genoegen, er zit genoeg erotiek in en genoeg romantische dingen.
Ik vond het ook leuk dat Shanna later haar man ook te hulp schiet bij het gevecht met Gaylord (wie heet er nou zo??).
Een heus interessant boek en zeker nog een keer waard om het voor de 3e keer te lezen (zelfs bij de 2e x vond ik het spannend).

Mijn cijfer: 9+

Hannie d.d. 30-09-2004

--------------------------------------------------------------------------------

Wauw, wat ben ik blij dat ik jullie advies heb opgevolgd om dit boek te lezen.
Ik heb hem vorige week gekocht en ik vond het een geweldig boek, maar ja, daar waren jullie natuurlijk allang achter.
SUPER dat ik hem nu dus ook in bezit heb, dat boek wordt zeker nog een aantal keren over gelezen.

Realynn d.d. 23-12-2004

--------------------------------------------------------------------------------

Geweldig boek! Echt super! Bijna alles was er goed aan: hij is lekker en heeft precies het goede karakter (alleen die korte broek, ik weet niet, maar op de een of andere manier maakte dat hem voor mij kleiner ofzo. Ben ik gek?) en ik vond haar eigenlijk ook wel heel erg leuk. Meestal houd ik niet van hele koppige dames, met name niet als ze erg dom doen en de waarheid niet inzien, maar ik vond Shanna precies goed: ze was koppig, maar slim en als de waarheid recht voor haar stond, zag ze die ook wel.
Verder vond ik het verhaal erg spannend, alleen had ik af en toe wel een ongeduldig gevoel in mijn onderbuik. zo van: arghh, worden ze ook nog gevangen genomen! Kunnen ze niet gewoon bij elkaar komen? Maar uiteindelijk was dat juist een heel goed stuk!
De passie en erotiek vond ik ook erg goed. Net als je dacht het begint lang te duren, kwamen ze weer dichter bij elkaar!
Het begin en eind vond ik ook erg sterk: je zit meteen in het verhaal en het eindigt erg bevredigend: zo van ze leefden nog lang en gelukkig.
Wat me verder opviel was dat het verhaal steeds switchte van persoon, dus je moest wel je kop er bijhouden. Soms sprong het ook opeens over naar een andere gebeurtenis, midden in een alinea. Verwarrend. Maar kan wellicht ook komen door de vertaling.
Jammer was wel dat ik soms (uiteraard werd dit later minder) het idee had dat je Ruark helemaal niet goed kent. Je krijgt pas op het allerlaatst iets over hem te weten terwijl je wel vaak zijn gedachten kent. Denkt ie nooit aan thuis? Het boek wordt er niet perse onvoorspelbaarder van, je weet gewoon dat je het op het eind te horen krijgt, dus daar hoefden ze het ook niet voor te doen.

Mijn cijfer: een dikke 9! Zo hoort een HR te zijn!

Alayna d.d. 15-02-2005

--------------------------------------------------------------------------------

Dit is een schitterend boek.
Twee sterke persoonlijkheden die de hoofdrol spelen. Shanna, duidelijk aanwezig, een katje dat aangepakt moet worden en Ruark, een stoere vent die weet wat volharding en geduld betekenen.
Goed verhaal met de nodige spanning en humor. Is geen enkel moment saai geweest, werd steeds spannender. Omdat het een beetje misleidend was wie de moordenaar was en de aanvallen op Ruark pleegde. Ik heb de laatse bladzij gelezen met een snik.

Mijn cijfer: Shanna krijgt van mij een 10

Charivy d.d. 18-04-2005

--------------------------------------------------------------------------------


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
cron




Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling