ChasingDreams Beoordelingen Forum

Boekbeoordelingen van leden van het Forum ChasingDreams
Het is nu 28 maart 2024 13:25




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Voor altijd in mijn hart
BerichtGeplaatst: 30 nov 2008 12:07 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 15 nov 2008 15:59
Berichten: 853
Het had een fantastisch verhaal kunnen worden.

Of het inderdaad zo is, laat ik in met midden, maar ik heb over dit verhaal de volgende ideeën:
KW heeft een prachtige schets gemaakt van het boek dat ze uiteindelijk wilde schrijven. Naar mijn gevoel is ze daar niet meer aan toegekomen. Anderen zijn aan het knoeien geweest. Knoeien ja, ánders kan ik het níet noemen! Onder andere de felheid die KW vaak in haar boeken liet spreken, is volledig zoek.
Misschien was KW al te ziek om het verhaal zo liefdevol op te zetten zoals we van haar gewend zijn/waren? Wie zal het zeggen?

Wat niets met Kathleen Woodewiss te maken heeft, maar eerder met The House of Books:
Ik vind het boek verschrikkelijk vertaald. Soms moest ik zinnen enkele malen lezen, omdat ik halverwege op het verkeerde been werd gezet. Te pas en te onpas werden er komma’s geplaatst, wat ook weer vervelend las. En oh, het stikte van de schrijffouten. Zonde, zonde, zonde!

Ik heb het niet over de inhoud van het verhaal gehad. Dat mogen jullie zelf lezen.

Ik wilde tóch elke avond weer verder lezen en ik ben niet halverwege gestopt. Misschien wat vreemd, maar ik had me voorgenomen het boek zó te lezen alsof Kathleen Woodewiss het (helemaal) zelf geschreven zou hebben. Het boek blijft dan ook gewoon bij mij, in m'n boekenkast.

Hanny d.d. 23-01-2009

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik ben nu over de helft met het verhaal.
Ben het helemaal met Hanny eens, dat je sommige zinnen 2 keer moet lezen wil het pakken.
Soms staan de komma's fout, en er zijn ook de nodige schrijffouten.
Ik vind het op zich niet verkeerd, had het erger verwacht.
Dus als je er niks van verwacht kan het meevallen. Toch mis ik inderdaad wat we gewend waren van Woodiwiss.
Je hebt moeite om bij bepaalde stukken de aandacht erbij te houden, af en toe heb ik een paar bladzijdes waar ik wel "in" zit.
Wat daarvan precies de reden is: Waarschijnlijk de 'schrijfkunst' van iemand anders.
Al met al ga ik hem toch lekker uitlezen, hij roept me toch steeds: LEES ME!
En ik ben blij dat de verzameling zo compleet is.

Mirjan d.d. 15-02-2009

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

Het is een verhaal met veel potentie, en daarom is het oh zo jammer dat het niet door Woodiwiss zelf is geschreven [min of meer]. Want dan zou het beslist beter zijn geweest.
Maar ...... ik ben er open ingestapt, zonder al te veel verwachtingen en dan is het toch nog een heel aardig boek. Verwacht geen echte Woodiwiss te lezen.

Monica d.d. 24-08-2009

--------------------------------------------------------------------------------------------------------


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
cron




Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling