ChasingDreams Beoordelingen Forum

Boekbeoordelingen van leden van het Forum ChasingDreams
Het is nu 28 apr 2024 20:41




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Als jij er niet was
BerichtGeplaatst: 03 dec 2008 18:49 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 15 nov 2008 15:59
Berichten: 853
Dit is er zo een waarvan je de laatste pagina´s wel móet lezen al is het al midden in de nacht.
Een boek wat overloopt van ellende ( elke BS lezeres is hier mee bekend) maar waarvan het einde alles natuurlijk weer goed maakt. Die ellende maakt het hoofdpersonage des te aantrekkelijker en het hele boek leef je met haar mee!
Minpuntje: de vreselijk losse moraal in het tijdperk waar het boek over gaat, paste niet helemaal binnen mijn belevingswereld :-)

Sandra d.d. 13-02-2004

--------------------------------------------------------------------------------

Dit boek bestaat uit 3 delen:
1. In Brittannie waar Caillin en Wulf elkaar leren kennen en trouwen;
2. In Byzantium waar Caillin van Aspar houdt;
3. Opnieuw met Wulf in Brittannie.

Deel 1 was leuk, maar niet meer of minder dan dat; weinig diepgang, gewoon leuk dus.
Deel 2 leek in het begin/tot over de helft voornamelijk geschreven om de seks en puur om de seks. Toch moet ik bekennen dat deel 2 nu net dat deel van het boek was dat mij het beste beviel: beste geschreven met meer diepgang dan de rest. al stel ik mezelf wel de vraag of Caillin het opvoeren van het sekstoneeltje 2x per week zou volhouden...
Verder gaat mevr. Small niet erg diep in op de gevoelens van alle personages: twijfelt Caillin? Ziet ze het leven als slavin nog zitten? De beslissingen worden allemaal wel genomen en dat kom je ook te weten via de personages, maar je weet niet welk denkwerk, piekerwerk,... er aan vooraf ging.
Deel 3 was het slechtste deel. Heel erg oppervlakkig en het lijkt net geschreven alsof de schrijfster er snel vanaf wou zijn.
Ik vind het wel vrij ongeloofwaardig dat Caillin voor Wulf kiest. Er kwam nergens echt goed in het boek tevoorschijn waarom dat zo is. Ze piekert niet, maar laat alles in Byzantium achter om met Wulf weer naar Brittannie te gaan.
Bovendien betwijfel ik of zelfs een man van eer als Aspar, zo zonder enig verzet, Caillin zou laten gaan. Liefde? Nee, volgens mij niet... en dat was dan ook wat ik in het verhaal miste.
Geweld en seks zat er in... en dat seks een deel van liefde is/kan zijn, daar zijn we het allemaal over eens... maar naar mijn smaak teveel seks en te weinig liefde in dit boek.

Mijn cijfer: 6

Frenia d.d. 23-07-2004

--------------------------------------------------------------------------------

Ik ben het voor een groot gedeelte met je eens: veel te veel sex en ook walgelijke sex. Geen sex die je als HR lezeres graag tegenkomt (dwang, pedofilie, enz).
Wel vond ik de scheiding met Wulf ontzettend triest (hoewel natuurlijk niet onverwacht, het is een BS) en kon me dan ook volledig indenken dat ze weer voor hem kiest.
Hij is haar echtgenoot, ze houdt/hield van hem en voor Aspar heeft ze nooit gekozen, hij heeft haar gekocht. Bovendien wil ze wraak en haar geboorterecht.
Een echt goed boek vond ik het ook niet...... dat werd verpest door alle gruwelijkheden....

Sandra d.d. 07-08-2004

--------------------------------------------------------------------------------

Wederom een heerlijk boek van Small. Tuurlijk zaten er wel dingen bij die van mij niet hadden gehoeven, maar dat heb ik wel met meer boeken. Enige minpunt vond ik dat Aspar Cailin wel erg makkelijk opgaf. Verder vond ik het een heerlijk boek. Leest makkelijk weg. Mevrouw Small heeft er echt een grote fan bij (voorlopig). Voordeel vond ik dat de gruwelheden in het boek (kindermisbruik e.d.) alleen genoemd werden en niet verder uitgediept. Anders was ik afgehaakt. Dat soort dingen wil ik niet lezen. Vind het al erg genoeg dat het genoemd wordt, want het dient nergens toe.
De erotiek vond ik geweldig, het verhaal leuk gevonden en de helden vond ik top.

Mijn cijfer: 8,5

Hélène d.d. 07-04-2005

--------------------------------------------------------------------------------


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
cron




Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling