ChasingDreams Beoordelingen Forum

Boekbeoordelingen van leden van het Forum ChasingDreams
Het is nu 28 apr 2024 22:04




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Drie vrouwenharten
BerichtGeplaatst: 03 dec 2008 18:39 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 15 nov 2008 15:59
Berichten: 853
Ik heb geen ei gezien deze paasdagen! Ik was dit weekend helemaal alleen thuis en had me al verheugd op dit boek, lekker hangend in mijn leesstoel (ja, die heb ik!!!).
Ik ben een absolute fan van BS en ze heeft me niet teleurgesteld. Zoals ze zelf in haar voorwoord schrijft, is met dit boek de Skye O'Malley geschiedenis tot een einde gekomen. Het is ook goed zo.
In de verhalen over de 3 vrouwen (rond de 16 jaar zijn ze) Fancy, Sirene en Cyn, die zich afspelen van 1667 tot en met 1670, heeft BS zich weer van alle kanten laten zien. De meisjes zijn heel verschillend van elkaar. De mannen op wie ze (uiteindelijk) vallen zijn ook totaal verschillend en dat maakt het leuk om te lezen.
Ik weet het, je moet er van houden (en dat doe ik), maar ik vind haar geweldig in het beschrijven van de kleding van de dames en heren, de omgeving, van de huizen en paleizen. Het is dan net alsof ik er tussenin zit.
Grootmoeder Jasmine loopt mee als een rode draad door de drie romans over de meisjes.
En heerlijk hoor, die intriges en jaloezie!

Hanny d.d. 29-03-2005

--------------------------------------------------------------------------------

Zit ik haar in vorige berichtjes nog af te kraken...... is dit toch de door mij gewenste verassing!!! Want ja, dit boek vond ik dus wel leuk.
Het zijn 3 verhalen, die met elkaar in verband staan. De vrouwen zijn stuk voor stuk zeer sterke persoonlijkheden en heerlijk eigengereid. Alleen de held in het eerste (Fancy) deel sprak mij niet zo aan. Ik vond de verhalen over Diana en Cynara het leukst. Waarbij de held (Harry Summers) in het Cynara-deel mij het meest aansprak. Het hele verhaal van Cynara vond ik trouwens de leukste van de drie.
Het boek is braver dan wat de trouwe fans gewend zullen zijn, dat is dus meteen de reden dat ik dit boek wel leuk vond. Ook is het niet zo dramatisch en blijven de vrouwelijk hoofdpersonen over het algemeen gespaard.
Kortom, ook de lezers die net als ik geen fan van haar zijn, kan ik dit boek toch aanraden!

Maaike d.d. 11-03-2005

--------------------------------------------------------------------------------

Dit is het laatste boek van de nazaten van Sky O'Malley; in dit boek is de kleindochter van Sky O'Malley zelf al een oma, ze begeleidt haar 3 kleinkinderen bij het kiezen van een man: Fancy (de dochter van Fortune), Cynera (de dochter van Charles) en Diana (de dochter van Patrick).
Ik vond alle 3 de verhalen leuk, alleen het eerste verhaal vond ik niet helemaal af en had wat meer uitgediept mogen worden.
Ze komen alle 3 goed terecht en vinden de liefde van hun leven.
Hier en daar was het best komisch geschreven. De hoofdpersonen vond ik stuk voor stuk leuke mensen en de hartstocht spetterde echt van de pagina's af.
Bertrice is in dit boek vrij braaf, maar dat is ze in sommige andere boeken ook. Het einde vond ik goed uitgediept en een mooi afscheid van een bijzondere familie.

Mijn cijfer: 8,5

Sonja d.d. 07-04-2005

--------------------------------------------------------------------------------

Ik kan niet zeggen dat ik dit een van haar beste vind. Eerder een van haar slechtste!
Ik word zo moe van dat opratelen van alles wat op tafel staat. In dit boek vond ik het meer een opnoeming van familieleden en hoe die verwant zijn.
De dames zelf vond ik maar zo zo. Het derde deel van het boek vond ik nog het best van alle drie de delen.

Mijn cijfer: 6

Lia d.d. 18-05-2005

--------------------------------------------------------------------------------

Als je alle timide typetjes een beetje beu bent, dan ruk je gewoon een Small uit de kast!
Het boek bevat drie korte verhalen, Small schrijft ook niet erg ingewikkeld en maakt er nooit al te complexe verhalen van, dus leest als een trein.
Dit boek is een soort who's who van de familie van Skye O'Malley. Het is jammer dat er erg veel in herhalingen wordt vervallen en grote delen geschiedenis worden herhaald, maar dat mag de pret niet drukken.
Het is een typische Small en als je eenmaal een Small hebt gelezen weet je wat ik daarmee bedoel.
Het verhaal van Fancy is leuk, al had ik haar relatie met Kit interessanter gevonden om te lezen dan haar relatie met de koning, het verhaal van Sirene kwam me al snel de oren uit. Het is voor de lezer al snel duidelijk wie van de tweeling ze gaat kiezen, alleen voor Sirene is dit een langdurend twijfelgeval (als ze voor de optie beiden had gekozen, dán was ik wel verrast geweest ) en uiteraard is het verhaal van Cyn mijn favoriet. Cyn is een pittige dame die weet wat ze wil en er ook voor gaat.
Een lekker boek zonder al te veel diepgang om even ontspannen te lezen!

Mijn cijfer: 7

Petra d.d. 09-06-2005

--------------------------------------------------------------------------------

Ik vond dit een leuk boek en ja, het ene verhaal is gewoon leuker dan het andere, maar als je (bijna) alle boeken van Small over deze familie gelezen hebt is het gewoon een erg leuke afsluiting.

Mijn cijfer: 7

Kaakje d.d. 15-06-2005

--------------------------------------------------------------------------------

In het eerste gedeelte over Fancy had haar relatie met Kit wel wat meer uitgediept mogen worden, dit werd een beetje "afgeraffeld".
Het verhaal over Diana was wat "tam" voor een schrijfster als Bertrice Small en het was inderdaad nogal snel duidelijk voor wie ze zou gaan kiezen.
Het gedeelte van Cynara vond ik het beste, dat heb ik ook in één keer uitgelezen.
Al met al de moeite van het lezen waard!

JLoVe d.d. 18-06-2005

--------------------------------------------------------------------------------

Ik vond dit boek niet de gebruikelijke kwaliteit hebben van BS.
Het was wat oppervlakkig en kon door de drie aparte verhalen niet echt een sterk verhaallijn ontdekken.
Haar, normaal gesproken, sterke - moedige en sensuele vrouwen en arrogante - krachtige mannen verweven in een dramatisch verhaal kon ik hier niet echt vinden. Aangezien dit haar laatste boek is van de Skye O'malley saga vind ik dat de personages en verhaallijnen erg flets afsteken tegenover haar andere boeken en had iets anders van BS verwacht.... eigenlijk dus een spetterend verhaal over een Skye O'Malley telg die haar eigen weg vind vol avontuur en heerlijke mannen. Tja, het is zoals BS zelf in het boek al schreef tijd dat ze op zoek moet naar een nieuwe heldin.

Mijn cijfer: 7-

Lotus-Angel d.d. 13-07-2005

--------------------------------------------------------------------------------

Een echt Small, maar dan 3 verhalen in 1 boek.
Het gaat over de drie nichtjes Fancy, Diana (Sirene) en Cynara (Cyn).

De eerste vlucht vanwege een schandaal uit Amerika. Daar is ze in haar huwelijksnacht al weduwe geworden. In Engeland wordt ze de maitresse van de Koning. Na verloop van tijd wordt het, volgens de Koning, voor haar tijd om opnieuw te trouwen. Maar wie wil er nou een ex-maitresse van de Koning die bovendien zwanger van hem is?

Diana is een rustig meisje en wordt door vele mannen begeerd. Er is eigenlijk niemand die ze echt leuk vindt, totdat ze de tweeling Damien en Darius Esmond ontmoet (ook bekend als Damn en Darling en om het makkelijker te maken ook bekend als de Hertog en Markies van Roxley). Lange tijd is het onzeker voor wie ze zal kiezen, maar uiteindelijk worden er toch verschillen duidelijk tussen de tweeling.

Cynara is de ontdeugendste van het stel. Ze is de dochter van Charles Stuart en die is weer een bastaard zoon van een vorige Koning (weet ff niet meer wie) en Jasmine. Ze heeft haar zinnen gezet op de Graaf van Summersfield (ook bekend als Vilein en ook als Harry Summers). Hij heeft een duister verleden en wil nooit meer trouwen. Hij begeert Cynara hevig, maar wil haar alleen als maitresse en dat wil zij weer niet. Wie zal er winnen?

Het is een vermakelijk boek. Doordat het over drie nichtjes gaat gebeurt er natuurlijk heel veel. En zoals in vele boeken van Small, zijn veel dingen "over the top". Maar dat maakt een Small juist zo leuk om te lezen.
Het enige wat ik niet echt begreep was dat ze twee huwelijksnachten niet beschreef. Small kennende zou ze dat juist hebben kunnen gebruiken om flink uit te pakken met haar erothiek. Dus eigenlijk was het een typische Small, maar toch ook weer niet. O ja, en al die dubbele of driedubbele namen.... dat leest soms best lastig.

Desalnietemin een heerlijk boek.

Cijfer: 8

Hélène d.d. 04-04-2008

--------------------------------------------------------------------------------

Ik vond dit een heerlijk boek. Zeker het deel van Fancy en de koning van Engeland.
In dit boek komt ook Yasmine voor en dat vind ik persoonlijk de leukste personage in de boeken van Bertrice Small.

Cijfer: 8

Jocelyn d.d. 04-04-2008

--------------------------------------------------------------------------------


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
cron




Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling