ChasingDreams Beoordelingen Forum

Boekbeoordelingen van leden van het Forum ChasingDreams
Het is nu 28 maart 2024 17:38




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 03 dec 2008 18:09 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 15 nov 2008 15:59
Berichten: 853
Dit is een serieus boek, geen luchtige liefdesroman. Ik zou niet zo gauw weten met wie ik haar kan vergelijken, want daarvoor heb ik nog te weinig gelezen.
Ik moet zeggen dat het zeker een boeiend boek is, soms had ik wel even mijn twijfels, vooral als er te lang over het geloof door werd gezaagd, maar dan nam de andere hoofdrolspeelster het over en kreeg het verhaal weer een andere wending en werd het weer interessant.
Het verhaal heeft meerdere hoofdpersonen, de belangrijkste twee zijn een wat oudere dame, die Engeland ontvlucht vanwege haar geloof, en een jonge zakkenrolster die op transport is gesteld naar Maryland. Het verhaal is gebaseerd op ware gebeurtenissen en fictie door elkaar.
Het einde had ik me toch wat leuker voorgesteld, maar is niet slecht.
De relatie is leuk, beide hoofdpersonen zijn krachtige personen. Het is naar mijn weten een orgineel verhaal, met iets erotiek, maar totaal niet luchthartig. Sommige situaties zijn grappig omschreven, de bijfiguren zijn ook leuk en er zijn toch wat onverwachte ontwikkelingen.
Het is zeker geen boek dat je zo tussen neus en lippen even uitleest, maar het is toch leuk om even totaal iets anders te lezen en meer van het echte leven van vroeger te proeven. In dit boek is het gewoon realistischer en minder zoetzappig dan in andere boeken.
Als je dit boek gaat lezen moet je dit wel realiseren, anders valt het gegarandeerd tegen. Als je even lekker wilt zwijmelen moet je dit boek dan ook niet pakken.

Sonja d.d. 25-02-2005

--------------------------------------------------------------------------------

Tja, dit is nu inderdaad een boek dat ik na het lezen meteen weer heb verkocht! Sorry, maar hij viel mij zeer tegen.
Zal ook geen boeken meer van haar kopen (zo erg was het) en dat heb ik niet gauw!

Ernestina d.d. 26-02-2005

--------------------------------------------------------------------------------


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
cron




Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling