ChasingDreams Beoordelingen Forum

Boekbeoordelingen van leden van het Forum ChasingDreams
Het is nu 27 apr 2024 21:53




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 03 dec 2008 18:01 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 15 nov 2008 15:59
Berichten: 853
Twee dagen geleden heb ik De fluistering van de maan van Amanda Quick gelezen. Madeleine, de verdorven weduwe die bang is van weinig, en de droomkoopman en Vanzaan Artemis. Een prachtig koppel in een vermakelijk en romantisch verhaal. Het was dan ook niet moeilijk om dit boek snel uit te lezen. Wel vond ik het hele Vanzaangebeuren nogal naïef en ben ik van mening dat de lezer niet helemaal serieus wordt genomen. Let wel, je wordt niet zomaar Vanzaan en zeker geen Meester. Daarbij opgeteld dat het een genootschap is, waar een soort geheimzinnigheid omheen is gecreëerd en waarvan de doelstelling volstrekt onbekend blijft in het boek. Het is dan toch een beetje ongeloofwaardig dat zo’n beetje alle mannelijke personages Vanzaan zijn. O ja, en niet te vergeten de meeste vrouwelijke personage zijn in meer of mindere mate op de hoogte van het genootschap en leveren zelfs speciale spullen aan Vanzanen. Is dit jullie ook opgevallen?
Al met al vond ik toch wel een leuk boek, ik weet alleen niet of ik het ooit een tweede keer wil lezen.

Mijn cijfer: 7-

Priscilla d.d. 24-11-2003

--------------------------------------------------------------------------------

Dit was het eerste boek van Amanda Quick dat ik gelezen heb. Maar ik ben wel nieuwsgierig naar de rest (behalve dan naar "als duizend sterren"). Het verhaal en de personages vond ik erg leuk. Zij is lekker pittig, hij staat ook zijn mannetje, maar kan haar in het begin amper de baas.
Het enige waar ik mij vreselijk aan gestoord heb, is dat het woord Vanzaan (of een afgeleide daarvan) in het begin bijna op elke bladzijde voorkomt, en daarna ook nog regelmatig. Het is precies zoals Priscilla al eerder zei, als lezer word je niet helemaal serieus genomen. Bepaalde dingen worden herhaald, maar wat een Vanzaan nou precies is, is me na 272 bladzijden nog steeds niet duidelijk. Ik heb de indruk dat het een soort voorloper van de Ninja (?) is of zo, maar ik kan er vreselijk naast zitten. Maar al met al vond ik het toch een leuk boek.

Hélène d.d. 16-06-2004

--------------------------------------------------------------------------------

Ik het dit boek met plezier gelezen!!
Dit deel ging ook over Vanzaanse kunsttechnieken. Ik vind het zelf wat ingewikkeld in elkaar zitten, maar onderhand begrijp ik het wel.
De heldin is lekker pittig, houd voet bij stand. De held is ook echt een held... nou ja, die moeten nou eenmaal hun mannelijkheden laten zien anders verliezen ze wat van hun trots.
Tot slot goed lopend verhaal, hartstikke leuk om te lezen.

Mijn cijfer: een vette 9

Hannie d.d. 23-09-2004

--------------------------------------------------------------------------------

Ik vond het vermakelijk, maar ook niks meer dan dat. Ik heb hem dan ook sneller uitgelezen dan een candlelight...
Ik vond ook het ganse "Vanzaan"-gebeuren een beetje teveel van het goede!
Dit is het tweede boek van Quick in korte tijd en het blijkt dat ik haar toch zo geen goede schrijfster vind.
De hoofdfiguren zijn wel leuk, maar ze missen toch iets en de spanning is ook niet genoeg aanwezig voor mij.

Cijfer: 7

Ladybug d.d. 05-12-2008

--------------------------------------------------------------------------------



--------------------------------------------------------------------------------


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
cron




Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling