ChasingDreams Beoordelingen Forum

Boekbeoordelingen van leden van het Forum ChasingDreams
Het is nu 23 apr 2024 16:16




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: De Vredestichter
BerichtGeplaatst: 03 dec 2008 17:51 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 15 nov 2008 15:59
Berichten: 853
Ik vind het een geweldig boek en kon dus ook niet ophouden met lezen. Ik moest en zou weten hoe het met Raven en Khane zou aflopen. De neiging om na een paar pagina's al de laatste blz. te gaan lezen was zeer moeilijk te weerstaan, niet omdat het verhaal saai is, juist het tegenovergestelde.
Het boek had mij vanaf pagina 1 al te pakken, en inderdaad, Chasey houdt wel van een robbetje vechten. Jezus, wat is die meid goed (Raven). Ook de karakters van zowel held als heldin vind ik goed beschreven.
De andere personages kregen net genoeg aandacht om ze leuk te vinden zonder dat daar teveel over uitgeweid werd.
Ik vind het heel knap dat een boek inderdaad over twee personen kan gaan, ook al speelt er zich een hele oorlog af.
Humor, actie, pittige dialogen, en erotische (!) scénes. Wat wil een mens nog meer?
Een paar actiescénes vind ik ook heel humoristisch geschreven, die van Raven met Zolin bijv. Ik wil er wel meer over schrijven, maar dan ben ik bang dat ik teveel verraad.
Dat het soms een beetje hard was vergeleken met andere HR's, vind ik een hele verademing. Ik heb daar helemaal geen moeite mee en vind dat wel humoristich.
Moet ik er dan toch nog een minpuntje aan toevoegen zou dat zijn dat ik vond dat Onan een beetje laat kwam kijken hoe het met Raven ging, en dat de oorlog vrij abrupt afgelopen was. Maar ook hierbij heb ik zoiets van, als je het uit hebt, dan klopt het op de een of andere manier ook wel weer.
Als ik dit zo allemaal lees, klinkt het nogal chaotisch, maar ik ben ook best wel onder de indruk van het boek.
Hé Chasey, wanneer komt het tweede boek?
Nou, ik hoop dat jullie uit deze chaotische mening snappen wat ik van het boek vind.

Mijn cijfer: 9,5 omdat ik het boek sneller wil lezen dan ik kan, en dat komt niet zo vaak voor.

Anne-Marie d.d. 12-10-2004

--------------------------------------------------------------------------------

Ik heb De vredestichter ook uit! En ik moet tot mijn genoegen zeggen dat hij helemaal voldeed aan mijn verwachtingen.
En ik moet (alweer) zeggen dat CP wel wat van vechten houdt, joh. Ik ben gisteren begonnen met het boek en dat was mijn stomste fout, ik moest namelijk nog leren voor Duits en doordat ik zo lekker bezig was in het boek, was ik compleet de tijd vergeten, want zo lekker las ik.
Maar enfin, het boek is top, pittige dialogen, humoristische scenes.
Af en toe kon ik Raven wel slaan omdat ze hem slaat terwijl hij zo lief voor haar is.
Maar dan kon ik Khane slaan omdat hij een vrouw slaat, alhoewel ze het verdient.
Hmm zo, ik verklap nu niets meer.
Al met al, een goed boek.
Die Temba was wel goed bedacht zeg, beviel me wel.

Mijn cijfer: 9+

Hannie d.d. 14-10-2004

--------------------------------------------------------------------------------

In één woord: heerlijk!
Ik hou over het algmeen niet van "bitchie" vrouwen, omdat het vaak zo gezocht overkomt. Maar Raven niet hoor, de keuze waar ze voor kwam te staan en de keuzes die ze uiteindelijk maakte, waren heel goed en absoluut niet gezocht (in het verband van het verhaal). 'T is wel een pittige griet hoor en Khane, tja willen we niet allemaal zo'n man?
Ik vond trouwens dat je erg goede plotwendingen had en het was geenszins voorspelbaar (behalve dat het allemaal goed komt op het eind natuurlijk).
Chasey, jij bent wat mij betreft uitge"chased". Prima boek afgeleverd, meid.

Mijn cijfer: Ik geef je een 8 en een plekje tussen Mary Jo Putney en Amanda Quick in mijn boekenkast.

Karina d.d. 16-10-2004

--------------------------------------------------------------------------------

Verdorie, Chasey, wat ben jij GOED zeg!
Deze historische roman bevat alles wat ik in goed boek wil lezen:
- lekkere stoere held en heldin
- pittige dialogen
- erotiek waar de vonken van af slaan
- humor en actie
De strijd tussen Thelane (Khane) en Quitane (Raven) heeft me volkomen meegesleept.
Ik hoop dat er nog veel boeken van Chasey Porter zullen verschijnen. Bij mij krijgt ze een prominente plaats in de boekenkast.

Mijn cijfer: Een cijfer geven vind ik altijd moeilijk, maar wat mij betreft verdien je een 9 3/4

Monica d.d. 17-10-2004

--------------------------------------------------------------------------------

Wow, wat een boek!
Ik kon er niet gelijk in beginnen toen ik hem binnen kreeg, want ik was al bezig in een ander, maar dit weekend was het zover....eindelijk kon ik beginnen aan De Vredestichter....vol verwachting ben ik gisteren begonnen.....jeetje, wat een boek....ik kon maar niet stoppen met lezen....het is dat ik mijn hond tussendoor uit moest laten en dat ik af en toe wat moest eten...anders was ik blijven lezen...... het was vannacht dan ook al behoorlijk laat toen ik het boek eindelijk uit had.....en ik moest hartstikke vroeg mijn bed uit, maar ja.... ik kon niet stoppen....
Het is een superromantisch, spannend, humoristisch en natuurlijk erotisch boek. Er waren behoorlijk wat scene's bij, waar je rode oortjes van zou krijgen.....
Chasey, ik kan niet anders zeggen.....ga zo door........mij heb je als fan erbij....
Je boek krijgt een mooie plaats in mijn boekenkast en ik hoop dat er vele van je boeken zullen volgen....

Mijn cijfer: aangezien de meesten toch een cijfer geven.... heb je van mij een dikke 10 verdient.

Natasja d.d. 17-10-2004

--------------------------------------------------------------------------------

De Vredestichter is gewoon een erg goed boek. Daar is op het Forum van ChasingDreams al het nodige over gezegd en ik kan daar weinig aan toevoegen. De eerste twee bladzijden speelt voortdurend door je hoofd dat je de schrijfster "kent" maar bij de derde bladzijde ben je dat vergeten en lees je in één ruk door.
Spanning, erotiek, romantiek, humor. Het zit er allemaal in.
Het is mij een totaal raadsel hoe iemand zo'n verhaal in elkaar draait.
Het kan niet anders of het is gewoon een kwestie van talent. Dat wil dus ook zeggen dat er een tweede boek mogelijk is. Maar eerst dit eerste boek tot een succes maken!
Het enige wat ik op de Vredestichter tegen heb is het feit dat het een Fantasy-roman is en voor dat genre is niet zo'n heel breed publiek te vinden. En dat is jammer, want de schrijfster Chasey Porter verdient het om met dit eerste boek succes te hebben.
Om succes te hebben moet je niet alleen een goed boek schrijven, maar moet je ook driftig aan de weg timmeren.
Reclame-emails of brieven (folders) sturen naar boekhandels en desnoods met een aantal exemplaren van je boek langsgaan. Dat laatste heeft Susan Elizabeth Phillips ooit met haar eerste boek maandenlang gedaan en kijk eens wat daarvan geworden is.
Succes is durven en aan de weg timmeren. Dat gaat maar heel zelden vanzelf. Ik ben heel nieuwsgierig hoe het met dit boek verder zal gaan.
Het verdient veel en veel meer dan alleen maar door een paar bekenden gekocht te worden.
Dus Chasey! Hoe nu verder?

Weblog Romantische Boeken d.d. 18-10-2004

--------------------------------------------------------------------------------

Ik heb maar 1 woord voor je boek over: prachtig!!
Wat heb ik van dit boek genoten, het is lang geleden dat ik een boek heb gelezen dat zo goed is!
Ik zeg dit niet omdat ik de schrijfster toevallig 'ken'. Petje af hoor.
Heerlijk verhaal gewoon en ik hoor dat er een vervolg aan komt???? Zie er nu al naar uit!

Mijn cijfer: een dikke 10!!

Jaquelien d.d. 20-10-2004

--------------------------------------------------------------------------------

Ik heb De VS gisteren uitgelezen en ik ben het met de andere meiden eens: een dikke 10!
Echt vanaf bladzijde 1 zit je in het verhaal en dat het een fictief land is stoorde me helemaal niet!
Chasey, je hebt een historische roman geschreven zoals ik een HR wil lezen: alles, maar dan ook alles zat er in, en met de juiste verhoudingen.
Voor het eerst sinds tijden heb ik hardop zitten praten tijdens het lezen: Jee, wat doet Raven nu?! Dát meen je niet...
Ik zat er helemaal in. Gelukkig had ik niemand om me heen, want ik weet zeker dat m'n ouders me voor gek hadden verklaard!

Nol d.d. 21-10-2004

--------------------------------------------------------------------------------

Ook ik heb hem in één ruk uitgelezen. Goed boek, ik kan niet wachten op het vervolg.
Ik kon Khane's nek wel bijna omdraaien toen hij zijn oude gewoonte weer oppakte, maar gelukkig liep dat goed af.
Een hele pittige tante, die Raven, maar eigenlijk heel gevoelig. Daardoor is ze toch nog vrouwelijk gebleven.
Ik moest wel effe wennen aan de schrijfstijl, omdat het zo anders is dan die vertaalde boeken, maar heerlijk dat ik eens een Nederlandse schrijfster heb kunnen lezen. Je gebruikt ook wel eigentijdse woorden, zoals droog staan en dergelijke, wat je normaal niet zo snel leest in een historische roman, maar ik stoorde mij daar totaal niet aan.
Je bent zeker beter dan sommige Amerikaanse schrijfsters die ik heb gelezen! Het verhaal blijft boeien en het is totaal niet langdradig. Ook de dialogen van andere karakters zijn niet te lang. Daar stoor ik me vaak aan in boeken !!
En het einde vond ik gewoon schitterend, van die schreeuw! Heel goed gevonden.
Ga vooral door, Chasey Porter krijgt zeker een plaatsje in mijn boekenkast. En Temba en Zolin hebben een plaatsje in mijn hart veroverd!
Ik hoop niet dat ik zo teveel heb verraden, hehe.

Mijn cijfer: Ik geef het boek zeker een 8,5!!

Karin d.d. 22-10-2004

--------------------------------------------------------------------------------

Woensdag viel hier een flinke omslag in de bus. Die bevatte een pracht van een boek. Helaas, tijd om te lezen was er niet.
Veel te druk met de cursussen en de beurs in Ahoy is over twee weken, een paar poppen zijn nog steeds niet klaar, dus het boek moest wachten.
Mijn verstand maande mij aan het in de kast te leggen, maar zo'n mooi nieuw boek, dat leg je niet eventjes in de kast. Nee, mooi op de salontafel, steeds in het zicht van de leesverslaafde.
Zou ik? Zou ik echt 5 minuutjes lezen? Ach, 5 minuutjes dat kan geen kwaad..... Hmmmmm..... wat een heerlijk boek, meeslepend vanaf de eerste bladzijde. Maar, er is geen tijd, helemaal geen tijd.
Na de avondcursussen, na 22.30 uur.... een half uurtje ??? Dat moet kunnen..... uiteindelijk om 24.00 uur naar bed, morgen is weer vroeg dag.
Het boek blijft lonken, spannend, hoe vergaat het de hoofdpersonages verder.....?
In de late avond weer een stukje lezen.... op vrijdagavond, moet er echt geboetseerd worden.... de klei wordt te zacht en moet weer opstijven, alle excuses zijn goed om weer verder te kunnen lezen. Stoppen is niet meer mogelijk, de verslaafde bijt zich vast in het verhaal.... en eindelijk, in de kleine uurtjes, is het boek uit !!! Eindelijk naar bed, om 's morgens vermoeid, met wallen onder de ogen, maar heerlijk tevreden, op te staan.
Dit boek las als een trein, wat een heerlijk verhaal !!!
Prima verhaallijn, meeslepend, vanaf de eerste bladzijde.

Mijn cijfer: Van mij krijgt het een 9 en ik kijk alvast uit naar het vervolg !

Claudine d.d. 23-10-2004

--------------------------------------------------------------------------------

Wat een geweldig boek... zeker voor een eerste keer. Je mag behoorlijk trots op jezelf zijn. Het verhaal en de personages houden me nu nog steeds bezig....
Het is echt waar wat de meesten al gezegd hebben, je zit gelijk in het verhaal. De hoofdpersonen vind ik werkelijk schitterend. Volop vechtpartijen, soms misschien een beetje té. Af en toe had ik de neiging om tegen Raven te zeggen... 'meid, schei nou eens uit met elke keer erop los te slaan.....'
Onwijs heftige erotische scenes. Die vind ik persoonlijk al zeker 9 punten waard.
Al met al ontzettend leuk en goed geschreven.... BEREGOED.... en zeer zeker het herlezen waard.
Ik zal het boek koesteren en nooit wegdoen.... Ik kan al niet wachten op deel II.

Jolanda d.d. 24-10-2004

--------------------------------------------------------------------------------

Eindelijk heb ik het boek uit. Het ging met horten en stoten, omdat er in de familie het nodige aan de gang was, waar ook onze aandacht naar toe moest gaan. Dus tussen de bedrijven van werken, sociale contacten, artsen, etc. heb ik De VS boek gelezen.
Het kwam bij mij als een heerlijk boek over. Lekker ontspannend tussen de drukke tijden door. Heb erg genoten van het stel. De ruzies zeg, waaraan zij haast geen einde wilde maken! Het liefste trok ik haar zelf uit het boek vandaan om haar even goed op d'r falie te geven. Maar ja, het is een boek hè? Dus kan ik haar niet ter verantwoording roepen.

Bij deze een dikke 9, omdat het boek me deze hele week een heerlijk ontspannen gevoel heeft bezorgd. De VS was in één woord geweldig!!!!!!

Lia d.d. 24-10-2004

--------------------------------------------------------------------------------

Het eerste wat in me opkwam toen ik 'm uit had: heftiiiiiiiiiiig!!!
Jeetje, wat een emoties zijn er losgekomen bij dat boek. 'Normaal' lees ik veel tussendoor (met de kids er bij bv.), maar voor dit boek wilde ik perse rust creeren, zodat ik me er helemaal in kon storten. En dat heb ik gedaan.
Geen overbodige informatie, puur waar het om gaat, dat vond ik in het boek.
Ik vind het erg knap van je, Chasey, dat je dit boek geschreven hebt. En, net zoals de anderen, hoop ik snel wat nieuws te kunnen lezen!! Een e-boek mag ook hoor, of een kort verhaal...

Mijn cijfer: 8,5

Monique d.d. 25-10-2004

--------------------------------------------------------------------------------

Absoluut (wereld-) klasse!
Al mijn wensen samengevat in één boek.
De meiden hebben alles al geschreven; dus vind ik het nu niet erg meer dat ik eigenlijk sprakeloos ben.
Werkelijk, jouw fantasie is een rijk bezit. Voor jou én voor ons!

Hanny d.d. 25-10-2004

--------------------------------------------------------------------------------

Vond het echt een schitterend boek.
Raven en Khane zijn allebei superpersonen (af en toe mocht Raven wel iets minder zijn... met al dat moorden enzo, maar dit was wel belangrijk voor het verhaal).
Ik vond de schrijfstijl heel goed (lange zinnen over al die gevoelens en romantische gebeurtenissen, hoe krijg je het bedacht? Dat vond ik zo goed allemaal!!), knallende dialogen, hele goede omschrijvingen van alles, het idee van Quitane en Thelane vind ik ook heel goed. Alle namen in het boek zijn echt heel mooi, vooral Raven, die naam past echt precies bij haar.
Precies genoeg erotische scenes, ook mooi beschreven allemaal.
Er was wel iets dat ik een beetje vreemd vond in een verhaal dat zich afspeelt in deze tijd en dat was dat Raven in het begin van het boek (volgens mij tegen Khane?) 'Superman' zei.
Ook schrok ik me rot toen ik las dat het paard van Khane zijn 'hoef' had verloren!! Jak, iek!! Ik zag helemaal voor me dat die hele hoef eraf hing, maar dit bleek alleen het 'hoefijzer' te zijn!! Haha!!
Ik heb toen eens gezegd na het lezen van EAW, dat als de VS ook zo goed zou zijn, dat het dan wel goed zou zitten, maar dit had ik er niet van verwacht...
Vond het echt geweldig goed!! Heb er echt bewondering voor hoe je dit kunt schrijven!! Je kunt trots op jezelf zijn!!
Reserveer voor mij maar vast het vervolg!!

Mijn cijfer: dikke vette 9,5!!

Sharon d.d. 26-10-2004

--------------------------------------------------------------------------------

Heel bewust heb ik geen enkel commentaar op De VS gelezen. Ik wilde hem helemaal blanco lezen zonder beïnvloed te worden.
Zelfs al vond ik hem niet geweldig, dan wilde ik dat eerlijk kunnen zeggen, zonder al bevooroordeeld te zijn door eerdere beoordelingen.
Ik ben hem op gaan halen op het postkantoor en ik dacht: "Kom, laat ik eens de eerste pagina's lezen om hem alvast wat te proeven".
Met gepaste trots kan ik zeggen dat ik je boek vervolgens nog met moeite heb neergelegd om naar het toilet te gaan.
Ik vond Een andere wereld al veelbelovend, maar toch bleef ik denken dat onze Hollandse Chasey toch echt geen roman zou kunnen schrijven zoals een JD een BS of een KW.
Chasey... het spijt me dat ik dat in mijn blonde achterhoofdje had.

Laat ik het maar zeggen, ik vond je boek geweldig!
Je schrijft heel scherp, rauw. Als je karakter pijn heeft, heb jij dat ook.
Je weet een geweldige vrouw neer te zetten (Ik dacht terug aan een Zenobia, of een Adora, maar dan veel krachtiger).
Toen je Raven bedacht, had je misschien ene Bronwyn in je achterhoofd, maar ik vind Raven zo veel gaver.
Af en toe schrok ik ervan zo hard was ze, maar ik begreep het wel.
Khane ergerde me, zoals losbollen me altijd ergeren. Toen hij "vreemdging" begreep ik er niets meer van. Huh, Chasey en een hoererende man? Ik vond je oplossing dan ook geweldig, ik heb er gezellig om gegrinnikt.
Superquote: Je hoeft zijn vrouw niet te zien om te weten dat een man getrouwd is (spijt me als ie niet exact klopt).

Ik begreep alleen zijn enorme woede over dat late ingrijpen tijdens het dorpbezoek niet zo goed, Raven had dingen gedaan waar ik veel bozer om was geweest.
Dat dat nou precies het "definitieve" einde van de relatie moest betekenen vond ik een klein beetje vreemd, maar misschien was het de optelsom?
Tja, de erotiek was geweldig, kan natuurlijk ook niet anders, maar ik vond het zeer aangenaam. Rode oortjes viel nog wel mee, ik heb tenslotte elke BS gelezen......
Het einde was ook weer zeer amusant en de verwijzing naar de spiegelkamer toverde weer een lachje op mijn gezicht.
Chasey, ik vond hem top!
Ik vond het wel grappig om te lezen over het woord superman, het viel mij namelijk ook op, maar je taalgebruik heeft me nergens gestoord.
Een boek dat ik in één ruk uitlees en die ik eigenlijk meteen nog wel eens zou willen lezen is een zeer goede beoordeling waard.

Mijn cijfer: 9

Sandra d.d. 27-10-2004

--------------------------------------------------------------------------------

Wat een goed boek zeg! Chasey, je kunt goed schrijven, petje af.
Het verhaal, de personages zijn heel goed en duidelijk beschreven. Het verhaal boeit vanaf het eerste hoofdstuk tot het laatste hoofdstuk.
Ik houd wel van een vrouw die van een potje vechten houdt. Ik heb ooit eens het boek gelezen "Auriane dochter van het licht", dit was zo een goed boek, absoluut een favoriet van mij, helaas heb ik daarna geen boek meer kunnen vinden, dat een beetje daarop leek. Tot ik de Vredestichter las... wacht nu al met smart op het vervolg...
Het boek is Toppie en krijgt een plaats bij mijn favorieten.

Mijn cijfer: een dikke 10

Priya d.d. 01-11-2004

--------------------------------------------------------------------------------

Ik heb het boek al lang uit en gedeeltelijk voor de tweede keer gelezen, maar een beoordeling heeft wegens tijdgebrek even op zich laten wachten.
Ik vond het een geweldig goed boek, heb genoten van de eerste tot de laatste blz. Alles waar ik van houd in een HR zat er in.
Spanning, humor, erotiek, sprankelijke dialogen. Ik heb genoten, wat op zich zelf al een groot compliment is.
Die Raven, wat een mens zeg! Een echte pittige tante die gelukkig heel wat tegengas van Khane kreeg. Vond haar soms erg gewelddadig, maar wel passend in de verhaallijn (de eerste vrouwelijke krijger kan natuurlijk geen doetje zijn).
De brief vond ik een meesterzet, ook de bijfiguren zijn geweldig.
Moest wel even lachen om het woord menstruatie, ben ik nog niet eerder tegengekomen in een HR, maar nog altijd een beter woord dan maandstonden.
Kortom, een geweldig boek en ook nu heb ik weer geen spijt gehad om eerst het einde te lezen, want ik heb me al lezende regelmatig gniffelend afgevraagd hoe die twee toch ooit een liefdevolle relatie op zouden bouwen.
Chasey, ik kan haast niet wachten op een vervolg.

Mijn cijfer: een dikke 9

Elly d.d. 02-11-2004

--------------------------------------------------------------------------------

Ik heb De VS en heb ontzettend genoten. Ook stilletjes zitten lachen, want je schrijft dingen die ik in al de HR boeken van me nog nooit gelezen heb en toch zo leuk zijn. Bijvoorbeeld die vastgebonden handen achter haar rug tijdens de reis (ik zeg niet helmaal wat ik bedoel, insiders weten het wel). Ik zag het helemaal voor me.
Ik vind het boek echt een toppertje en je mag wat mij betreft als de wiedeweerga weer met een boek uitkomen, ik bestel alvast.

Liesbeth d.d. 03-11-2004

--------------------------------------------------------------------------------

Op de allereerste plaats wil ik je een 10 met gouden griffel geven voor je boek De Vredestichter. Ik heb het met heel veel plezier gelezen!!!! Goed hoor!!!
Alleen één opmerking: waarom kwam er niemand van haar landgenoten achter haar aan toen zij werd ontvoerd????? Dat vond ik nu jammer! Dan had het net nog spannender geworden!! Maar desondanks een heerlijk boek!!!!!!!!!

Nadia per email d.d. 04-11-2004

--------------------------------------------------------------------------------

Eindelijk heb ik het boek ook kunnen uitlezen. Het was even heel druk bij mij thuis, vandaar dat ik steeds maar met stukken en beetjes kon lezen. Maar telkens had ik weer moeite om het opzij te leggen.... WAUW, WAT EEN BOEK!!!!
Ik had al veel lovende commentaren gelezen van andere lezers, dus dat het goed ging zijn, daar had ik al een vermoeden van. Maar het is veel meer dan goed, ik vind het echt uitstekend.
De dialogen zijn pittig, voldoende humor, actie, en natuurlijk niet te vergeten, erotiek (want dat verwachten we toch ook een beetje van de historische roman, nietwaar?).
Bovendien heeft het boek iets waardoor je niet kan ophouden verder te lezen.
Ik vind vooral ook het karakter van Raven mooi uitgewerkt, dat is nu echt een vrouw met ballen zeg!!!!
Een dikke proficiat, Chasey!!! Je kan er wat van!!!!
En hopelijk blijft het niet bij dit ene boek, ik kijk al vol verlangen uit naar je volgende.

Vanessa d.d. 04-11-2004

--------------------------------------------------------------------------------

Eindelijk heb ik de laatste bladzijde van De Vredestichter gelezen en IK HEB ERVAN GENOTEN!!!
Je weet, ik bekijk alles 'met schrijversoog'. Nou ja, zo hier en daar kon ik een zin anders formuleren, maar eigenlijk las dit supervlot. En mensen, wat een verhaal!
Ik ben ervan overtuigd dat dit boek het goed zou doen op de Amerikaanse markt, want het voldoet aan alle voorwaarden om een echte "romance" te zijn.
Mijn gelukwensen, Chasey! Je hebt een echt goed boek geschreven, en ik kijk al met spanning uit naar je volgende werk.

Nickie d.d. 07-11-2004

--------------------------------------------------------------------------------

Je hebt een geweldig goed boek geschreven. Toen ik eenmaal de tijd had om te beginnen heb ik hem bijna in één ruk uitgelezen. Je hebt een schitterend boek geschreven, waar je zeker heel trots op mag zijn. Houd me op de hoogte als je van plan bent om een nieuw boek uit te brengen. Ik ben zeer zeker geïnteresseerd.

Kristel per email d.d. 08-11-2004

--------------------------------------------------------------------------------

Hoi Chasey,
Ik heb je boek eindelijk gelezen en ik heb ervan genoten. Zo spannend, maar vaak ook zo ontroerend geschreven. Jij weet je lezers wel te boeien.
Ik ga er nu wel voor opletten niet teveel over de inhoud te verklappen. Dat Raven een harde is hebben een aantal andere lezers al terecht opgemerkt. Maar eigenlijk vind ik dat toch ook van Khane. Elke keer dat zij hem aanvalt, gaat hij toch telkens even hard in het verzet. En tijdens het verhaal wou ik toch een aantal keren tegen Khane schreeuwen van: "snap je nu niet wat ze bedoelt, zie je nu niet dat...".
Ik heb me er heel hard door mee laten slepen. Je hebt het verhaal echt heel mooi geschreven en elke verhaallijn heel mooi opgelost.
Ik vind het verbluffend dat dit pas je eerste roman is. Wat moet dat binnen een aantal jaren worden? Je bent nu al zo goed (ik meen dit echt uit de grond van mijn hart).
Na het lezen van het boek "De vurige fluistering van haar hart" van Shirlee Busbee had ik een heel goed gevoel en Busbee werd meteen mijn favoriete schrijfster. En dit gevoel had ik ook na het lezen van jouw boek. En dat heb ik echt nog maar twee keer gedacht. Voor mij ben je dus net zo goed als Busbee. En veel beter dan bv Bertrice Small of Eloisa James e.a.
Chasey, laat je lezerspubliek a.u.b. niet te lang wachten op een nieuw boek.

Mijn cijfer: bij jou mag ik het cijfer absoluut niet vergeten; een dikke 10.

Inge d.d. 11-11-2004

--------------------------------------------------------------------------------

Heb me een aantal avonden voor het naar bed gaan prima geamuseerd met De VS.
Je schrijft vlot en zodra het saai dreigt te worden komt er weer een wending die je aandacht vasthoudt. Goed hoor.
Heerlijk ook een heldin die gewoon ongesteld wordt!
Ik vond alleen het laatste misverstand, dat hij zo boos is omdat ze hem bijna te laat redt, een beetje ongeloofwaardig.
Maar al met al een lekker boek.

Schrijfster Jaqueline Zirkzee per email d.d. 16-11-2004

--------------------------------------------------------------------------------

In een woord geweldig! Ik vond het jammer dat ik hem uit had.
Het las ontzettend vlot en ik vond het verhaal origineel gevonden. Naar mijn idee was er over alles goed nagedacht. Het bloederige vond ik wel meevallen, maar ja, na al die beoordelingen had ik meer ellende verwacht, denk ik.
Gelukkig was Khane uit hetzelfde hout gesneden als Raven. Ik houd wel van pittige dames, maar zeer zeker ook van mannen die die dames dan aankunnen. Ruark van Shanna b.v. vond ik heerlijk, maar eigenlijk een tikkie te soft.
De brief vond ik ook geweldig gevonden. Daar draait eigenlijk hun hele verhouding om. Het enige wat ik eigenlijk mistte was hoe het nou verder afliep met de geruchten over Raven?
Nee, alles klopte aan dit boek. Ik kan er echt niets negatiefs over zeggen. Op naar het vervolg zou ik zeggen.

Hélène d.d. 24-11-2004

--------------------------------------------------------------------------------

Op de valreep van het jaar 2004 nog een hele bijzondere beoordeling: de beoordeling van een man!

Het is inmiddels alweer enkele weken geleden dat ik met Chasey Porter in bad heb gelegen. Ik moet zeggen dat het voor mij een vreemde ervaring was.
Ik, die alleen een krant en af en toe wat vakliteratuur lees, heb op aanraden van mijn vrouw, Anne-Marie, eerst een "aardig" verhaal van de hand van Shirlee Busbee gelezen. Dit heb ik dan ook afgedaan met: "Ach, wel leuk."
Nee...... het verhaal van de Vredesstichter dat moest het zijn. Anne-Marie had het in no-time uitgelezen en nu moest ik er aan geloven.
Ik dacht die gaat net als "Een wilde storm van passie" ook maar mee in bad. Wat schetst echter mijn verbazing? Al na enkele bladzijden word ik kompleet meegesleurd in het verhaal en kom ik keer op keer rillend van de kou uit bad.
Vooral vanaf het moment dat onze vriend Khane die kenau meeneemt naar zijn paleis in Thelane. Hier dacht ik, kerel die krijg jij niet klein. Dit heeft dan ook heel wat voeten in de aarde gehad. Als ik Khane was dan had die Raven dan ook geregeld met haar blote billen over mijn knie gelegen, goeie genade, wat een pittig wijf.
Maar ik mag, op aanraden van van Anne-Marie, niet teveel van het verhaal vertellen omdat dan de spanning voor de anderen, die nog moeten lezen, er vanaf zou gaan.
Het verhaal steekt van alle kanten goed in elkaar met een kleine kanttekening dat het moment van omslag bij Raven, naar mijn mening, iets te lang op zich liet wachten. Het verhaal is echter zo boeiend geschreven dat dit niet echt storend is en dat je dit een paar bladzijden verder weer vergeten bent.
Er gebeuren in dit boek zoveel dingen dat ik, terwijl ik hier aan het tikken ben, hele hoofdstukken opnieuw door mijn hoofd zie gaan. Die dwerg bijv. die had ik direkt nog een kopje kleiner gemaakt. Raven ging in verhouding met de rest van haar gedrag erg zachtaardig met hem om. Bij mij had hij niet eens meer over een stoeptegel kunnen kijken.
De personages in het verhaal zijn duidelijk maar subtiel beschreven. Ik denk dat iedere man wel een duidelijke voorstelling van Raven kan maken en dat zij er bij ieder van ons mannen wel ongeveer hetzelfde uit zal zien. Niet alleen qua uiterlijk maar overduidelijk ook qua karakter.
Ook Khane zal in de ogen van een ieder, en dan denk ik in eerste instantie aan de vrouwen onder ons, ongeveer gelijk uit zien.
Al met al een boeiend boek, echt een aanrader, ook goed te lezen door mannen. Wanneer er een vervolg komt zal ik hem dan ook zeker lezen.

Benno d.d. 31-12-2004

--------------------------------------------------------------------------------

Wauw, wat een boek! Van begin tot einde was ik geboeid.
Na eerst EAW te hebben gelezen en nu De Vredestichter kan ik niet wachten tot je een volgende boek hebt geschreven. Je hebt er beslist een fan bij.

Judith d.d. 05-01-2005

--------------------------------------------------------------------------------

Gisteren heb ik eindelijk De VS ontvangen en ik heb het nu al uit. Ik was al in een ander boek begonnen, maar dat heb ik laten liggen. Ik was zo nieuwsgierig naar De VS. En het verhaal is echt prachtig.
Ik ben gisteravond begonnen met lezen, heb vannacht heel lang doorgelezen (ben totaal niet uitgeslapen opgestaan) en heb deze avond het einde gelezen. Het verhaal heeft me dus echt vanaf het begin geboeid.
Het is dan ook heel spannend en ik heb echt genoten van de conflicten tussen Raven en Khane. Ik weet niet wat ik er nog meer moet over zeggen, maar echt top top top!
Hopelijk schrijf je snel nog eens een boek, Chasey.

Jodi d.d. 19-01-2005

--------------------------------------------------------------------------------

Een verrukkelijk boek. Je hoeft je hersens niet te kraken omdat je de figuren niet snapt en de relatie tussen de hoofdpersonen is heel leuk.
Leuke bijfiguren, humor, spanning. De erotiek is supergoed omschreven zonder vulgair te worden( niet dat ik dat niet leuk vind, want ik heb alle boeken van small gelezen).
Ik vond het een orgineel verhaal en een aanrader voor een ieder die het boek nog niet heeft gelezen. Chasey, toppie!

Mijn cijfer: 9+

Sonja d.d. 09-02-2005

--------------------------------------------------------------------------------

Een prachtig boek! Ik heb het boek in 24 uur uitgelezen.
Raven is top en wie zou nou niet zo'n man als Khane willen?
De auteur wist me van begin tot het einde te boeien en heeft het verhaal zodanig verteld dat je helemaal in het verhaal zit.
Ik kan niet wachten op een nieuwe Chasey Porter. Alsjeblieft,laat mij (je nieuwste fan) niet te lang wachten!

Nazneen d.d. 25-02-2005

--------------------------------------------------------------------------------

Ook ik heb het boek in enkele luttele uurtjes (ahum, ik heb tot half 5 's ochtends gelezen) uitgelezen!
Wat een SPETTEREND boek!
De evolutie die Raven doormaakt is grandioos!
Khane vond ik wat minder uit de verf komen, jammer! (desondanks vond ik hem toch wel erg lekker, hoor)
Het verhaal is spannend en sleept je mee. De erotiek komt lekker veel aan bod en toch lijkt het geheel geen porno!
Ook de humor komt af en toe aan de oppervlakte! En wat een knallende dialogen! WAUW!!!
Het enige dat mij niet zo beviel was het einde. Ik vond drie een beetje teveel van het goede!

Mijn cijfer: 9+

Frenia d.d. 11-03-2005

--------------------------------------------------------------------------------

Na lang wachten was daar het moment... om te beginnen aan De Vredestichter.
Met volle verwachting ben ik eraan begonnen... erachter komend dat het een steengoed verhaal is.
Met veel respect heb ik dit boek gelezen en gerealiseerd... wat je allemaal moet doen om dit toch maar voor elkaar te krijgen.
Mijn complimenten voor het doorzettingsvermogen... al de fantasieën en intelligentie om hem zo goed in elkaar te zetten.
Veel humor en vooral orginaliteit, dat viel me vooral op.
De karakters vond ik erg goed, lekker heftig, op alle gebied! Soms hard, gevoelig, menselijk.
Mijn kritiek zul je moeten missen... hij was helemaal naar mijn smaak!
De Vredestichter!.... heel toepasselijk! Een boek om nooit meer te vergeten!

Danielle d.d. 21-03-2005

--------------------------------------------------------------------------------

Ik heb me uitermate lopen irriteren aan het woord vlees tijdens de erotische scene. Ik kwam het woord maar liefst vijf keer tegen op één pagina. Maar verder......
Het boek laat zich gemakkelijk lezen. Het is een mooi en sterk vehaal dat duidelijk geschreven is zonder poespas.
Sterke persoonlijkheden in de hoofdrol die aan elkaar gewaagd zijn. En de bijrollen worden ook goed vertegenwoordigd.
Tijdens het lezen waan je jezelf in het boek en krijg je het gevoel alsof het verhaal tot leven tot komt.
Het bevat spanning, humor en de nodige erotische momenten die het voor mij tot een perfect geheel maken.
Het boek stijgt boven mijn vewachtingen uit en ik kan alleen maar zeggen dat ik het een schitterend verhaal vond. Het is het beste wat ik tot nu toe heb gelezen, en daar kan geen enkele Coulter, Putney, Lindsey of Lowell aan tippen.
Ik hoop dat de schrijfster heel snel word geprikkeld tot een vervolg of een ander boek, want ik kan haast niet wachten om meer van haar te lezen.

Mijn cijfer: 10+

Charivy d.d. 01-05-2005

--------------------------------------------------------------------------------

Ik moet zeggen: geweldig!!!
Echt, helemaal leuk! Raven maakt (zoals gezegd) een formidabele transformatie door, erg goed uitgewerkt. Af en toe werkte ze me wel wat op de zenuwen, maar dat komt omdat ik dan allang door heb dat ze zich aansteld (zij alleen nog niet).
En hij... wat een mooie man zeg Echt heerlijk!
Het verhaal vond ik ook erg goed, met name de achtergrond van het land/de landen. Wat ik alleen wel jammer vond, is dat het gegeven dat Raven eigenlijk de erfgenaam is niet werd uitgespeeld. Maar daarmee zou een vervolg ook wel minder verhaal overhouden.
De erotiek vond ik echt spetterend! Heerlijk die afwisseling tussen haast dierlijke lust en liefdevolle passie. (en die bruidskamer: fantastisch!) Ik ben erg benieuwd naar een eventueel vervolg en over wie dat dan zou gaan. Los van de drieling zaten er wat mij betreft veel karakters in het boek die best een eigen verhaal zouden kunnen hebben!
Wat ik apart de moeite van het noemen waard vind: het einde. Het aller eindste einde bedoel ik. Het briefje dat Raven aan Khane stuurde: ik vind het een geweldig einde, zo hoort dat dus!

Mijn cijfer: een dikke 9!!!

Alayna d.d. 20-06-2005

--------------------------------------------------------------------------------

Mijn dochter heeft mij gevraagd "Hoe is het boek"? "Je moet het maar lezen" was mijn antwoord.
Wat ik erover denk? Het is mooi en met lichte hand geschreven. Je voelt niet, dat ze moest zitten erover na te denken. De personen zijn liefdevol beschreven en de omgeving ook. Ik moest ook niet de pagina's sluiten, omdat ik bang werd door het verhaal (ik vlieg dan over de pagina's tot het weer rustig is, dat was hier niet het geval).
Chasey houdt van spiegels! ik zou zeggen GA MAAR VERDER. Ik zal het volgende boek ook kopen, als je in het genre blijft.
Het enige, wat ik niet leuk vond, zijn de witte pagina's (voor mij is een witte pagina iets waar ik meer had willen lezen). Je hebt genoeg ideeën, het kon er nog iets tussen het laatste kapittel en epilog. Je weet zeker, wat ik mis.

Vlinder d.d. 28-06-2005

--------------------------------------------------------------------------------

Dit boek is als de woeste zee, het sleurt je mee vanaf de 1e pagina. Met twee explosieve personages, zinderende - rauwe passie, heerlijke dialogen die humor, verdriet, woede en een alles verterende aantrekkingskringskracht bevatten
Op de achtergrond van een eeuwen oude vete tussen twee koningen lees je dit boek in één ruk uit.
Dan, na 323 pagina's, smijt de woeste zee van dit verhaal je weer op het strand, om je verdwaasd achter te laten.
Hongerig naar meer, wens je dat de schrijfster van dit boek alleen nog maar meer boeken zal schrijven, in haar eigen unieke stijl!

In mijn boekenkast komen alleen mijn meest gelezen boeken van mijn favoriete auteurs.
Chasey Porter heeft zeker een plaatsje in mijn boekenkast verdiend!!!!
Ik kan alleen nog maar zeggen: 'Chasey Porter........ga zo door!!!!'

Lotus-Angel d.d. 11-07-2005

--------------------------------------------------------------------------------

Ik vind De vredestichter een heel mooi boek. Ik vond het wat moeilijk om in het boek te beginnen, want de reacties waren allemaal zo positief. En dan kan het twee kanten op met een boek. Om dat de verwachtingen zo hoog liggen, kan het zwaar tegen vallen. Of het is zo geweldig als iedereen zegt. Dus een week na mijn examen had ik nog geen boek gelezen.

Het begin van het boek moest ik even aan de schrijfstijl wennen. Het verhaal is historisch, maar door de schrijfstijl voelt het hedendaags aan. Raven en Khane zijn allebei sterk, dapper, mooi, slim en erg koppig. Het botst dan ook behoorlijk tussen die twee. Maar ondanks hun meningsverschillen vliegen de vonken over en weer! Het laatste deel vond ik erg mooi, wanneer Raven haar gevoelens wat vrijer laat.

Mijn cijfer: een welverdiende 8,5! (heel goed!)

Alie d.d. 28-01-2006

--------------------------------------------------------------------------------

Een verhaal met alle ingrediënten. Een lieve stoere held en een kreng met een klein hartje als heldin. Een oorlog die overwonnen moet worden, maar de oorlog haar hart moet volgen is net zo zwaar. Elke keer als ze hem een optater verkoopt zit je met een glimlach rond je gezicht. Als hij haar weer eens een terechte opmerking naar haar hoofd gooit, kan je alleen maar denken: goh dat had ze best verdiend. Het feit dat Raven van Quitane is en Khane van Thelane is niet hinderlijk. Vaak vind ik als een boek over een oorlog gaat dat daar veel de nadruk op wordt gelegd, maar dat had ik in dit boek niet. Oké, er wordt gevochten, maar iedereen wil eigenlijk vrede en ik vond het prettig dat de haat tegen Raven niet zo er was dat ze continue om de hoek moest kijken. Dat deed ze wel maar het was goed licht geschreven. Je irriteerde je er niet aan.

Quote
"Khane was zich in een meer aan het wassen toen een vrouw hem wilde verleiden maar hij wilde het water niet uit komen." (Beetje vreemd voor een losbol )
Nadat ze hem net het leven heb gered van een versmade vrouw, zegt Raven: "Ik zou maar verdergaan met aankleden als ik jou was. Voor je het weet staat het halve dorp je te bewonderen en aangezien we inmiddels weten hoe preuts je bent, stel je dat vast niet op prijs."

Om je rot te lachen, ik zag het helemaal voor me.

Mijn cijfer: een dikke 9+ (en moet ik kwijt dat de dames absoluut niet hebben overdreven)

Marisa d.d. 21-02-2006

--------------------------------------------------------------------------------

Ik heb 'm net uit....WAUW!!!!! WAUW Hij is werkelijk gewoon .....helemaal geweldig. Ik kan er bijna niet over uit eigenlijk.
Het is zo lekker makkelijk geschreven (alsof het geen moeite heeft gekost ofzo!) en je kan er gewoon niet in ophouden... houd je continu in z'n greep en blijft ook continu spannend en geweldige humor.... heb me soms rot zitten lachen. De dialogen zijn echt goed!

Ik geloof niet dat ik een mooiere HR heb gelezen tot nu toe... Ik vind m gewoon zelfs beter dan Zacht zingen de hooglanden..... en dat zegt wat!! Eigenlijk baal ik gewoon als n stekker dat ik m uit heb. Ik wil ook een Khane!

Andrea d.d. 09-05-2006

--------------------------------------------------------------------------------

Na heel, ik herhaal, héééééééééél lang zeuren heb ik eindelijk de tijd en de moeite genomen om maar is een beoordeling te schrijven over De vredestichter.

Ik moet eerlijk zeggen dat het eigenlijk precies hetzelfde was gegaan als bij het boek Shanna. Ik las een paar bladzijdes en liet het boek weer een aantal maandjes liggen. Dit keer had ik naar mijn gevoel een goede reden, (mijn moeder vond van niet). Nadat ik de eerste bladzijde had gelezen, (volgens mij zelfs de eerste regel al) las ik een woord dat mijn moeder best vaak gebruikt. Dat woord was verbouwereerd. Want ze is zelf oh zo vaak verbouwereerd! Ik schrok daar zo erg van! Ik dacht bij mezelf als dit het hele boek zo door gaat, en het is haar fantasie, hoe moet het dan bij de liefdesscènes?! Toen zei mijn moeder: "kind, zeur niet zoveel, lees mijn boek!"
Na veel zeuren heb ik al mijn moed bij elkaar verzameld en het boek weer gepakt. En daarna bijna niet meer losgelaten! Ik zat op een gegeven moment zo in het boek dat ik niet eens meer door had dat dit mijn moeders boek was. Het was soms zelfs zo erg dat mijn vriendje wel eens zeurde: "Shannie, wanneer laat je dat boek nou eens met rust?" Al moet ik zeggen dat sinds het WK begonnen is... zeurt hij niet meer.

Maar in ieder geval, ik kwam hier voor een beoordeling!

Ik vond de personages in het boek echt heel erg bijzondere personen. Zij sprak mij heel erg aan omdat ze lekker veel van zich afbeet en zichzelf niet liet kennen. Hem vond ik een erg leuk persoon, omdat hij haar lekker aan het stangen was en aan het pesten. De relatie tussen hun is erg bijzonder. Eén van de leukste personages uit het boek vond ik Temba. Ik weet niet wat het met hem was, maar hij was gewoon grappig. Ik heb soms echt gelachen om hem. Al kan ik me nu niet helemaal meer herinneren waarom... Ik vond de relatie tussen Raven en Temba ook erg apart. Vooral als Khane in de buurt was. Liefdesscènes vond in het begin wel even slikken, met de gedachte in mijn achterhoofd dat het toch mijn moeder was die het boek had geschreven. Maar achteraf vond ik ze erg goed. Het was niet, ja hoe kan ik dit het beste omschrijven, uhm pornoachtig. Geen beste omschrijving, maar wel de enige in mijn hoofd. Ik vond vooral het bruidshuis erg mooi! En de scènes die zich daar afspeelden vond ik erg leuk om te lezen.

Nouja, in beoordelingen schrijven ben ik geen ster, onzin schrijven daarin tegen wel!

Ik moet zeggen (dat is geen onzin trouwens) dat mijn moeder erg veel talent heeft. En ik vind het zo zonde dat ze daar niks meer mee doet. Ik heb nu dan pas één boek gelezen maar volgens mij zijn al haar andere boeken ook erg goed. Ik ben benieuwd of ze haar talent verder zal ontwikkelen. Eerlijk gezegd hoop ik van wel! Ik ga nu waarschijnlijk vaker tegen haar zeggen dat ze dat moet doen omdat ik nu met mijn eigen ogen heb gelezen wat ze schrijft.
Ik wil eigenlijk nog één ding zeggen, eigenlijk meer tegen mijn moeder maar ach.....

Moeders, ik ben echt superrrrr trots op jou met je boek en gewoon omdat je... ja... gewoon moeders bent!! Love you!

Shanna (dochter van Chasey Porter) d.d. 13-06-2006

--------------------------------------------------------------------------------

Al moet ik zeggen dat ik nog maar pas ben begonnen met het lezen van romantische romans, ik vind De Vredestichter het beste wat ik tot nu toe tegen ben gekomen. Ik vind Amanda Quick het niet bij haar halen...
Nadat ik De Vredestichter had gelezen,, ging ik meteen naar andere boeken van Chasey Porter zoeken en ik was echt teleurgesteld dat er maar één boek was! ik hoop maar dat er snel weer een nieuwe boek uitkomt!

CasaBena d.d. 29-12-2006

--------------------------------------------------------------------------------

Ik heb eindelijk De Vredestichter gelezen! De kaft was totaal niet uitnodigend om te zien (geen romantische omhelzing) Maar de inhoud was... zoals een goed HR boek moet zijn. Ik kon me zo verplaatsen in haar. Zoals zij omgaat met haar vent, dat wil toch iedereen? Je gewoon uiten, zonder je zorgen te maken.

Ekatherina d.d. 04-07-2007

--------------------------------------------------------------------------------

Ik heb De Vredestichter in één ruk uitgelezen! Wat een plot! Wat een heldin! Ik moet me echt aansluiten bij de rest van de euforische dames wat dit boek betreft. Wij willen meer!

Leyn d.d. 09-07-2008

--------------------------------------------------------------------------------

Ik moet even bijkomen hoor... Ik heb zojuist De Vredestichter uitgelezen. Wat een geweldig boek! De humor, liefde, spanning... alle ingredienten voor een fantastich boek. Er zaten stukken in waarom ik vreselijk moest lachen en stukken waar ik toch bijna een traantje weg moest pinken. En ja, dan nog de hartstochtelijke liefdesscenes....

Ik kan hem echt iedereen aanraden en dat ga ik ook zeker doen. Proficiat Chasey, je heb er een nieuwe fan bij. Kan niet wachten op je volgende boek.

Mijn cijfer: een dikke 9

Mar d.d. 22-07-2008

--------------------------------------------------------------------------------

Nou, na alle lofverhalen heb ik ook vorige week De Vredestichter aangeschaft en was vol verwachting. Ik ben alleen denk ik de enige die er niet zo kapot van is. Ik ben nu gewoon eerlijk, ondanks dat Petra van deze site, want ik vind dat dit niets uit moet maken.

Ik kwam er moeilijk in en dat is voor mij al geen goed teken. Ik moet wel zeggen dat ik niet zo van verhalen houd die enigszins op fantasie gebaseerd zijn. Hoewel ik de serie van Jean M. Auel wel weer fantastisch vind.
Uiteindelijk pakte het verhaal mij wel, maar ik vind het te modern geschreven, terwijl het afspeelt 400 jaar geleden. De dialogen en humor vind ik wel goed, maar de romantiek..... Ik val dan toch weer op het ouderwetse, de originele historische roman, en dat miste ik hier wel. Ik vond het een redelijk goed boek, maar niet fantastisch, in ieder geval voor mij niet om te houden in mijn boekenkast. Ben toch te gehecht aan de ouderwetse boeken. Ik denk dat ik de personage van Raven voor mijn gevoel te stoer en mannelijk vond.

Desalnietemin vind ik het fantastisch dat Petra het toch maar bereikt heeft om een boek te schrijven. Het is mijn grootste droom en zij heeft het toch maar geflikt. Complimenten!!!

Enikkelenkuijper d.d. 27-10-2008

--------------------------------------------------------------------------------


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
cron




Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling