ChasingDreams Beoordelingen Forum

Boekbeoordelingen van leden van het Forum ChasingDreams
Het is nu 27 apr 2024 17:39




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Liefde in de Hooglanden
BerichtGeplaatst: 03 dec 2008 16:49 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 15 nov 2008 15:59
Berichten: 853
Eindelijk weer eens een boek ter hand kunnen nemen. En wat voor boek, een topper!
Kan ook niet anders want ik heb dit boek nu voor de vijfde keer gelezen. De laatste leesbeurt die ik dit boek heb gegeven dateert al weer van 1994.
Liefde in de hooglanden is een evenwichtig geschreven boek.
Alle personages zijn goed uitgelicht. De hoofdfiguren, Lucien & Sabrina/Bonnie Charlie zijn aan elkaar gewaagd. Dit levert pittige dialogen op.
In dit boek zijn figuren waar je gelijk voor valt. Ook zijn er figuren waar je gelijk over valt, en die je op zijn minst een flinke trap tussen de ribben zou nageven (en dit is zeer mild gezegd).
Het taalgebruik was weer een genot om te lezen, exact zoals ik graag een historische roman lees.
Ik heb het vermoeden dat de vertaling door een Belg is gedaan, zo ervaar ik het in ieder geval.
Lang leve de Belgische vertalers!
Onder het motto van geniet ervan zolang het kan, ben ik maar gelijk aan het vervolg begonnen.

Mijn cijfer: 9

Priscilla d.d. 14-08-2004

--------------------------------------------------------------------------------

Ik heb ook erg van dit boek genoten. Laurie McBain is één van mijn favoriete schrijfsters, en ik vind het o zo spijtig dat ze nu geen boeken meer produceert.

Nickie d.d. 14-08-2004

--------------------------------------------------------------------------------

Dit boek uit 1977 moet haast wel tot voorbeeld hebben gediend voor een heleboel andere HR-verhalen, want er zitten zo veel herkenbare elementen in dat het af en toe vervelend is.
Maar goed, dit boek van LB is gewoon een rasechte HR, niets meer of minder. Een leuk verhaal, een arrogante held, een tegendraadse heldin, mooie (hoewel weinig inventieve) erotische scènes en een happy end.
Er had van mij wel wat meer humor in gemogen, want dat miste ik wel.
Zoals gezegd is het thema niet erg nieuw, maar dat was in 1977 waarschijnlijk héél anders.

Mijn cijfer: 8-

Petra d.d. 13-11-2004

--------------------------------------------------------------------------------

Ik heb zojuist dit boek in één adem uitgelezen. Ik vond het een heel leuk boek. Het boek heeft me echt geboeid, ook al zit er niet zoveel erotische/romantische scenes in. Ik mocht haar wel, met haar idee om te gaan struikroven voor geld, je moet er maar opkomen. Ze deed dat ook met de nodige humor. Hij was een behoorlijk dominante en harde man, zij was niet bepaald op haar mondje gevallen. Dus behoorlijk wat vuurwerk. Ja, zeker de moeite waard.

Maaike d.d. 11-03-2005

--------------------------------------------------------------------------------

Ja, dit is echt een heel erg leuk boek!!!
Niets is spannender dan een vrouwlijke struikrover!!! En een man die haar probeert te ontmaskeren! (natuurlijk!)

Ernestina d.d. 11-03-2005

--------------------------------------------------------------------------------


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
cron




Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling