ChasingDreams Beoordelingen Forum

Boekbeoordelingen van leden van het Forum ChasingDreams
Het is nu 28 maart 2024 14:42




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Als begeerte ontbrandt
BerichtGeplaatst: 03 dec 2008 16:50 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 15 nov 2008 15:59
Berichten: 853
Hij (Alex Trevegne) wordt beschreven als een man waar ik mijn vingers bij aflik, maar zoals in zovele HR's, denkt hij dat alle vrouwen als vliegen voor hem vallen. Zij (Elysia Demarice) is de uitzondering op de regel die hem steeds als een helleveeg in de haren zit.
Ik vond het een goed boek, maar het is niet te vergelijken met mijn favorieten zoals "Gevangene van haar hart" van JD, maar dat is dan ook een superboek.

Mijn cijfer: 7,5

Lizzie d.d. 05-11-2004

--------------------------------------------------------------------------------

Na het lezen van de beoordeling van Lizzie, heb ik eindelijk de moed gevonden om deze roman van Laurie McBain te gaan lezen. Mijn eerdere kennismaking met deze schrijfster door middel van 'Tranen van goud' was me behoorlijk tegengevallen, maar goed, nu dus een nieuwe poging.
Ik was blij verrast. Het is gewoon een leuke HR en dat terwijl hij toch al stamt uit 1975, dus dat is zelfs extra knap.
Oké, er zaten me iets te lange beschrijvingen tussen en niet terzake doende details, maar de held is een autoritaire despoot zoals we hem graag zien (in een boek) en zij doet nogal haar best om tegenstand te bieden (het is niet echt knallend, maar het komt in de buurt).
Dat er zelfs erotiek in het boek voorkomt verbaasde me in hoge mate, dát had ik dus helemaal niet verwacht.
Weinig humor, hoewel ik toch wel een paar keer een glimlach voelde trekken.

Mijn cijfer: 7

Petra d.d. 09-11-2004

--------------------------------------------------------------------------------

Dit is een heel leuk boek. Duidelijk wat langer geleden geschreven. Een soort kruising tussen Cartland en Deveraux.
Het vrouwelijke hoofdpersonage is wat onduidelijk. Ze is aan de ene kant een beetje timide en lief, maar dan ook weer heel bijdehand tegen hem, weet niet hoe ze nou echt is. Ze krijgt nogal wat te verduren in dit boek, beschoten, van een trap geduwd etc.
Hij is nogal erg arrogant, op de Barbara Cartland-manier, om het zo maar even te zeggen. Dus heel arrogant, heel mannelijk op een ouderwetse manier. Ik hou daar wel van.
Het verhaal heeft weinig echte erotiek, zeker geen boek voor Small-liefhebbers. Maar net genoeg om dat vleugje extra aan het verhaal te geven.
Het is een heel onderhoudend maar ook weer een erg vaak gebruikte verhaallijn. Ze worden gedwongen te trouwen (compromitterende situatie), hij vindt dat wel makkelijk, kwam hem net goed uit, zij wilde niet, maar kon niet anders. Vervolgens worden ze verliefd, maar voordat dat wordt uitgesproken, gebeuren er eerst nogal wat nare dingen.
Dus een vrij standaard verhaal. Maar Laurie McBain weet daar toch haar eigen draai aan te geven en net als Liefde in de hooglanden, ben ik erg gecharmeerd van dit boek.

Mijn cijfer: 8,5

Maaike d.d. 06-04-2005

--------------------------------------------------------------------------------

Heb het boek gisteren uitgelezen, is echt geweldig.
Ja, weinig erotiek en zo, maar heeft dit boek dat nodig? Ik vind van niet.
Er zijn meer dan genoeg intrigerende passages, spannende hoofdstukken om van dit boek een echte topper te maken. Trouwens, het doet weleens deugd te lezen "Ze bedreven de liefde en vielen daarna uitgeput, maar bevredigd in slaap" in plaats van ellenlange beschrijvingen. Dat wordt men ook beu. Nu ja, ikke toch.
Ik heb er echt van genoten en dus krijgt dit boek van mij een dikke 8 op 10. Een beetje meer passie had van mij toch wel gemogen.

Mijn cijfer: dikke 8

Sara d.d. 07-04-2005

--------------------------------------------------------------------------------

Ik heb hem gisteravond uitgelezen. Ik was rond 5 uur begonnen, 11 uur klaar. Dat zegt wel wat, niet?
Enfin, lekker boek. Alex is heeerlijk. En Elysia geweldige meid!
Wel vond ik het jammer dat er niets meer over haar hekserige tante werd gezegd.
Verder toppie, zeker voor herhaling vatbaar.

Hannie d.d. 21-04-2005

--------------------------------------------------------------------------------


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
cron




Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling